Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehkää tämä masennustesti

Vierailija
27.05.2018 |

https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/itsearviointi_omaapu/itsearvioi…

Mitkä pisteet sait ja oletko masentunut vai et? Itselläni olisi tämän mukaan keskivaikea masennus (24 pistettä), mutta ei ole diagnosoitu mitään. Olen epäillyt ehkä lievää, mutta en ihan usko että keskivaikea on.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 46 pistettä

Vierailija
22/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamasi kokonaispisteet: 6. Vaihdevuosi ikäisenä naisena (ei hormonikorvaushoitoa) seksi ei ole kiinnostanut muutamaan vuoteen.

Toisaalta eipä se koskaan ole kiinnostanut varmasti siinä määrin kuin tavallista naista.

Mutta se ei meidän parisuhdetta ole kaatanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani masentunut, olen ollut aikaisemmin paljon masentuneempi, on aiemmin diagnosoitu vakava masennus ja keskivaikea myöhemmin. Sain nyt siis vaikean masennuksen pisteet. Luulen että on ihan muut asiat jotka vaikuttaa kysyttyihin asioihin.

Vierailija
24/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 pistettä.

En ole masentunut enkä koe olevani mutta kärsin ajottaisista paniikki- ja ahdistushäiriöistä.

Onneksi siihen on olemassa bentsot, tarvitsee ottaa niitä vain silloin kun tuntuu, eikä olla missään mieliala-lääkehuurussa koko ajan kuten ensin minulle ehdotettiin. Ulkomailla sentään tutkittu että mielialalääkkeet ovat aivan väärä lääke paniikki- ja ahdistusoireisiin.

Vierailija
25/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 pistettä sain. Käyn läpi erittäin vaikeaa elämänvaihetta menetyksineen. Ehkä tästä vielä noustaan joskus... tällä hetkellä tulevaisuus tuntuu lohduttomalta enkä usko elämään.

Vierailija
26/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/itsearviointi_omaapu/itsearvioi…

Mitkä pisteet sait ja oletko masentunut vai et? Itselläni olisi tämän mukaan keskivaikea masennus (24 pistettä), mutta ei ole diagnosoitu mitään. Olen epäillyt ehkä lievää, mutta en ihan usko että keskivaikea on.

Saamasi kokonaispisteet: 7

0 - 9 pistettä:Mielialasi vaikuttaa olevan normaali ja hyvä.

Ainoa mikä oli huonoin vaihtoehto, on se että olen menettänyt kaiken kiinnostukseni seksiin. Se kuitenkin johtuu käyttämistäni lääkkeistä eikä aiheuta ongelmia minulle.

Vierailija
27/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain testistä kaksi pistettä ja olo tuntuukin ihan normaalilta.

Vierailija
28/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

28. Eipä yllättänyt. En koe olevani masentunut, vaan ennemminkin uupunut. Sitä olen ollut jo monta vuotta. Tarvitsisin vähintään puolen vuoden toipumisloman.

Vierailija
29/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 pistettä. Masennuslääkitys käytössä ja terapiassa olen ollut. Huonomminkin voisi mennä.

Vierailija
30/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 pistettä.

Masennusta takana pari vuotta, keskikesällä lähti paranemaan päin.

Vierailija
31/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 pistettä. Osa oireista johtuu elämäntilanteestani, johon on kuulunut pidempään ylimääräistä stressiä, mutta osa ongelmista, kuten vetäytyvyys ihmissuhteissa, on kroonista ja johtuu sosiaalisesta jännittämisestä ja ahdistuksesta.

Vierailija
32/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 piste. En ole tyytyväinen siihen etten ole laihduttanut.

Vierailija
33/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 eli keskivakava masennus. En allekirjoita, en ole ikinä saanut diagnoosia enkä koe itseäni sairaaksi. Hieman rankka vaihe elämässä toki, mutta ei sen kummempaa.

Vierailija
34/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan sanoen käsitä miten tuota testiä edelleen käytetään niin paljon. Masennus oireilee ihmisillä kuitenkin eri tavoin ja juuri esimerkiksi uneen ja ruokahaluun/painoon liittyy suuri vaihteluväli, ja tämä testi huomio vain huonosti ja vähän nukkuvat ja ruokahalun vähenemisen. Monet mielenterveyden ongelmat, jopa stressi ja huono itsetunto, aiheuttavat tuon testin mukaisia oireita ja nostavat "masennuspisteitä".

Vierailija
35/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, diagnoosina vaikea. Kroonistunut, niin siksi näin vähäiset pisteet,.

Vierailija
36/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 pistettä ja elämä hymyilee

Olitpas huono...

Vierailija
37/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Elämä on todella kolhinut viime aikoina mutta ei se masennusta ole laukaissut.

Vierailija
38/39 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 pistettä. vammaisena oleminen ei ole helppoa

Vierailija
39/39 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon saanu 46ja en tiedä pitäiskö käydä jossain

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme