Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pilaa juhlat yhdellä lauseella

Vierailija
28.05.2018 |

Tai sivulauseella.

Esimerkiksi: Haettiin juuri tarjottavat häihin Tallinnasta.

Kommentit (1164)

Vierailija
361/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häissä kuultu morsiamen anopilta:

"Kyllä me oikeasti toivottiin että meidän poika olisi mennyt mielummin naimisiin sen Tiinan kanssa." Tiina oli sulhasen entinen tyttöystävä.

Pitäiskö vaihtaa Tiina nimeksi?

Koko ketju kertoo jonkun hyvännäköisen fiksun ja hutsahtavan teini Tiinan seikkailuista

AV mummot Tiina on vanhan ihmisen nimi

Vierailija
362/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"*tähän joku nimi* oli eilen oksennustaudissa, onneks näytti jo tänään virkeämmältä niin päästiin juhliin!"

TÄMÄ! Älkää pliis ihmiset menkö kenenkään luokse juhliin tai muuten vierailulle, jos

a) sinulla on tai on juuri ollut vatsatauti

b) jollakin perheenjäsenelläsi on tai on juuri ollut vatsatauti

Ihmettelen tätä aina, miten näitä ihmisiä tuntuu löytyvän vaikka kuinka paljon, jotka ovat niin itsekeskeisiä, että lähtevät tartuttamaan noroviruksiaan ja muita mahapöpöjä ympäri kyliä, olipa sitten kyseessä syntymäpäiväjuhlat, häät, hautajaiset tai mitkä ikinä ja ylipäätään muutenkaan ei tajuta olla viemättä tartuttavaa lasta päivähoitoon/kouluun tai menemättä itse töihin tartuttamaan muita ja näpräämään kauppaan virusnäpeillä joka paikkaa. Ei ihme, että epidemioita syntyy. Kyllä pitää joidenkin olla niin julmetun tyhmiä ja itsekkäitä. Vihaksi pistää. Ei tulisi itselle mieleenkään toimia niin.

Älkää myöskään pitäkö juhlia, jos teillä itsellänne on juuri ollut jokin tarttuva tauti. Olipa nimittäin kiva muutama vuosi sitten kuulla vasta kahvipöydästä noustessa, miten sukulaisperheen kaikki jäsenet olivat vasta muutama päivä sitten olleet rajussa vatsataudissa, mutta "nyt onneksi jo terveitä!" Tietyt virukset elävät jopa viikon kodin pinnoilla, vaikka potilaat olisivat jo parantuneet. Niistä kemuista saatiinkin tuliaiseksi sama tauti parin päivän viiveellä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kaikki on ripulissa ja oksennustaudeissa etenkin juhannuksen, joulun ja uudenvuoden aikoihin koska silloin suvut kokoontuu yhteen ja levittävät tauteja samassa oleskelutilassa ja kun koskevat tautisina ruokiin jne!

Vierailija
364/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini supatti minulle sukulaistytön rippikirkossa: "tuo Leenan sukulainen on lihonut kauheasti ja tuo on aivan liian laiha ja tuo..."

Olen asunut opiskelun ja työn takia 9:ssä eri maassa, ja minulla on sukulaisia 4:ssä niistä. 

Suomi on ainoa maa jossa ihmiset kommentoivat ja vieläpä erittäin negatiivisesti ääneen toisten painoja tai ulkonäköä yleensäkin!

Vain Suomessa joutuu kuunnella kun ihmiset puhuvat tähän tyyliin; "se lihava kierohampainen kaupan kassa", "se laiha anorektikon näköinen kalpea huonoselkäinen apteekin tyttö" tai "se harvahiuksinen isomahainen mies joka ei taida saada naisia". Kaikki ulkonäköön liittyvä on aina rumasti sanottua, harva kehuu ketään tai tuo esiin niitä kivoja puolia!

Jos esimerkiksi USAssa lapsi tai aikuinen sanoo toista vaikkapa läskiksi, niin voidaan erottaa määräaikaisesti koulusta tai työpaikalta. Monissa osavaltioissa tai piirikunnissa on nimittäin nollatoleranssi asian suhteen.

Vierailija
365/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vauvalla taisi juuri tulla kakka vaippaan, mut hoidetaan kaste nopeasti niin vaihdan vaipan sitten sen jälkeen." *äiti ojentaa lapsen sylikummille*

Vierailija
366/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vauvalla taisi juuri tulla kakka vaippaan, mut hoidetaan kaste nopeasti niin vaihdan vaipan sitten sen jälkeen." *äiti ojentaa lapsen sylikummille*

Mikä tuossa on niin hirveää? Pikkuvauvat kakkaavat tosi usein, mutta yleensä pienempiä määriä kerrallaan ja harvemmin se sieltä vaipasta suoraan sylissä pitelijän käsille valuu. 

Vierailija
367/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tota siinä kutsussa luki et "lapsettomat häät", mut ette te varmaan sitä meidän kohdalla tarkottanu?? Kun kylhän Mirkku-Antero ja Tero-Anne on niiiin kilttejä, että ette ees huomaa että ne on täällä!

Ei tarvi kutsua sitä perhettä enää mihinkään..

Vierailija
368/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdimme viipyä vain vartin. Ja ei kiitos, emme ota kahvia/ruokaa. Olemme matkalla Virtasten juhliin.

Vierailija
369/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppini supatti minulle sukulaistytön rippikirkossa: "tuo Leenan sukulainen on lihonut kauheasti ja tuo on aivan liian laiha ja tuo..."

Olen asunut opiskelun ja työn takia 9:ssä eri maassa, ja minulla on sukulaisia 4:ssä niistä. 

Suomi on ainoa maa jossa ihmiset kommentoivat ja vieläpä erittäin negatiivisesti ääneen toisten painoja tai ulkonäköä yleensäkin!

Vain Suomessa joutuu kuunnella kun ihmiset puhuvat tähän tyyliin; "se lihava kierohampainen kaupan kassa", "se laiha anorektikon näköinen kalpea huonoselkäinen apteekin tyttö" tai "se harvahiuksinen isomahainen mies joka ei taida saada naisia". Kaikki ulkonäköön liittyvä on aina rumasti sanottua, harva kehuu ketään tai tuo esiin niitä kivoja puolia!

Olen jo keski-ikäinen ihminen, enkä koskaan ole kuullut kenenkään kommentoivan tuolla tavalla toisia ihmisiä. Pyöreä taitaa olla yleisin sana jos jostain syystä on jonkun ylipainoon viitattu, mitään varsinaista ilkeilyä en ole koskaan kuullut sanottavan toisten ulkonäöstä. Minulla on kuitenkin monenlaisia sukulaisia ja työkavereita, joilla erilaiset taustat, mutta mihinkään tuollaiseen kommentoimiseen, saati ivailuun en ole koskaan törmännyt, en edessä enkä takana päin. En silti väitä ettei sellaisia olisi, onneksi en ole törmännyt!

Vierailija
370/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisista päivää.

Vierailija
371/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla tosissanne!

Vierailija
372/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo keski-ikäinen ihminen, enkä koskaan ole kuullut kenenkään kommentoivan tuolla tavalla toisia ihmisiä. Pyöreä taitaa olla yleisin sana jos jostain syystä on jonkun ylipainoon viitattu, mitään varsinaista ilkeilyä en ole koskaan kuullut sanottavan toisten ulkonäöstä. Minulla on kuitenkin monenlaisia sukulaisia ja työkavereita, joilla erilaiset taustat, mutta mihinkään tuollaiseen kommentoimiseen, saati ivailuun en ole koskaan törmännyt, en edessä enkä takana päin. En silti väitä ettei sellaisia olisi, onneksi en ole törmännyt!

Venäläiset kommentoivat ulkonäköä sekä päin naamaa että selän takana, erityisesti maisten paino on kommentoinnin syy.

Saksassa ihmisten vaatteille nauraminen on tavallista. "Was hast du an!"

Vierailija
373/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tänä vuonna ei tarvitse suuria juhlia järjestää, oli niin kova työ isosiskosi ylioppilasjuhlissa.

Vierailija
374/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti-Petterillä oli oksennustauti neljä päivää sitten.

Vierailija
375/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sivulauseella.

Esimerkiksi: Haettiin juuri tarjottavat häihin Tallinnasta.

Noni. Vääntäkääs nyt rautalangasta. Miten tuo esimerkkilause pilaa juhlat? Ihan yleinen käytäntö on, että lahden takaa on juomat haettu kaikkiin vähän isompiin juhliin, enkä kyllä tiedä kenenkään siitä mieltään ikinä pahoittaneen. Nykyisin Viron hintataso on vissiin pompsahtanut, eli lienee katoavaa kansanperinnettä tuokin.

Mut kertokaa hei, mikä tuossa on se kohta, josta pitäisi loukkaantua??

Vierailija
376/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi sun rintamaitoon tehdyt pullat onnistu tosi hienosti! 

Vierailija
377/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi

Kirjoitatko närästykseeni jonkun reseptin?

Vierailija
378/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän en syö lihaa ja mulla on keliakia. Mutta kai teillä oli tarjolla jotain muutakin?

Vierailija
379/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri minulle omissa tupareissaan, joissa en tuntenut ketään muuta: "Sun pitäisi puhua enemmän, ärsyttävää, kun mun pitää koko ajan käydä katsomassa onko sulla tylsää". Tuli kyllä vähän p**ka fiilis loppuillaksi.

Vierailija
380/1164 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis, lämmin juhannusaattoilta kokon äärellä järven rannalla ilman hyttysiä, juhlaväki onnellinen parhaasta juhannuksesta kahteenkymmeneen vuoteen.

-Enää puoli vuotta, niin on joulu.

Tai "No niin, nythän se kesä on sitten ohi."