Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko yhtään ympäristötietoista ihmistä, joka on lopettanut lentämisen?

Vierailija
26.05.2018 |

Lentämisen hiilijalanjälki on merkittävä, yhden perheen Thaimaan reissun lentopäästöt vastaa 10 vuoden autoilua (Yle).

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään. Tuskin sellaista onkaan.

Vierailija
2/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes lentänyt. Enpä muutenkaan hirveästi matkustele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljonkin ympäristötietoisia ihmisiä ketkä eivät ole aloittaneetkaan Thaimaassa käymistä.

Ja Thaimaan reissun lentopäästöt per henkilö ei todellakaan vastaa 10 vuoden autoilua per henkilö.

Vierailija
4/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tosin mun ypäristötietoisuus on sellaista maanläheistä. Asun omakotitalossa ja puuhailen arkisia asioita, työpaikka lähellä. En hihhuloi enkä esiinny maailmanhalaajana, enkä äänestä vihreitä.

Vierailija
5/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
6/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lentänyt enkä lennä. Äänestän joskus vihreitä, joskus muita.

Vierailija
7/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Johtuu kyllä pitkälti siitä, että suojelen myös työympäristöä itseni vaikutuksilta, eli pankkitilikin on suojeltu lentolippu rahoilta.

Vierailija
8/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lentänyt Thaimaaseen enkä lennä.

Meidän perhe suuntaa mieluummin Karibialle: kristallinkirkkaat vedet ilman meduusoja, hyvin vähän suomalaisia tai juntteja ylipäätään.

Vierailija
9/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti Linkola ei oletettavasti lennä. En tosin tiedä, onko koskaan lentänytkään.

Vierailija
10/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sen verran energiaa mitä huvittaa. Laitteet yms. ostan parhaaseen A+++ energialuokkaan ja samoin auton, mutta en pahemmin himmaile niiden käyttöä ja asun isossa asunnossa yksin. Lentokoneissa ei pääse samalla tavalla valitsemaan, koska käytetty konetyyppi on harvemmin kovin paljon etukäteen tiedossa ja omaan ei ole varaa.

Vierailija
11/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ja olen yksi sellaisista joiden pitäisi vähentää lentämistä. Lentäminen on elämässäni ainoa juttu missä en ole ympäristöystävällinen, muuten teen hyvin ympäristötietoisia valintoja oikeastaan ihan kaikessa (en aja autoa tai käytä julkisia vaan pyöräilen ihan joka paikkaan, kierrätän todella tunnollisesti kaiken ja lajittelen jätteeni todella tarkasti, en osallistu kulutushysteriaan ja materialismiin, välttelen muovia niin hyvin kuin vain voin, poltan iltaisin mieluummin kynttilöitä kuin käytän valoja, en koskaan jätä valoja päälle kun en ole paikalla tai latureita pistokkeisiin kun en lataa, jne jne)

Minkäs sille voi että elämän suurin intohimo on matkustaminen ja maailman näkeminen eikä mistään muusta saa yhtä paljon energiaa ja onnellisuutta elämään.

Vierailija
12/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ainoa kerta, kun on lentänyt viimeisen 15 vuoden aikana oli, kun totaali yh poikansa loukkaantui niin, että tuli yli viikon sairaalakeikka Helsingissä ja lensi sinne seuraavalla koneella hoitamaan pieniä lapsenlapsiaan.

Vierailija
13/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentti Linkola ei oletettavasti lennä. En tosin tiedä, onko koskaan lentänytkään.

Pena olisi muistaakseni sallinut kotimaanmatkailun rajoitetusti höyry vetureilla, jos olisi saanut kaapattua Suomessa vallan itselleen. Ei todellakaan mitään lentelyä. Luultavasti korkeintaan jotain myrkytyslentoja alueilla, joilla ihmiset uhkaavat luonnon hyvinvointia.

Vierailija
14/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennän lihansyöntiä. Se ei ole ongelma.

Vierailija
15/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähentänyt, mutta en ole ajatellut lopettaa. Säästän yhteen pidempään reissuun usean lyhyen sijasta. Suorat lennot kohteeseen ja perillä 5 kk. Muita reissuja en 5 vuoden sisällä aio tehdä.

Vierailija
16/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jo suurimman ympäristöteon, kun en hanki lapsia. Lisäksi minulla ei ole koskaan ollut autoa ja muukin kulutus minimaalista, joten lennän jos haluan. Mieluummin suosin kyllä muita kuljetusmenetelmiä, slow travel on paljon mielekkäämpää.

Vierailija
17/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen on pahempi kuin yksityisautoilu. Se, että henkilö lentää, tekee hänestä pahemman saastuttajan kuin autoilijasta. Ei se pyöräily mitenkään mitätöi lentämisen huonoutta.

Vierailija
18/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä cityvihreän maailmankuva avarru ilman kaukomatkailua. 

Vierailija
19/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentämisen hiilijalanjälki on merkittävä, yhden perheen Thaimaan reissun lentopäästöt vastaa 10 vuoden autoilua (Yle).

On aivan turha puhua kerran vuodessa perheen tekemän lomamatkan päästöistä, niin kauan kuin formulatähdet Kardashianit/Jennerit ym. "Tähdet", lentävät paikasta toiseen yksityiskoneella, tekevät vähän "hyväntekeväisyyttä", niin voivat astella taas peppuineen Awardsien punaisella matolla tyytyväisinä kuvattavana!

Entäs ne formula-autojen kuskaamiset maasta toiseen, saati niiden päästöt köyhien maiden ilmastoon, jotka muutenkin jo kärsivät pahasti saasteista?!

Ja vielä kuskit palkitaan miljoonilla.... ja moni lentää niitä ajoja katselemaan!

Entäpä tämä viimeisin PALLON YMPÄRI nelosen ohjelma? Voiko enää tyhmempää olla?

Kolme tyyppiä lentää ja autoilee maailman äärestä toiseen. Outoja tuliaisia etsittävä maan ääristä. Mikko Kuustosen tehtävä oli varastaa, siis oikeesti VARASTAA, jotain jonkun pelaajan kotoa! Luulin, että Mikko K. on luonnonsuojelija viimeisen päälle, mutta petyin pahasti. Onneksi höpö-höpö-Sara onnistui saamaan hyväntekeväisyytensä jälkeen SALAATINLEDEN Kapkaupungista, jotta pääsee jatkamaan saastuttamista!

Toivottavasti ei tule tuon lehden mukana mitään uusia tuhohyöteisiä

Vierailija
20/21 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden ja on jo vuosia välttänyt lentämistä. Matkat hoitaa junalla ja laivalla ja matkustaa ylipäätään harvoin. Täytyy myöntää että itse haluan nähdä maailmaa eivätkä viikkojen laivamatkat houkuta enkä naisena haluaisi mihinkään rahtilaivojen kyytiin. Mutta starojen yksitysikoneilua en ymmärrä. Kurvataa nykiin johonkin maskaran lanseeraustilaisuuteen ja illaksi toiselle puolelle Amerikkaa bilettämään. Se on täysin turhaa lentämistä.