Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten raskauskiloja voi tulla vain 8-10kg?

Vierailija
25.04.2006 |

Tämä mua mietityttää, kun on lukenut esim. jonkun mallin saaneen vain 8kg raskausaikana.

Ollaanko silloin nälkäkuurilla vai voiko nousta noin vähän jatkamalla syömistä entiseen malliin, jos nyt siis pysyy paino koko ajan samassa.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole syönyt mitenkään ihmeellisen terveellisesti tai vähää, ei vaan ole tullut sen enempää. Vauvat ovat olleen 3,5 kilon paikkeilla ja täysaikaisia. On se varmaan paljon hormoneista kiinni. Ei ole vaan tullut yhtään ylimääräistä. Viikko synnytysten jälkeen olen ollut lähtöpainossa, mutta en ole laihtunut yhtään enempää imettäessä, niinkun jotkut tekevät.

Vierailija
42/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikissa raskauksissa olen noudattanut 1800kcal ruokavaliota. Painoa raskausaikana on tullut kolmessa raskaudessa 4,5 kg - 10 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia, jotka ovat ylpeilleet sillä, etteivät ole lihonneet odotusaikana eikä painoo oo tullut kuin sen 5 -10 kg. He söivät linnun annoksia ja olivat dieetillä. Onko mitään järkeä? Vaikka vauvat syntyivätkin n. kolme kiloisina, niin voiko oikeasti nauttia odotuksesta kun suurin osa energiasta menee ruokamäärien tarkkailuun.

No, elämänsä kullakin.....

Vierailija
44/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinun mielestäsi pitäisi painon nousta raskausaikana ja mistä tekijöistä tuo " normaali" painonnousu muodostuisi?

Siitä olen samaa mieltä, että laihduttaminen (tai alipainon ylläpito) ei ole lapselle terveellistä eikä usein aikuisellekaan. Mutta joillakin ihmisillä 50 kg on ihan normaalipaino (siis jos pituus on vaikka 150-160 cm). Yli 170 cm pitkät mallithan ovat toki sairaalloisen alipainoisia, jos painavat 50 kg.

Vierailija
45/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedän muutamia, jotka ovat ylpeilleet sillä, etteivät ole lihonneet odotusaikana eikä painoo oo tullut kuin sen 5 -10 kg. He söivät linnun annoksia ja olivat dieetillä. Onko mitään järkeä? Vaikka vauvat syntyivätkin n. kolme kiloisina, niin voiko oikeasti nauttia odotuksesta kun suurin osa energiasta menee ruokamäärien tarkkailuun.

Minä en kyllä allekirjoita tätä tekstiä. Itse söin ihan normaalisti ja samaan tapaan kuin aikaisemminkin eikä kolmessa raskaudesssa silti ole tullut painoa kuin 7-10kg.

Vierailija
46/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg jos ei tule turvotusta. Monet vaan nauttivat mässäilystä ja laiskasta elämästä oli raskaana eli ei

Vierailija
47/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En todellakaan paastonnut. Herkkujakin söin kun teki mieli, joka päivä jotain hyvää vähäsen. Ja joulukin sattui mun raskausajalle, ja söin paljon kaikkea mitä mieli teki. Silti paino nousi vain 8kg ja nekin kilot jäivät sairaalaan. Paitsi se 3802g jonka otin kotiin mukaan erillisessä pakkauksessa :)

Vierailija
48/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ekassa raskaudessa lisäpainoa tuli n. 19 kg, tässä toisessa 30 viikkoon mennessä tullut nyt noin 10 kg. Minulla painonnousuun vaikuttaa se, että normaalioloissa urheilen tosi paljon, mutta raskaana ollessa lähes kaikki liikunta kävelyä lukuunottamatta tuntuu vatsan seutuvilla pahalta. Joten vaikka söisin ihan samaan malliin kuin ennenkin, kulutukseni pienenee reilusti, joten paino nousee. Turvotusta kerään myös runsaasti.

No, ekan synnytyksen jälkeen paino tippui laitokselta kotiuduttua kilon päivävauhtia, joten en ole huolissani..

Vierailija
49/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain menee.

Vierailija
50/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ja painoa tullut " jo" 2kg.

Ja justiin söin suklaapatukan.. ;) Muutenkin normaalisti syönyt, jäätelöäkin päivittäin. Ei vaan nouse niin ei :(

Ed. raskaudessa sama homma.

Vierailija
51/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 kiloa. Kaikki vauvat ovat olleet alle kolme kiloa, istukat noin 600g ja loppu on kai sitten sitä muuta. Olen kyllä tosi lyhyt ja normaalipainoinen.

Vierailija
52/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minulla oli painoa alun alkaenkin enemmän kuin malleilla, mutta en silti ole ylipainoinen. Ihan sai järkevästi syödä, mutta eipä tehnyt mieli juuri mitään syödä... Jotainhan sitä on syötävä ja jollei tee mieli, niin on pakkokin kiinnittää huomiota siihen, että ruokavalio pysyy terveellisenä. Silloin se paino pysyy kurissa ja jopa periaatteessa laskee, kuten minulla kävi.

Vierailija
53/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali suht terveellinen ruokavalio, tosin söin enemmän kuin normaalisti.

Vierailija
54/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkuja vähän vähemmäksi ja liikuuntaa ym. normaalielämää mm. kotitöineen ihan loppuun saakka.

Vierailija
55/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonousun suhteen:)

Ekaraskaudessa +15 kg. Nopea palautuminen (nuori kun olin)...

Toinen raskaus kesti vain 25 viikkoa ja painoa tuli +7 kg, teho-osastoaikana sitten toinen mokoma lisää.

Ei laskenut paino ennen viimeistä raskautta (normaalikestoinen) mutta eipä tullut painoakaan kuin +2,5 kg.

Vanha neuvolantäti naureskeli vain että tais tyttö viedä ruuan ja hampaa äidiltä.

Äitipolilla seurannassa kävin, eikä sielläkään oltu ihmeissää vähäisestä painonnoususta!

Ja kyllä, söin kahden edestä, pizzaa ja hampurilaista joka toinen päivä muun ruuan lisäksi:)

Vierailija
56/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mitään terveellistä ruokavaliota noudattanut, kun paino nousi 6 kg. Söin töissä jälkiruuan joka päivä ja kahvilla vielä leivonaisen. Olen pieni ihminen ja lähtöpainoni oli 56 kg, jolla olen ns. normaalipainoinen. En kyllä pidä vähäistä painonnousua mitenkään omana ansionani, vaan me ihmiset vain olemme erilaisia.

Vierailija
57/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino noussut koko aikana vain 2-3kg! Ei todellakaan tarvitse edes olla millään nälkäkuurilla hallitakseen raskausajan painonnousua. Nuo mallit taas ovat niin hoikkia, että heille tuo 8kg on jopa paljon!

Vierailija
58/58 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen tuli 10kg lisää painoa, eli kokonaisuudessaan olin vain 6kg lähtöpainoa painavampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän