Pilaa juhlat yhdellä lauseella
Tai sivulauseella.
Esimerkiksi: Haettiin juuri tarjottavat häihin Tallinnasta.
Kommentit (1164)
Kummini ja kaverini mummo alkoivat yo-juhlissani kovaan ääneen selittää, että kotikaupunkini keskustassa on joskus aikoja sitten asunut joku parittaja. Tätini ilme oli näkemisen arvoinen, ja äitini keksi äkkiä tekosyyn jolla pyysi hänet ja muutaman muun vieraan toiseen huoneeseen.
"On ne kihomadot kyllä sitkeitä, ei olla vieläkään saatu hävitettyä meidän perheestä."
Tämä siis sen jälkeen kun lapset on käyneet vähän käpälöimässä kahvipöydän tarjottavia, ja muilla on kahvittelu käynnissä.
Morsiamelle: "Ehkä parempi ettet ota enää toista kakkupalaa" ja merkitsevä päästä varpaisiin ulottuva katse.
"Ottaako sitten ihan vähän vaan, että kaikille riittää"
"No niin. Me käydään äkkiä ja juodaan nopeasti kahvit, ettei vaan olla vaivaksi."
"Ai en tiennytkään että tänne olisi saanut pukeutua ihan noin arkisestikin!"
(Juhlien päivänsankarin juhla-asusta).
No joko isyys on varmennettu, kun silloin raskauden alussa puhuit että oli useampia ehdokkaita? ( ristiäisissä)
Tais tulla varren kanssa, juuri h-hetkellä päästämäni mojovan äänekkään ja haisevan pierun jälkeen.
"Ei kai haittaa että otin uuden poikaystäväni mukaan? Tässä on siis Penttilän Michael, sanokaa moi!"
"Oisit meikannut niin olisit edes vähän nätimpi"
Sanoi serkku rippijuhlissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppini supatti minulle sukulaistytön rippikirkossa: "tuo Leenan sukulainen on lihonut kauheasti ja tuo on aivan liian laiha ja tuo..."
Olen asunut opiskelun ja työn takia 9:ssä eri maassa, ja minulla on sukulaisia 4:ssä niistä.
Suomi on ainoa maa jossa ihmiset kommentoivat ja vieläpä erittäin negatiivisesti ääneen toisten painoja tai ulkonäköä yleensäkin!
Vain Suomessa joutuu kuunnella kun ihmiset puhuvat tähän tyyliin; "se lihava kierohampainen kaupan kassa", "se laiha anorektikon näköinen kalpea huonoselkäinen apteekin tyttö" tai "se harvahiuksinen isomahainen mies joka ei taida saada naisia". Kaikki ulkonäköön liittyvä on aina rumasti sanottua, harva kehuu ketään tai tuo esiin niitä kivoja puolia!
Olen jo keski-ikäinen ihminen, enkä koskaan ole kuullut kenenkään kommentoivan tuolla tavalla toisia ihmisiä. Pyöreä taitaa olla yleisin sana jos jostain syystä on jonkun ylipainoon viitattu, mitään varsinaista ilkeilyä en ole koskaan kuullut sanottavan toisten ulkonäöstä. Minulla on kuitenkin monenlaisia sukulaisia ja työkavereita, joilla erilaiset taustat, mutta mihinkään tuollaiseen kommentoimiseen, saati ivailuun en ole koskaan törmännyt, en edessä enkä takana päin. En silti väitä ettei sellaisia olisi, onneksi en ole törmännyt!
Et oo sitten minun äitiä tavannut.
"Riikka! Hyvä kun tulit. Oli mulla pikkunen taka-ajatus että miks kutsuin sinut... Jos vaan millään viitsisit hoitaa tiskit ja tarjoilun niin saa oikeat vieraat nauttia juhlista!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppini supatti minulle sukulaistytön rippikirkossa: "tuo Leenan sukulainen on lihonut kauheasti ja tuo on aivan liian laiha ja tuo..."
Olen asunut opiskelun ja työn takia 9:ssä eri maassa, ja minulla on sukulaisia 4:ssä niistä.
Suomi on ainoa maa jossa ihmiset kommentoivat ja vieläpä erittäin negatiivisesti ääneen toisten painoja tai ulkonäköä yleensäkin!
Vain Suomessa joutuu kuunnella kun ihmiset puhuvat tähän tyyliin; "se lihava kierohampainen kaupan kassa", "se laiha anorektikon näköinen kalpea huonoselkäinen apteekin tyttö" tai "se harvahiuksinen isomahainen mies joka ei taida saada naisia". Kaikki ulkonäköön liittyvä on aina rumasti sanottua, harva kehuu ketään tai tuo esiin niitä kivoja puolia!
Olen jo keski-ikäinen ihminen, enkä koskaan ole kuullut kenenkään kommentoivan tuolla tavalla toisia ihmisiä. Pyöreä taitaa olla yleisin sana jos jostain syystä on jonkun ylipainoon viitattu, mitään varsinaista ilkeilyä en ole koskaan kuullut sanottavan toisten ulkonäöstä. Minulla on kuitenkin monenlaisia sukulaisia ja työkavereita, joilla erilaiset taustat, mutta mihinkään tuollaiseen kommentoimiseen, saati ivailuun en ole koskaan törmännyt, en edessä enkä takana päin. En silti väitä ettei sellaisia olisi, onneksi en ole törmännyt!
Et oo sitten minun äitiä tavannut.
etkä mun anoppia etkä mun miehen siskoa, eivät ole suomalaisia. Vakio pitkästä aikaa tavattaessa on: oletpas lihonut! Toinen suosikki: Voisit joskus meikata niin et näyttäis niin sairaalta! ( Nähdään yleensä lomalla, jolloin suon kasvoilleni pari viikkoa meikkivapaata aikaa.)
Ihan hyvää tämä kakku on vielä, vaikka jo alkuviikolla se tehtiin, vai mitä Hermanni?
" En voi jäädä pitkäksi aikaa, tulin vain nopeasti käymään". Näin ilmoittaa aina jo oven kynnyksellä sisään tullessa eräs sukulaisnainen. Monesti tehtyt mieli sanoa, että eipä olis tarvinnut vaivautua ollenkaan. Juhlat on juhlat, eikä kenenkään ole PAKKO jäädä sinne notkumaan, saa lähteä kyllä ihan milloin huvittaa. Saa juuri sen kuvan, että toista ei kiinnosta sitten pätkän vertaa...
”Ja minähän en mitään insinöörejä arvosta pätkääkään” totesi entinen mieheni lapsemme synttäreillä. Pikkuveljeni istui häntä vastapäätä ja oli viikko sitten valmistunut insinööriksi...
Vähän kuiva kakku, vähän niin kuin tekijänsäkin.
"Kaikkihan nykyään on ylioppilaita, mutta silti ylioopilaaski tuloa vain juhlitaan, kuin olisi suurempikin tapaus"
"Enpä ole koskaan ennen ollut ammattikoulustavalmistumisjuhlissa, yleensähän sitä ei juhlita. "
"Onnea nyt vain maisterille, sinne vaan työttömyyskortistoon muiden kanssa, heh heh"
"Kiitos, mutta ei minulle piirakoita. Karjalaisena olen vähän nirso noiden piirakoiden suhteen, eihän kaupan piirakoita voi edes karjalanpiirakoiksi sanoa. " (Jatkuu pitkällä kuvailulla siitä, millainen oikea karjalanpiirakka on...)
( Sanoi sukulaistäti eräissä juhlissa sukuun naidulle ei-karjalaiselle juhlien emännälle. Ja kyllä olen itsekin samaa mieltä, mutta todellakaan en möläyttäisi sitä ääneen. )
Kummini ja kaverini mummo alkoivat yo-juhlissani kovaan ääneen selittää, että kotikaupunkini keskustassa on joskus aikoja sitten asunut joku parittaja. Tätini ilme oli näkemisen arvoinen, ja äitini keksi äkkiä tekosyyn jolla pyysi hänet ja muutaman muun vieraan toiseen huoneeseen.