Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikille keski-ikäisille naisille pullollinen Cavaa = taivas?

Vierailija
27.05.2018 |

Ihmettelen teidän makua.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole maistanut..

Vierailija
2/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä Cava sitten on? Alkoholia? En käytä. Hajuvettä? En käytä sitäkään. Mitäs muuta se voisi olla, en keksi. T. N49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen ap:n  typerää yleistystä.

Kaikki  keski-ikäiset naiset eivät suinkaa juo cavaa eivätkä kaikki ole edes sitä maistaneet.  Hyvä cava tosin voittaa huonon samppanjan 6-0.

Ehkä  sulle ei ole vielä kuohuviinien maailma avautunut tai sitten et vaan tiedä viineistä mitään.

Vierailija
4/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, samoin samppanja, kuohuviini ja prosecco. En juo väkeviä, punaviiniä juon vain talvella, en juo enää valkoviiniä tai roseta. Olut, siideri, lonkero, en enää juo. Kuohuviini ja samppanja vain on niin hyvää ettei muut juomat maistu.

Vierailija
5/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cava on pahaa, prosecco parempaa. Terv. Keski-ikäinen täti

Vierailija
6/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa yleinen aperitiivi juoma. Otetaan lasi cavaa ja tapaksia.

Vierailija
7/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita jotain hieman kyykkycavaa kalliimpaa vaihteeksi. Mun mielestä  proseccoissa on kitkerä jälkimaku.

Vierailija
8/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma maku muuttuu kuohuviineissä koko ajan kuivemmaksi, extra dry on paras. Kokeilin jotain icekuoharia niin se makeus.. lavuaariin joutui pullon kaatamaan. Prosecoissa on yleensä se hunajan makuvivahde, vaikka olisi kuivaakin. Ja kun on tottunut kuohuviiniin niin siideri ei enää viehätä, jos ei ravintolassa/baarissa ole kuoharia niin otan sitten vettä.

Vierailija
9/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita jotain hieman kyykkycavaa kalliimpaa vaihteeksi. Mun mielestä  proseccoissa on kitkerä jälkimaku.

On koitettu, ei tipu. Cava on vain kuivaa, kuivissa prosecoissa maistuvat usein hedelmät.

Vierailija
10/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun vielä voisinkin! Mutta katsos tämä närästys...

T. Rouva 51v.

Vierailija
11/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tämä Cava sitten on? Alkoholia? En käytä. Hajuvettä? En käytä sitäkään. Mitäs muuta se voisi olla, en keksi. T. N49

Sinähän varsin tietämätön olet. 😂

Vierailija
12/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomat joissa kieli liimautuu kitalakeen kiinni, ovat lähinnä *örp*

Vierailija
13/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On koitettu, ei tipu. Cava on vain kuivaa, kuivissa prosecoissa maistuvat usein hedelmät.

Lienee sitten makuasia koska itse maistan  hedelmäisyyden hyvinkin kuivissa cavoissa. Omaan  makuuni proseccot ovat latteampia.Pitänee katsella rypälelajeja paremmin.

Vierailija
14/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea termi on kukkaisuus, ei hedelmät. Proseccon ominaisuuksia ovat kukkaisuus, kuplat ja jälkimaku. Hyvä prosecco on kukkaisen aromaattinen.

Vierailija
15/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuviineissä pidän määrittelystä paahtoleipämäinen, paahteinen, voimainen, tammimainen. Samppanjankin valmistukseen käytetyistä Chardonnay- ja Pinot Noir -rypäleistä valmistetun kuohuviinin tuoksu on samppanjamaisen paahteinen, hieman paahtoleipämäinen.

Vierailija
16/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea termi on kukkaisuus, ei hedelmät. Proseccon ominaisuuksia ovat kukkaisuus, kuplat ja jälkimaku. Hyvä prosecco on kukkaisen aromaattinen.

Jaa, usein niitä kuitenkin kuvaillaan esim päärynäinen, omenainen jne.

Vierailija
17/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä cava on?

N48

Vierailija
18/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pullo hyvää cavaa hakkaa keskivertoshampanjan. Oletteko ladyt muuten kokeilleet Elsassin alueen crementeja. Niissä on joitain todella hyviä, ovat myös suosittuja Saksassa.

Silloin kun haluan kepeämmän vaihtoehdon, valitsen proseccon.

En koskaan juo siideriä tai lonkeroa, oluesta puhumattakaan.

Vierailija
19/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka ette tiedä mitä Cava on, itseni mukaanlukien, sunnuntain oppitunti alkaa:

Cava on samppanjamenetelmällä valmistettu espanjalainen kuohuviini, jota tuotetaan Kataloniassa, Koillis-Espanjassa. Sitä myytiin nimellä samppanja kunnes EU-säännökset kielsivät käyttämästä tätä nimitystä muista kuin Ranskan Champagnessa valmistetuista kuohuviineistä.

Terveisin Nainen 37, kaksi alle kouluikäistä lasta, ei aikaa siemailla mitään juomia rauhassa, baarissa kaksi kertaa vuodessa. En tiennyt minäkään. Huomenna olen taas viisaampi tästä! Kiitos aloittajalle!

Vierailija
20/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi ei ole minulle taivas. Myyn työkseni alkoholia, valitettavasti. Haen muihin töihin. T keski-ikäinen nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä