Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauhallinen paikallaan oleva lapsiperheautomme joutui pyöräilijän raivon kohteeksi

Vierailija
26.05.2018 |

Olipa kummallinen tilanne. Oltiin lasten kanssa autossa tienreunassa muutama minuutti pysähtyneenä, jotta saatiin yleinen sähellys kuriin ja kaatunut jätski siivottua turvallisesti. Yhtäkkiä paikalle pelmahtaa pyöräilijämies, joka alkaa töniä meidän autoa aggressiivisesti nalkuttaen: "Tähän ei saa pysäköidä, ajattelisitte lapsiperheitä! Ajattelisitte pieniä lapsia!". Hän jatkoi ja jatkoi, oli tosi tosi vihainen. Ok, oltiinhan me kaksi metriä väärässä paikassa auton kanssa. Mitään vaaraa ei ollut eikä ketään muita liikkunut missään.

Liikun yleensä kävellen ja julkisilla, enkä suosi yksityisautoilua. Ajattelen lapsia 100 % ajastani ja otan aina tieturvallisuuden huomioon. Olin kyllä kuullut ns. tankoraivosta, mutta en ollut koskaan aiemmin joutunut sellaisen kohteeksi. Hullu tilanne, vähän pelottavakin. Lapset pelästyivät miestä. Ajatella, että hänkin oli jonkun isä ja meni siitä varmaan suoraan omien lapsiensa luo, kuvitellen tehneensä hyvää ja puuttuneensa pahan pahan autoilijan pahaan pahaan käytökseen.

Vähän malttia ja tilannetajua toivoisin kyllä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti ottaen olisi hienoa, jos pyöräilijät noudattaisivat etuajo-oikeuksia kuten suurin osa autoista. Ongelmana erityisesti suojatiellä polkupyöräily kuoleman uhalla. Lapsilta tätä vielä osaa odottaa, mutta kun myös aikuiset ajavat miten sattuu.

Vierailija
22/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

että pyöräilijä joutui joko kiertämään autotien tai jalkakäytävän kautta.

Niin? Miten tuo eroaisi pyöräilijöiden perusmenosta? Nehän pomppii muutenkin ihan miten sattuu.

Tarkoitatko että pyörällä joutuu jatkuvasti kiertämään väärinpysäköityjä autoja ja väistelemään liikennesääntöjen rikkovia autoja?

Ihan totta.

Ja joutuu ilmeisesti vielä pyöräilemään siellä missä ei saisi ja olemaan noudattamatta etuajo-oikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti ottaen olisi hienoa, jos pyöräilijät noudattaisivat etuajo-oikeuksia kuten suurin osa autoista. Ongelmana erityisesti suojatiellä polkupyöräily kuoleman uhalla. Lapsilta tätä vielä osaa odottaa, mutta kun myös aikuiset ajavat miten sattuu.

Ja ajotieltä singahdellaan kävelytielle ja päinvastoin ihan miten sattuu, vaikka ne kaistat sun muut liikennejärjestelyt on pyöräilijälle samat kuin muillekin tienkäyttäjille. Ei autoilijat ja moottoripyöräilijätkään saa singahdella miten sattuu.

Vierailija
24/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis itse teit väärin ja kun siitä joku sanoo vedät herneen nenään?

Tuollaiset tekopyhät kansalaispoliisipolkupyöräilijät on maailman vittumaisinta väkeä.

Eikä ole.

Se kunnia lankeaa "pysäköin tähän (mihin ei saa) ja tyhjäkäytän autoani samalla (tarpeettomasti ja laittomasti) kun levennän p*rsettäni"-autoilijoille.

Ei kyllä se titteli kuuluu teille pyöräileville varajeesuksille.

Vierailija
25/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja ajotieltä singahdellaan kävelytielle ja päinvastoin ihan miten sattuu, vaikka ne kaistat sun muut liikennejärjestelyt on pyöräilijälle samat kuin muillekin tienkäyttäjille. Ei autoilijat ja moottoripyöräilijätkään saa singahdella miten sattuu."

Tämä ja tosiaan tuo suojatielle ajaminen myös. En tiedä muista kaupungeista, mutta Helsinki on nykyään ihan pyöräilijöiden valtakuntaa. Pahimmat vaaranpaikat Töölönlahden ympäristö ja siinä Stadionin edessä. Vaikka matelee etana vauhtia, niin joku sinkula sinkoaa aina jostain.

Vierailija
26/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

että pyöräilijä joutui joko kiertämään autotien tai jalkakäytävän kautta.

Niin? Miten tuo eroaisi pyöräilijöiden perusmenosta? Nehän pomppii muutenkin ihan miten sattuu.

Höpöhöpö. Mä oon nähny elämäni aikana kourallisen törttöileviä pyöräilijöitä. Apinoivia jalankulkijoita ja autoilijoita sitäkin enemmän. Jos ainoan rikkeen tässä kaupungissa näkee on se että pyöräilijät ajaa jalkakäytävällä (siivosti kuitenkin) ja syy tähän on autoilijoiden päätön meno. Huristellaan sentti pyöräilijän kyljestä ohi kaasu pohjassa ja ollaan arvaamattomia muutenkin joten tämä pakottaa pyöräilijät henkensä uhalla sinne jalkakäytävälle.

Mä näen päivittäin pyöräilijöitä, jotka vähät välittää liikennesäännöistä ja ajavat sivuilleen vilkuilematta tien yli tai kolmion takaa. Väistämissäännöt täysin vieraita tai sitten eivät vain välitä.

Ja kaksi eri kertaa on pyörällä ajaja näytellyt käsimerkkejä, kun olen ollut tulossa parkkipaikalta ja pysähtynyt pyörätien päälle. En todellakaan pysähtynyt siihen kiusaksi, vaan pakosta, kun luulin pääsesväni menemään, mutta jouduinkin pysähtymään kun tuli väistettävä auto. Olisikohan mun pitänyt heidän mielestään peruuttaa takaisin päin??? Olin kyllä jo niin pitkällä, että ohi kyllä pääsi. Kävelen, pyöräilen ja autoilen itse, ja nuo tilanteet tulee aina välillä mieleen. Luulisi olevan selvää, että olen katsonut pyörätien olevan tyhjä ennenkuin olen niin pitkälle edes mennyt. Sieltä suojatien takaa ei vaan aina näe tarpeeksi hyvin ja tarpeeksi kauas.

Vierailija
27/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijä teki oikein. Jos olet väärään paikkaan pysähtynyt niin silloin asiallista siitä sanoa. Varsinkin jos sua on laiskottanut niin ettet ole kahta metriä jaksanut ajaa että olisit oikeassa paikassa. Vaikka ketään ei olisi lähistöllä et koskaan voi tietää milloin on ja siksi pitää mennä sinne mihin kuuluu. Kaatunut jätski ei ole hätätilanne.

Tai pyörälläliikkunut on piiruakaan periksiantamaton ISO M****U!!!

Olisi vain väistänyt ja ajanut ohi.

Olikohan pyörässä ohjaustanko ruostunut jumiin.

Vierailija
28/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijä teki oikein. Jos olet väärään paikkaan pysähtynyt niin silloin asiallista siitä sanoa. Varsinkin jos sua on laiskottanut niin ettet ole kahta metriä jaksanut ajaa että olisit oikeassa paikassa. Vaikka ketään ei olisi lähistöllä et koskaan voi tietää milloin on ja siksi pitää mennä sinne mihin kuuluu. Kaatunut jätski ei ole hätätilanne.

Olikihan ap:n kaasu ja ratti ruostunut umpeen kun ei voinut sitä kahta metriä ajaa kohtaan jossa saisi pysäköidä. Vai olikohan se maailman omistaja asenne että minähän pysäköin mihin haluan ongelmana?

Vierailija
29/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenelletuhannelle ensiksi ilmoittautuneelle poliisivaltuudet ja aseenkanto- sekä käyttöoikeus. Loppuu se vit.....

Vierailija
30/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ajotieltä singahdellaan kävelytielle ja päinvastoin ihan miten sattuu, vaikka ne kaistat sun muut liikennejärjestelyt on pyöräilijälle samat kuin muillekin tienkäyttäjille. Ei autoilijat ja moottoripyöräilijätkään saa singahdella miten sattuu.

Mutta autoilijat saa ajaa miten sattuu, isomman oikeudella tietysti?

Vierailija
31/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoista on ruostunut ratin kääntäjältä aivot jumiin.

Vierailija
32/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan työmatkoja autolla ja pyörällä ja kaikista eniten saa pelätä tiellä liikkujista 30-50 -vuotiaita trikookuninkaita, jotka ovat tekemässä uutta reittiennätystä.

- Vaihtavat "sujuvasti" tien puolta singahtaen täysin yllättäen suojatielle 40 km/h ja autot tekevät hätäjarrutuksen (Lehtisaari-Kuusisaaressa vakio)

- Autotiellä ajaessa tasa-arvoiset risteykset eivät koske heitä, ikinä ei pää käänny senttiäkään katsoakseen tuleeko sivusta joku

- jalankulkijat +muut pyöräilijät ohitetaan maksimissaan 5 cm etäisyydeltä

- alikulkutunneleihin ajetaan täysillä, mitä väliä että neljästä suunnasta kulkijoita

- pyöräkaistoilla ajetaan ylinopeutta, lujempaa kuin autot, erityisesti alamäissä huikeat tilannenopeudet

Vierailija
33/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui edellisestä:

- liikennevalojen mukaan päätetään ajetaanko autokaistalla vai kevyen liikenteen väylällä, eli hypätään toiselle kaistalle heti jos edessä "häiritsevä" punainen valo. Mahdoton muiden liikenteessä olijoiden ennakoida

- agressiivinen kellon rimputus kevyen liikenteen väylällä vaikka toinen pyöräilijä/ jalankulkija niin reunassa kuin pystyy. Ilmeisesti käveltävä kokonaan metsän puolella?

Vierailija
34/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos trikookuningas treenaa triathloniin paikka ei ole työmatkaliikenteessä. En ole nähnyt formukoitakaan Länsiväylällä klo 8 yrittämässä päivän nopeinta kierrosta

Vierailija
35/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilevät miehet on hullua sakkia. Kerran olin koiran kanssa iltalenkillä ja koira meni ojanpientareelle tarpeilleen. Juuri kun olin poimimassa jätökset, joku pyöräilijämies alkoi huutaa minulle. "Hei!!! Ei NOIN saa tehdä! Tuo on LAITONTA!" Kysyin että mikä on laitonta ja vastaukseksi mies älämölisi jotain kunnes sain selvää loppuosasta: "...koiraa ulkoilutat PIMEÄLLÄ. SALAA. Se on LAITONTA!"

Hän kai tarkoitti sitä että pimeän turvin olisin siellä ollut paskoittamassa maastoa salaa, mutta en silti voinut muuta vastata kuin että herra itse ajaa pimeällä ilman asianmukaista lamppua ja sen lisäksi selkeästi päihtyneenä.

Vierailija
36/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen törmännyt väärään paikkaan pysäköityyn autoon joka yllättäen lähti liikkeelle.

Näin jo kaukaa että erään talon pihan reunaan oli pysähtynyt auto. Se näytti siltä kuin olisi odottanut että pääsee siitä päätielle. Päätiellä ei kuitenkaan liikkunut silloin autoja eikä pyörätielläkään ollut muita kuin minä.

Sillä tienpätkällä pihoille ajetaan pyörätien yli. Niissä ei siis ole suojatietä, vaan yhdistetty kevyenliikenteen väylä jatkuu katkeamatta. Samanlainen systeemi on myös nykyisessä talossani, ja tässä autoilijan on annettava tietä kaikille pyörätiellä liikkuville.

Joka tapauksessa, se auto seisoi siinä talon portilla useita minuutteja. Ajattelin että ilmeisesti seisoo siinä ihan huvikseen kun niin kauan siinä odottelee vaikka mitään liikennettä ei ole missään, mutta päättikin lähteä liikkeelle kun olin puolen metrin päässä autosta. En ehtinyt pysähtyä, vaan törmäsin auton eturenkaaseen. Jos vauhtia olisi ollut enemmän, olisin lentänyt auton konepellille. Ajoin kuitenkin normaalia hiljempaa sillä en tiennyt mitä se autoilija puuhaa.

Varmaan olin sen autoilija silmissä joku hullu raivopääpyöräilijä 🤪kun sillä tavalla autoonsa törmäsin.

Vierailija
37/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos trikookuningas treenaa triathloniin paikka ei ole työmatkaliikenteessä. En ole nähnyt formukoitakaan Länsiväylällä klo 8 yrittämässä päivän nopeinta kierrosta

Minusta tuntuu että joka kolmass autoilija on kilpakuljettaja ja harjoittelee liikenteessä.

Vierailija
38/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtui edellisestä:

- liikennevalojen mukaan päätetään ajetaanko autokaistalla vai kevyen liikenteen väylällä, eli hypätään toiselle kaistalle heti jos edessä "häiritsevä" punainen valo. Mahdoton muiden liikenteessä olijoiden ennakoida

- agressiivinen kellon rimputus kevyen liikenteen väylällä vaikka toinen pyöräilijä/ jalankulkija niin reunassa kuin pystyy. Ilmeisesti käveltävä kokonaan metsän puolella?

Mutta suurinosa autoilijoista EI OSAA liikennesääntöjä.

Et sinäkään.

Vierailija
39/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan työmatkoja autolla ja pyörällä ja kaikista eniten saa pelätä tiellä liikkujista 30-50 -vuotiaita trikookuninkaita, jotka ovat tekemässä uutta reittiennätystä.

- Vaihtavat "sujuvasti" tien puolta singahtaen täysin yllättäen suojatielle 40 km/h ja autot tekevät hätäjarrutuksen (Lehtisaari-Kuusisaaressa vakio)

- Autotiellä ajaessa tasa-arvoiset risteykset eivät koske heitä, ikinä ei pää käänny senttiäkään katsoakseen tuleeko sivusta joku

- jalankulkijat +muut pyöräilijät ohitetaan maksimissaan 5 cm etäisyydeltä

- alikulkutunneleihin ajetaan täysillä, mitä väliä että neljästä suunnasta kulkijoita

- pyöräkaistoilla ajetaan ylinopeutta, lujempaa kuin autot, erityisesti alamäissä huikeat tilannenopeudet

Pyörätiellä saa ajaa yhtä kovaa kuin viereisellä ajoradalla.

Vierailija
40/58 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoomies on saapunut keskuuteemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi