Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roskisten penkoja taloyhtiössä

Vierailija
26.05.2018 |

Pauke vaan käy kun läimii kansia kiinni.
Onko edes laillista? Ja kyllä tämä käytös toistuu jokaikinen päivä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen penkonut koska te heitätte sinne tavaroita ja vaatteita.

Myöskään elektroniikka ei kuulu sinne.

Olen myynyt tavaroita.

Vierailija
42/49 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla nyt niin paljoa jätettä että tunti pitää kansia paukutella. Ja lisäksi olen nähnyt tämän mummelin avaavan solmittuja pusseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli naapuri joka valokuvasi jokaisen roskiksilla kävijän. Mahtoi olla kivaa seuraa illanistujaisissa😃

Ehkä hän oli ap, joka kyllästynyt roskisten penkojiin ja halusi todistusaineistoa.

Vierailija
44/49 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jätteitä ei saisi penkoa, kun ne on kerran pois heitetty ja joku saattaa silti hyötyä? Tiedostavat varmaan itse riskin, että voi olla jotain terävaa tai vaarallista, mutta ihmiset heittävät käsittämättömät määrät täysin käyttökelpoista tavaraa pois.

Kuten dokumentteja, joista saattaa ilmetä henkilötietoja joita voi sitten hyödyntää esim. identiteettivarkauksissa? En nyt oikein muutakaan tarkoitusta keksi tuolle toisten roskapussien kaiveluille.

Vierailija
45/49 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pengon roskiksia, koska ongin biojätteestä ne sinne kielloista huolimatta muovikassiin pakatut jätteet. (Ja ei ole sitä muovin tapaista kompostipussia tosiaankaan se, vaan ihan ehtaa muovia.)

Meilläkin joku älypallero teki tätä kun ei ilmeisesti tajunnut, että ne biojätteet nimenomaan pitää laittaa meillä muovipussiin (tai sanomalehteen), biopussi on kielletty.

Ihan uteliaisuudesta kun en ole aiheeseen perehtynyt, niin miksi biopussi oli kielletty?

Se laite millä ne biojätteet käsitellään, kuulemma menee tukkoon noista biojätepusseista, asiasta tuli ihan kirjallinen ohje asukkaille.

Vierailija
46/49 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto minkä näköistä settiä joidenkin roskapusseissa näyttää olevan. Siitä päätellen, kun osasta törröttää tavaraa ulos ja joistain näkyy läpi. Roskikset haisevat, ja lajittelusta ei kyllä ole juuri tietoakaan. Meillä ainakin lukee roskakatoksessa, että siellä on ollut rottia, ja että on laitettu rotanmyrkkyä. Taatusti en lähtisi noita roskia penkomaan ja lajittelemaan. 

Vierailija
47/49 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin silppuamaan kaikki paperit missä on nimeni, tai edes mitään viitauksia minuun, osoitteeseen jne. sen jälkeen kun vanhassa asuinpaikassani törmäsin kerran aamuviideltä roskakatoksessa talomme "kyttääjään" joka oli lukemassa ja tonkimassa paperiroskista. Kirjaimellisesti ukko seisoi nippu jätepaperia sylissään ja plärisi niitä läpi :D. 

Vierailija
48/49 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se sairasta on että juuri tuollaisia paperiroskiksia pengotaan. Tosin ennen meillä oli normipaperin keräys niin joskus otin sieltä naistenlehtiä lukuun ajankuluksi ja kun ei ole varaa itsellä tilata juurikaan lehtiä. Mutta toisten esim. laskujen jne tutkiminen menee sairalloisen uteliaisuuden piikkiin. Nykyisin paperiroskis on syvä ja 'maanalla' joten sieltäpä ei kukaan pääse papereita penkomaan. Itse tuhoan kaikki laskut jne täysin joten niistä ei saa mitään tolkkua. 

Jos joku ottaa biojätteestä esim. nälän takia jotain omallavastuullaan niin se on ok. Mutta penkominen vain uteliaisuuttaan kaikkea on sairasta. Ja hienoa työtähän jotkut tekee jos jaksaa/viitsii lajitella roskiksia jne. Mutta uteliaisuus...

Vierailija
49/49 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes molokissa ei ole turvassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan