Mies laittoi kalliit uikkarini pesukoneeseen
Niissä lukee selvästi että Do Not Machine Wash.
Puolusteli sillä että olin itse ne pesukoppaan vahingossa laittanut.. tottahan tuo mutta kai nyt sen verran pitäisi älytä että kalliita biksuja ei konepestä? Sieppaa.
Kommentit (32)
Tuskin ne yhdestä pesusta pilalle menee.
Aikamoista tolloutta!
Jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Olisin varmaan toiminut samoin. Tyrkkään aina omat sekä lapsen uikkarit pesukoneeseen, en varmasti olisi tajunnut tuota.
M38
Kyllä tavallisia uikkareita voi pestä koneessa, mutta huuhteluainetta ei saa sillon käyttää.
Tämän takia miehen ei ikinä pidä tehdä mitään kotitöitä. Teet tai et, haukut saat.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia miehen ei ikinä pidä tehdä mitään kotitöitä. Teet tai et, haukut saat.
Jos teet ne asiat oikein etkä kuin 10 pentu niin haukkuja ei tule. Sopiiko?
Mitä voi tapahtua? En miehenä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Ap vouhottaa tyhjän takia.
Meidän koneessa on käsinpesuohjelma, joten eipä haittaa konepesu.
Lycrat katkeilee. Uikkareissa on lycraa 20%. Siksi laatu on skeidaa.
Mulla kesti viimeinen kunnon uikkari varmaan 15 vuotta. 100% polyesteriä.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta.
Uikkarit pesaistaan 5 min. shampoolla, ei väännetä, kierretä eikä venytetä.
Uikkarithan on nykyään niin tarkoituksenmukaisia, että niitä kielletään altistamasta kuumalle, merivedelle, kloorivedelle, hielle, aurinkovoiteelle ja säilyttämästä märkänä. Itse asiassa uikkarit kestää hyvänä, kun niitä säilyttää henkarissa vaatekaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Naisena minäkin voisin ajatella, että ihan sama, mistä letkusta auton tankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta kun tuo meidän taukki mitään sellaisia osaa käyttää aivoton kun on.
No nyt on kuivamassa ja katsotaan millaista tuhoa tuo sai aikaan!
Ap
Ja ap:lla ei ollut kolmea minuuttia niitten uikkareitten käsin pesemiseen, kun oli niin kiire makaamaan av-palstalle?
Vierailija kirjoitti:
Kuuma vesi aiheuttaa, että elastisuus häviää, ja vaate lärtsähtää. Haaleassa voi pestä, mutta koneen linkoukset voi myös kuluttaa vaatetta. Paras on haalea käsinpesu tai käsinpesuohjelma. Esim Fairy käy käsinpesuun.
Jos uima-asua käyttää vaikka peräkkäisinä päivinä, kiilan voi huuhtoa juoksevalla kylmällä vedellä.
Aineella pesu kun laittaa kaappiin pidemmäksi ajaksi. Mutta, ei kuumalla.
Ihan oma vikasi. Oikein sulle. Ne vaatteet mitkä eivät ole menossa koneeseen eivät kuulu pyykkikoriin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma vikasi. Oikein sulle. Ne vaatteet mitkä eivät ole menossa koneeseen eivät kuulu pyykkikoriin.
Sinkkumies
Pyykkikoriin kuuluvat pestävät vaatteet. Vaatteita pesevän täytyy osata katsoa vaatteiden pesuohjeet. Ei se tuon kummempaa ole.
Olisin varmaan toiminut samoin. Tyrkkään aina omat sekä lapsen uikkarit pesukoneeseen, en varmasti olisi tajunnut tuota.
M38