Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja miten sovittaa yhteiset ruokailut parisuhteessa ja tehdä ne molempia osapuolia miellyttäviksi?

Vierailija
27.05.2018 |

Pakko kysyä vauvalta, kun täällä on ollut useita aloituksia ahmattimiehistä. Onko mies nyt sitten ahmatti vai normaali? Kuinka usein miehesi syö päivän aikana ja mitä hän syö? Mies rakastaa ruokaa ja paapoo minua usein ruoalla. En halua riidellä tai pahoittaa miehen mieltä, joten usein suostun syömään miehen seurassa. En syö aamiaista ja tätä mies ei ymmärrä yhtään - haluaa, että muutan tapani ja alamme nauttia aamiaista yhdessä. Arkena emme syö lounasta yhdessä, mutta viikonloppuna mies vie meidät ulos syömään tai kokkaa itse. En moiti miestä, koska hän on hyvä kokki ja ruoka on hänen tapansa ilmaista välittäminen. Olen yrittänyt maistella vähän ja syödä pieniä annoksia, mutta mies huomaa kaiken ja nipottaa etten saa tarpeeksi hivenaineita tai painoni on pudonnut liikaa. Olemme molemmat normaalipainoisia (hoikkia kylläkin) ja syömme monipuolisesti terveellistä ruokaa. Tähän mennessä illallinen on ollut miehelle päivän kohokohta ja päivällä viestittelee innoissaan kuulumisia ja kuinka odottaa yhteistä illallista. Mies kyselee mitä söin lounaaksi töissä ja joskus olen valehdellut asiasta, vaikka olenkin syönyt pelkän voileivän tai en yhtään mitään. Yhdessä syöminen on vaikeaa minulle, koska lapsuuden perheessä isäni pahoinpiteli äitiäni ja minua ja jouduimme joskus olemaan nälissämme isän juotua kakki talousrahat.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pöydälle ja keskustelemaan.

Vierailija
2/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin syödään yhdessä eikä ole ikinä ollut mikään ongelma. Lisäksi meillä on eri aikaan nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille miehelle, että hän syökööt tavallaan ja sinulla on oikeus samaan. En ymmärrä tuollaista ruokasymbioosia.

Vierailija
4/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö mitä mä just luin? Onhan se kiva, että edes kerran päivässä syödään yhdessä. Muuten syö mitä syöt ja kerro se myös miehelle.

En taju tälläsiä alotuksia ollenkaan, joita tulee 100 päivässä... puhukaa niiden ihmisten kanssa joiden kaa teillä on ongelmia tai "ongelmia". Kukaan ei ole ajatustenlukija, eivätkä he voi tietää mitä tunnet/ajattelet jos et sitä kerro

Vierailija
5/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa teidän kuviossanne on vain yksi ongelma, eli sinun vääristynyt suhteesi ruokaa. Et halua iloita ja nauttia ruoasta. Koet siitä huonoa omaatuntoa, jos syöt hyvin ja olet siinä hetkessä iloinen ja tyytyväinen?

Kyllä mä myös kokisin suhteesta jotain puuttuvan, jos kumppanini ei haluaisi syödä yhdessä. Viikonloppuisin tehdään jotain ihanaa aamiaista, nautitaan pitkään ja hartaasti. Tämän vuoksi lounas yleensä jääkin viikonloppuisin välistä ja syömme yhdessä tehdyn runsaan päivällisen. Arkisin kokkaamme yleensä vuoropäivinä, eli molemmat saa välillä istua valmiiseen pöytään.

Mulla on taustalla syömishäiriö. Kun aloitimme suhteen päätin, että tätä en pilaa. Halusin toki muutenkin toipua. Kerroinkin rehellisesti miehelle, että syöminen on mulle vaikeaa, tulee syyllinen olo, enkä halua lihoa. Sanoin, että toivon, ettei hän ikinä kommentoi mun painoa mitenkään, ei kehu jos laihdun, ei syyttele jos lihon. Pyysin poistamaan vaa`an kylppäristä. Mies on toiminut tosi kivasti asian suhteen. Välillä meni huonommin mulla syömisen suhteen ja silloin mies istutti mut lempeästi alas ja kysyi, että mikä mua painaa, että nyt mennään vähän huonoon suuntaan. Tsemppasin. Nyt viimeisestä "notkahduksesta" on jo pari vuotta ja koen olevani jo ihan normaali.