Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit, sairaanhoitajat yms. ei usko potilaitaan?

Vierailija
27.05.2018 |

Tiedän, että jotkun haluaa vain lääkkeitä, saikkua tai huomiota, mutta miksi niin usein ollaan uskomatta? Jos sanon että mua sattuu, silloin mua oikeasti myös sattuu. Miksi sitä uskota tai aletaan väittämään että se on normaalia lihaskipua, vaikka ihan selvästi ei ole ja sanon sen ääneen? Psyykkisissä ongelmissa tää on ainakin ihan käsittämätöntä. 10 minuutin käynnillä lääkäri päätteli, että valehtelen ahdistukseni.
Onko niitä valehtelijoita sitten niin paljon, että kaikkia pitää epäillä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet unohtavat opiskellessaan, että vaikka he tietävät sairauksista enemmän kuin potilaat, potilas tuntee oman kehonsa kuitenkin hyvin siitä yksinkertaisesta syystä, että asustaa siinä.

Vierailija
2/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, lääkärit ja hoitajat on ottanut mut aina tosissaan oli vaiva mikä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Valehtelijoita'' on oikeasti ihan todella, todella paljon. Moni haluaa kovempia aineita tai saikkua. Lapset ei onneksi koskaan koita huijata.

Vierailija
4/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä todella tapahtuu paljon ja se on kauheaa, koska pahimmassa tapauksessa potilaan terveys vaurioituu pahasti oikeaa hoitoa odottaessa.

Vierailija
5/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjen takia

Vierailija
6/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkipu on kova, kova, kova kipu, itse sen tiedän. Itsellä oli kuitenkin ihan pelkkä noidannuoli, mutta oli se niin stnan kipeä, että luulin, että halvaannun tai jotain. Kun lääkäri sanoi, että se on pelkkä lihaskipu, muistan kuinka räjähdin vasten naamaa, että tämä aliarvioi nyt minut ja kehoni tuntemuksen. Se olu tosiaan pelkkä lihaskipu, noidannuoli, ja muistan kuinka hävetti jälkikäteen, kuinka inhottavasti olin käyttäytynyt 

Vierailija
7/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet unohtavat opiskellessaan, että vaikka he tietävät sairauksista enemmän kuin potilaat, potilas tuntee oman kehonsa kuitenkin hyvin siitä yksinkertaisesta syystä, että asustaa siinä.

Usein eivät edes tiedä. Olen kuullut lääkäreiden suusta ihan käsittämätöntä soopaa kun luulevat ettei ”maallikko” voi mistään mitään tietää. Hyvä lääkäri pystyy myöntämään ettei kaikkea tiedä, mutta siihen ei useimmat tunnu taipuvan.

Vierailija
8/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on monia potilaita, jotka eivät ollenkaan osaa kuunnella kehoaan. Muistan lukeneeni yhdestä hammaslääkäristä (lääketieteen opintoja siis suoritettu aika paljon?), jolle tuli veritulppa jalkaan ja kuoli, koska ei ennättänyt lääkäriin, vaikka jalka oli kipeä monta viikkoa.

Vierailija
9/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Valehtelijoita'' on oikeasti ihan todella, todella paljon. Moni haluaa kovempia aineita tai saikkua. Lapset ei onneksi koskaan koita huijata.

Turha alapeukutella, kun asiasta on ihan sataprosenttista faktatietoa. On varmaan kiva kuvitella, ettei kukaan koskaan yritä huijata, mutta silloin elää hyvin naiivissa fantasiamaailmassa. 

Vierailija
10/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein eivät edes tiedä. Olen kuullut lääkäreiden suusta ihan käsittämätöntä soopaa kun luulevat ettei ”maallikko” voi mistään mitään tietää. Hyvä lääkäri pystyy myöntämään ettei kaikkea tiedä, mutta siihen ei useimmat tunnu taipuvan.

Ja sitten kun myönnät, ettet tiedä, potilas raivoaa, kun lääkäri ei tuotakaan tiedä. On varmaan kiva olla lääkäri, aina olet huono ja väärässä. Älä vain luule olevasi jumala, mutta toisaalta esim. et saa yhtään inhimillistä virhettä tehdä. Vieressä on monta vuotta tullut seurattua, tuohon hommaan en sylkykupiksi alkaisi

t. lääkärin vaimo

Vierailija
11/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on monia potilaita, jotka eivät ollenkaan osaa kuunnella kehoaan. Muistan lukeneeni yhdestä hammaslääkäristä (lääketieteen opintoja siis suoritettu aika paljon?), jolle tuli veritulppa jalkaan ja kuoli, koska ei ennättänyt lääkäriin, vaikka jalka oli kipeä monta viikkoa.

Kyllä, ja sitten taas on potilaita, jotka jokaisesti ihon nirhaumastakin menevät päivystykseen

Vierailija
12/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten oma tulkinta asioista on monesti kovin subjektiivinen sairaana. Ei se tarkoita ettei hoitaja usko tai että valehtelisi

Vierailija
13/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja sitten taas on potilaita, jotka jokaisesti ihon nirhaumastakin menevät päivystykseen

Ai meinaatko, että ilkeyttään menevät. Taustalla saattaa olla paha ahdistus, joka kyllä onkin sitten jo ihan oikea syy hakeutua hoitoa saamaan.

Vierailija
14/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkäkipu on kova, kova, kova kipu, itse sen tiedän. Itsellä oli kuitenkin ihan pelkkä noidannuoli, mutta oli se niin stnan kipeä, että luulin, että halvaannun tai jotain. Kun lääkäri sanoi, että se on pelkkä lihaskipu, muistan kuinka räjähdin vasten naamaa, että tämä aliarvioi nyt minut ja kehoni tuntemuksen. Se olu tosiaan pelkkä lihaskipu, noidannuoli, ja muistan kuinka hävetti jälkikäteen, kuinka inhottavasti olin käyttäytynyt 

Mitä häpeämistä siinä on?

Mulla on noidannuoli vähintään kerran vuodessa ja olen aina vähintään viikon poissa pelistä.

Ja lääkkeeksi tulee pelkkää buranaa, joka ei auta yhtään mitään. Sairaslomaa nyt sentään saa ja on pakko saadakin, kun ei aina pysty itseään pukemaan eikä persettään pyyhkimään wc-käynnin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi