Miten raskauskiloja voi tulla vain 8-10kg?
Tämä mua mietityttää, kun on lukenut esim. jonkun mallin saaneen vain 8kg raskausaikana.
Ollaanko silloin nälkäkuurilla vai voiko nousta noin vähän jatkamalla syömistä entiseen malliin, jos nyt siis pysyy paino koko ajan samassa.
Kommentit (58)
tarvii millään nälkäkuurilla olla.
Riittää, ettei syö kahden edestä, kuten luulisin näiden, jotka 20 kg lihovat tekevän?
Lähtöpainona ylipainoa +20kg joten olin hoikempi synnytyksen jälkeen kuin ennen raskautta. Nyt jo tulleet kyllä takaisin...
mutta miten hoikalle ihmiselle ei voi muka enempää tulla?
En valitettavasti ole malli vaan ihan normaalipainoinen (kokoa 38-40).
Ekat 3-4 kk olin niin pahoinvoiva etten voinut syödä paljoa eli painoni jopa laski pari kiloa. Lopun ajan söin ihan normaalisti, mutta pyrin syömään terveellistä ruokaa. Onneksi raskaushimonani olikin porkkanat eikä kermaleivokset.
Turvotustakaan ei ollut minulla yhtään - sehän monella on runsaan painonnousun yksi syy.
Eihän se nyt kovin monta kiloa edes ole alle sen suositellun enimmäismäärän, joka saisi tulla, vai muistelenko, mitä sattuu?
En syönyt mitään ylimääräistä tai epäterveellistä eikä ollut mitään ylimääräistä rasvaa ennen odotusta.
Toisessa,kolmannessa ja neljännessä raskaudessa painoa tuli 15-18kg..
kiloja tuli raskausaikana 8. Lapsi oli täysiaikainen, mutta pienikokoinen ei kuitenkaan keskonen. Söin normaalisti tervellistä kotiruokaa, tosin soin itselleni välillä ylimääräisen herkkupalan ja liikuin (päivittäin koiran kanssa n. tunnin lenkki).
Minulle olisi ollut järkytys jos kiloja olisi kovasti tullut, koska olen hoikka, eikä ollut mitään halua syödä kahden edestä. En voinut kuin kerran pahoin koko raskausaikana ja muutenkin voin aivan loistavasti.
Ja kilot lähti synnytyksen jälkeen n. kuukaudessa, silloinkin elettiin ihan normaalisti eli en laihduttanut.
Soin normaalisti. Aina aamupalan ja lampimat ruuat ja iltapalan. Alkuraskauden aikana olin tosi huonossa kunnossa, oksensin paljon ja mikaan ruoka ei maistunut, MUTTA ainoa asia mika todella auttoi, oli syominen 2h valein. Heti tuli huono olo, jos meni vahankin yli. Luulen, etta siita jai sitten paalle syoda saannollisesti, joka luultavasti ehkaisi kiloja. Muutenkin olen aina kavellyt ja pyoraillyt paljon ja sita tein myos raskausaikana. En tieda auttoivatko nuo, mutta ehkaiseehan ne liikapainoa " normaalielamassakin" , eika vain raskausaikana..
Niin, tulihan sita suklaatakin jonkin verran mussutettua=)
Lapsi 3-4 kg
Istukka 0,5 kg
Lapsivesi 1-2 kg??
Äidin veren määrän lisääntyminen 1-2 kg??
Mitä muuta painoa raskaudesta muka pitäisikään tulla?
En kyllä syö mitenkään epäterveellisesti, mutta kertakaikkiaan vaan liikaan. Syömällä siis oksuolo lähtee edes hetkeksi pois. Paino kyllä nousee taas pilviin.
lähtöpaino oli 85kg ja painoa raskauden aikana tuli 6kg, tarkoittaa siis sitä että minä laihduin mutta lapsi kasvoi, siis ihan ok asia kun kerran on muutama ylimääräinen kilo ennestään.
Ja söin ihan normaalisti ja oksentanut en kertaakaan enkä liikkunut rv 20 jälkeen oikeestaan lainkaan järkyytävien liitoskipujen vuoksi. Eli en tiedä mistä tuo laihtuminen johtui... varmaan siitä että söin toisaan ihan normaalisti, se muutos syömistapoihin tuli että en pystynyt syömään paljoa kerralla eli söin usein mutta vähän, ehkäö syy oli siinä. Niinhän sitä vissiin pitäs jos laihtua haluaa.
Vierailija:
Lapsi 3-4 kg
Istukka 0,5 kg
Lapsivesi 1-2 kg??
Äidin veren määrän lisääntyminen 1-2 kg??Mitä muuta painoa raskaudesta muka pitäisikään tulla?
Söin normaalisti koko raskauden ajan enkä todellakaan ollut nälkäkuurilla. En ole ylipainoinen tai laiha vaan normaalipainoinen, raskauskilot jäivät sairaalaan kaikki, kotiin lähtiessäni painoin suurinpiirtein saman verran kuin ennen raskauttakin painoin. ja lapsi oli 3710g, joten ei mikään pienikokoinen
Vierailija:
Lapsi 3-4 kg
Istukka 0,5 kg
Lapsivesi 1-2 kg??
Äidin veren määrän lisääntyminen 1-2 kg??Mitä muuta painoa raskaudesta muka pitäisikään tulla?
Vierailija:
Lapsi 3-4 kg
Istukka 0,5 kg
Lapsivesi 1-2 kg??
Mutta siinäpä se suunnilleen on.
Kaikki muu painonnousu on läskiä tai nestettä, valitettavasti!
joka voi nostaa painoa useitakin kiloja.
Söin kyllä ihan normaalisti ja herkkujakin melkein joka päivä. Ihmettelin itekin miten kiloja ei tullut enemmän.
Olen itse pienikokoinen ja niin olivat lapsenikin, eivät kuitenkaan keskosia.
Olen syönyt samaan tahtiin, raskaana tai ei. Itse olen taas ihmetellyt noita 20 kg painonnousuja, että kuinka voi olla mahdollista?
Turvotus varmasti lisää painoa, itselläni ei ole ollut koskaan turvotusta yhtään (5 raskautta).
Näistä mitä joku laittoi:
Lapsi 3-4 kg / mulla 5 kg
Istukka 0,5 kg / mulla melkein 1 kg
Lapsivesi 1-2 kg?? / tätä en osaa sanoa, normaali määrä
Äidin veren määrän lisääntyminen 1-2 kg?? / tähänkään en osaa ottaa kantaa
Rinnat kasvoivat odotusaikana kahdella kuppikoolla.
Turvotusta oli tosi paljon loppuajasta.
Osa painosta tuli varmaan mässäilystä. Mut vaik oisin syönyt miten terveellisesti, olis painoa varmasti tullut silti 15 kg!
vaikka lapseni syntymäpaino oli 4kg. en ole malli enkä niin hirveän laihakaan. söin ruokaa ja herkkuja yllin kyllin koko raskausajan. ei kaikki vaan lihoo niin paljon.