Onko aamuvirkku jotenkin ”parempi” ihminen
Vai miten he itse oikein kehuvat sillä että ”nousin tänään TAAS puoli kuusi”
Mä nukun yhdeksään ja oon ihan tyytyväinen unorytmiini mutta tuon aamuvirkun mielestä se ei ole normaalia!
Veti hirveet herneet nenään kun sanoin että mun mielestä ei oo normaalia että aikuinen ihminen menee ennen yhdeksää nukkumaan.
Miehensäkkin kitisee aina kun ei ole yhteistä aikaa ja olisi kiva joskus katsella leffaa yhdessä mutta ei kun vaimo menee lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan että voi kehua heränneensä puoli kuusi:O
Kommentit (59)
Ei oo, miks olis? Jokainen tyylillään.
Ei ole enää niin paha jos ei ole aamuvirkku. Ennen piti saada työt tehtyä valoisan aikaan, jolloin aamuvirkkuudesta oli hyötyä, mutta nykyisin kaikki on auki yömyöhään niin ei niin väliä millaista rytmiä elää.
Terveisin aamuvirkku, enkä pidä itseäni parempana kuin myöhemmin herääviä.
Yhtä vähän kuin iltavirkku on huonompi. Eikö ole hyvä, että meitä on eri kellossa käyviä, muutenhan joka paikassa olis kamalat ruuhkat eikä kukaan voisi tehdä vuorotöitä?
Hah, en todellakaan ole parempi ihminen tai edes luonnostani aamuvirkku. Kun viikolla herätyskello soittaa ennen neljää niin ei illalla jaksa valvoa ja viikonloppuisin ottaa päähän kun nukkuu pitkään eli "jopa" puoli kuuteen.
Iltavirkut ovat luovempia ajattelultaan
Mitä väliä? Onneksi on sellainen työ että lähes 100% voin päättää milloin teen työt, projekti on ulkomailla. Silloin kun voin niin nukun pitkään.
Iltavirkut ovat tutkitusti älykkäämpiä (keskimäärin) kuin aamuvirkut.
Töissä on ainakin hankalaa olla aamuvirkku, koska kun tulen töihin klo 7, niin saan liukuman puitteissa lähteä kotiin klo 15. Periaatteessa. Mutta kun siihen aikaan ne klo 9.30 töihin tulleet alkavat kyselemään yhtä ja toista, koska "tässä on vielä monta tuntia työaikaa jäljellä". Ei ole, minä olen jo työni tehnyt, heillä on kotiinlähtö tähtäimessä vasta 17.30. Ongelmana on se, että kun eivät olleet aamupalaverissa, niin jäi asioita pelkän lukemisen varaan ja sitten kysellään muilta.
Aamuvirkku luulee olevansa. Kuitenkaan urbaanissa ympäristössä kukonlaulun aikaan heräämisestä ei ole mitään hyötyä.
Asia on eri, jos pitää herätä aamuksi navettaan lehmiä lypsämään. Maatalousyhteiskunnastahan tuo on peräisin.
Hänen mielestään normaalit ihmiset heräävät aikaisin ja se on helkkari joku saavutus mitä aikaisemmin herää.
Tuli vaan puheeksi kun joudun yhden työjutun vuoksi heräämään koko ensi viikon klo 6
Niin hänen mielestään se on normaalien ihmisten aika herätä ja tekee mulle ihan hyvää että opin heräämään ihmisten aikoihin..
Sanoin kyllä ihan suoraan että olen jo aikuinen eikä kiinosta pikku kakkosen jälkeen mennä iltapesuille siksi että saa kukkua puoli kuus aamulla..
Ap
Ei, mutta tutkitusti aamuvirkut ovat terveempiä ja hoikempia kuin iltavirkut.
Vierailija kirjoitti:
Töissä on ainakin hankalaa olla aamuvirkku, koska kun tulen töihin klo 7, niin saan liukuman puitteissa lähteä kotiin klo 15. Periaatteessa. Mutta kun siihen aikaan ne klo 9.30 töihin tulleet alkavat kyselemään yhtä ja toista, koska "tässä on vielä monta tuntia työaikaa jäljellä". Ei ole, minä olen jo työni tehnyt, heillä on kotiinlähtö tähtäimessä vasta 17.30. Ongelmana on se, että kun eivät olleet aamupalaverissa, niin jäi asioita pelkän lukemisen varaan ja sitten kysellään muilta.
Ne aamupalaverit pitäisi järjestää klo 9.30, kun liukuma loppuu.
Ei ole. Ihmiset ovat tutkitusti erilaisia. Me iltavirkut olemme tutkimusten mukaan fiksumpia.
Olen joutunut menemään töihin todella aikaisin ja tilanne on minulle piinallinen. Nukkuisin mielelläni ainakin kymmeneen aamulla. Odotan koko ajan, koska minusta tulee keski-ikäinen, joka nauttii aikaisista aamuista.
N 53
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä pitää palavereja, joissa läheskään kaikki eivät ole paikalla? Huoosti järjestetty työt teillä.
Suomessahan on sellainen kulttuuri, että aamuvirkkuja pidetään ns. parempina ihmisinä. Eihän se nyt oikein sovi nukkua peräti puoli yhdeksään aamulla, ei ei ja vielä kerran ei. Työssä pitää olla ja työhän se on joka ihmisen tiellä pitää. Vieläkään ei taideta tajuta sitä, että on olemassa myös etätyötä jota voi tehdä ihan jopa kotoa käsin vaikkapa tietokoneella.
Herään aina töihin klo 5 joten vapaillakin olen hereillä viimeistään klo 6 enkä olevani mitenkään parempi ihminen. Päinvastoin, kadehdin ihmisiä ketkä pystyvät nukkumaan 10 tuntia putkeen tai edes aamu yhdeksään. Itse en pysty.
Enkä myöskään mene iltaysiltä nukkumaan vaan klo 22-23. Aina kyllä väsyttää, mutta kaikkeen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta tutkitusti aamuvirkut ovat terveempiä ja hoikempia kuin iltavirkut.
Tämäkin korjaantuu sitten kun ei enää eletä aamuvirkkujen rytmin mukaan, onneksi sitä kohti mennään koko ajan!
Kun asuin kerrostalossa, hiljaisuus oli 7.00-23.00. Ärsytti kun aamuvirkku naapuri alkoi hakkamaan mattoja pihalla joka lauantai klo 7. Sanoin hänelle yhdesti, että vaikka järjestyssäännöt ei kiellä moista toimintaa, niin olisi mukavaa, jos hän huomioisi niitä, jotka haluavat nukkua. Hän vastasi vain, että kyllä aikuisten ihmisten on aika herätä klo 7. Itse kun olen iltavirkku, niin aloin paukuttaa mattoja klo 22.50. Naapuri valitti asiasta. Totesin, vain että kyllä aikuisen ihmisen täytyy jaksaa valvoa. Jätin kuitenkin tuon iltaisen mattojen hakkaamisen tuohon yhteen kertaan, koska ymmärsin, että lapset nukkuu jo tuohon aikaan ja muutenkin kohteliasta toisia kohtaan, vaikka säännöt ei kiellä. Naapurikin taisi tämän jälkeen tajuta saman.
On.