Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko teillä teineinä kotibileitä? Millaisia?

Vierailija
27.05.2018 |

Meillä ei saanut pitää mutta kaverin luona sai. Paikalla oli yleensä paras kaverini, 2-3 muuta tyttöä ja viitisen poikaa. Siellä juotiin ja kuunneltiin musiikkia (liian kovaa) ja pelattiin juomapelejä. Pelattiin myös pleikkaa. Autopelejä lähinnä ja GTA:ta.

Kertokaa omista muistoistanne :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa pidettiin yhden kaverin luona aina kotibileitä ja väkeä oli aina n. 20. Ihania muistoja.

Vierailija
2/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat lähtivät ulkomaille matkoille niin silloin pidin bileitä. Hyvin vahvoja viinoja, että ihmiset menisivät mahdollisimman kovaan känniin. Vuoden pari nuorempia tyttöjä paikalle. Muistan vieläkin miten harva 16v tyttö on valmis villiin känniseksiin kotibileissä. Mä en tiedä mistä pordellista naisia olisi pitänyt hakea, että 16v poika olisi saanut orgiot käyntiin. Ihan paskapuhetta, että naiset kehittyvät nopeammin kuin pojat. Ei noista tytöistä ollut muuhun kuin oksentelemaan mun vanhempien kodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saanut pitää. Yksi kaveri piti kerran, ja siellä sitten muutama ylimääräinen vieras rikkoi akvaarion, veti röökiä sisällä ym. tämän jälkeen ei siellä pidetty bileitä ja vielä vähemmän muidenkaan luona.

Vierailija
4/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli useinkin. 

Kävin ns. eliittikoulua ja perheillä oli loistolukaaleja niin keskustan kerrostaloissa kuin Munkkiniemen ja Lauttasaaren rannoilla omia taloja. 

Kyseessä 80-luku, niin pelit olivat toiminnallisia leikkejä tai lautapelejä. Juotiin omppuviiniä ja usein saunottiin ja uitiin. Näissä rantataloissa oli aina uima-allas. 

Joskus meni vähän överiksi eli pari kertaa poliisien kanssa tekemisissä oltiin. Harvinaista kuitenkin, kun kotibileitä oli melkein joka viikko. 

Meillä oli 200 neliötä Kruununhaassa ja itsekin pidin bileet muutaman kerran. En kuitenkaan ollut kovin aktiivinen tässä. 

Vierailija
5/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidettiin usein kotibileitä, samoin kavereilla. Jengiä oli ehkä parikymmentä, kaikki kavereita. Mitään kännyköitä ei ollut, kutsu/ tieto bileistä kulki suusta suuhun. Joskus joku kutsumaton porukka saattoi yrittää sisään, mutta heidät saatiin häädettyä. Viinat ostatettiin spugeilla Alkon kulmilla. 

Muistot ovat hieman sumeat, mutta bileissä harjoiteltiin viinanjuontia ja muutakin, kuten teinien kuuluu.

Sen kuitenkin muistan, että biletaloon kokoonnuttiin seuraavana päivänä pienemmällä porukalla (yleensä tytöt) siivoamaan. Oli kaikkien etujen mukaista, että vanhemmat eivät saaneet paskahalvausta tullessaan kotiin, eli bileitä voitiin pitää jatkossakin. 

Oltiin lukioikäisiä, samasta naapurustosta, tuttuja pihapiiristä tai tarhasta asti, vaikka saatettiin olla eri lukioissa. En muista pyytäneeni koskaan lupaa bileiden järkkäämiseen äidiltäni (saatoin tietty pyytääkin). Kyllä vanhemmat tiesivät mitä heidän poissaollessaan tapahtui, se oli sitä aikuisten hiljaista tietoa. 

Ja ihan kunnoin ihmisiä meistä kaikista tuli. Nyt ollaan kaikki siinä 5 -kymppisiä. 

Vierailija
6/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Meillä pidettiin usein kotibileitä, samoin kavereilla. Jengiä oli ehkä parikymmentä, kaikki kavereita. Mitään kännyköitä ei ollut, kutsu/ tieto bileistä kulki suusta suuhun. Joskus joku kutsumaton porukka saattoi yrittää sisään, mutta heidät saatiin häädettyä. Viinat ostatettiin spugeilla Alkon kulmilla. 

Muistot ovat hieman sumeat, mutta bileissä harjoiteltiin viinanjuontia ja muutakin, kuten teinien kuuluu.

Sen kuitenkin muistan, että biletaloon kokoonnuttiin seuraavana päivänä pienemmällä porukalla (yleensä tytöt) siivoamaan. Oli kaikkien etujen mukaista, että vanhemmat eivät saaneet paskahalvausta tullessaan kotiin, eli bileitä voitiin pitää jatkossakin. 

Oltiin lukioikäisiä, samasta naapurustosta, tuttuja pihapiiristä tai tarhasta asti, vaikka saatettiin olla eri lukioissa. En muista pyytäneeni koskaan lupaa bileiden järkkäämiseen äidiltäni (saatoin tietty pyytääkin). Kyllä vanhemmat tiesivät mitä heidän poissaollessaan tapahtui, se oli sitä aikuisten hiljaista tietoa. 

Ja ihan kunnoin ihmisiä meistä kaikista tuli. Nyt ollaan kaikki siinä 5 -kymppisiä. 

Harrastettiinko noissa bileissä seksiä?

Vierailija
7/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin käytännössä yksin 12-16 vuotiaana koska rapajuoppo äiti ja isä kuollut. Äitiä näki max. kerran viikossa ja silloinkin se kävi hakemassa rahaa tai pa nemassa jonkun lähibaarin pertin kanssa.

Joten kyllä, pidimme bileitä ja alkoholia+ tupakkaa kului. Se ksiäkin harrastettiin. Muutama kaveri käytti huu meita ja meillä se onnistui kun ei ollut ketään kyttäämässä. En totta vie kaipaa noita aikoja. Nyt äiti on kuollut ja olen itse kolmekymppinen raitis ihminen ja ihanan 2,5v tytön äiti.

Vierailija
8/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin käytännössä yksin 12-16 vuotiaana koska rapajuoppo äiti ja isä kuollut. Äitiä näki max. kerran viikossa ja silloinkin se kävi hakemassa rahaa tai pa nemassa jonkun lähibaarin pertin kanssa.

Joten kyllä, pidimme bileitä ja alkoholia+ tupakkaa kului. Se ksiäkin harrastettiin. Muutama kaveri käytti huu meita ja meillä se onnistui kun ei ollut ketään kyttäämässä. En totta vie kaipaa noita aikoja. Nyt äiti on kuollut ja olen itse kolmekymppinen raitis ihminen ja ihanan 2,5v tytön äiti.

Korjaan, äiti oli rapajuoppom isä silloin kuollut, äiti kuoli paljon myöhemmin.

Vierailija
9/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin seksiä harrastettiin vain jännä miesten kanssa.

Vierailija
10/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla juotiin milloin kenenkin luona jolla oli porukat poissa. Enimmäkseen suht siistejä bileitä mutta olihan jollakin mennyt koko talo ihan hirveään kuntoon. Pari kertaa sain "sitäkin" nuorelle jätkälle unohtumattomia kokemuksia. Nykynuoriso on ihan nössöjä meihin kasarin teineihin verrattuna.

Vierailija
11/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, mutta kavereiden luona oli. Olin kiinnostunut erilaisista asioista kuin ikätoverini ja minusta kotibileet niihden kuuluvine suhdesäätöineen ja viinanjuonteineen olivat tylsiä. Joskus kuitenkin kutsuttuna menin. Ja kaverini yrittivät saada minut pitämään kotibileitä, sillä vanhempani kävivät kerran ta kahdesti vuodessa ulkomailla kaksin ja olin tuolloin viikon aina yksin kotona. Kieltäydyin kuitenkin kotibileiden järjestämisestä aina ja kaverini olivat ihmeissään... heidän vanhempansa eivät todellakaan olisi uskaltaneet jättää heitä yksin kotiin viikoksi. :)

Vierailija
12/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajallista kulttuurieroavuutta huomattavissa. 

Olen nelosen kirjoittaja. Silloin vanhemmat suhtautuivat tosi rennosti nuorten juhlintaan. Sisällä sai polttaa ja seksiä harrastavilta lähinnä suljettiin ovi hienotunteisesti kiinni, jos vanhemmat sattuivat tulemaan kotiin vähän turhan aikaisin. 

Aamulla perheen äiti tai usein kotiapulainen siivosi pullot ja tyhjensi tuhkakupit. Aamiainen oli itsestäänselvyys niille, jotka vielä aamulla paikalla olivat. 

Olen huomannut, että nykyään on paljon tiukkapipoisempaa. Omia lapsia on kolme ja samanlaista kotibile-kulttuuria ei oikein enää ole. 

Vierailija
13/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Harrastettiinko noissa bileissä seksiä?

Ei kuulu sulle. Tiedät vastauksen, ainakin jos olet aikuinen.

5

Vierailija
14/14 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajallista kulttuurieroavuutta huomattavissa. 

Olen nelosen kirjoittaja. Silloin vanhemmat suhtautuivat tosi rennosti nuorten juhlintaan. Sisällä sai polttaa ja seksiä harrastavilta lähinnä suljettiin ovi hienotunteisesti kiinni, jos vanhemmat sattuivat tulemaan kotiin vähän turhan aikaisin. 

Aamulla perheen äiti tai usein kotiapulainen siivosi pullot ja tyhjensi tuhkakupit. Aamiainen oli itsestäänselvyys niille, jotka vielä aamulla paikalla olivat. 

Olen huomannut, että nykyään on paljon tiukkapipoisempaa. Omia lapsia on kolme ja samanlaista kotibile-kulttuuria ei oikein enää ole. 

Mulla sama kokemus, vaikka aamiaista ei tarjoiltukaan ja siivota piti itse.  

Meitä vastuutettiin lapsina ja nuorina paljon enemmän, ei vahdittu ja kontrolloitu yhtä paljon kuin nykyään. Meillä oli omaa aikaa, oma maailma, josta aikuiset eivät välttämättä tienneet mitään. Selvitimme omat riitamme, otimme omat riskimme ja otimme myös opiksemme. Oi tuota ihanaa aikaa ennen "älylaitteita" ja "ohjattuja harrastuksia"! :)

Teinien äitinä mua hirvittää ip -lehtien jutut siitä, miten joku on laittanut nettiin(!) käty-tiedotteen ja taloon punkee satakunta nuorta pistämään kaiken sileäksi. Siitä on diginatiivin käytös kaukana! 

Ja joo, kyllä mä vähän pidän silmällä miten omat teinit laitteitaan käyttävät ja mitä ja kenelle viestittelevät. 

5