Paras elämänohjeesi. Kerro se muillekin!
Minkä ohjeen hyvää elämää varten haluat kertoa toisille?
Kommentit (22)
Koskaan ei mene niin huonosti etteikö sen saisi viinalla vieläkin huonommaksi. Tätä vanhan juopon (en tarkoita itseäni) ohjetta olen sanonut lapsillenikin.
Sen varmimmin muistat, minkä eniten yrität unohtaa.
Suotakoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa,
Rohkeutta muuttaa ne asiat jotka voin
Ja viisauttaa erottaa nämä toisistaan..
Ei kannata ajatella liikaa sitä, mitä muut sinusta ajattelevat. He ajattelevat kuitenkin ennen kaikkea itseään.
Kaikkea osaa tehdä kun vain alkaa tekemään.
Tämä ei nyt välttämättä tarkoita ihan kaikkea, esim. kirurgin hommia, mutta idea on se, että ihminen osaa paljon enemmän kuin osaa kuvitella etukäteen, suurin osa jutuista ei ole niin vaikeita miltä päällepäin saattaa näyttää.
Ymmärrä menneisyytesi mutta älä jää kiinni siihen. Pidä mielessä tulevaisuus mutta pidä nykyisyys vielä lähempänä.
Jotta asiat voivat muuttua, on ensin hyväksyttävä asioiden nykytila.
Sitten vähän konkreettisempi: Vältä arominvahvinteita, makeutusaineita ja lisättyä sokeria niin paljon kuin pystyt, ja elämä muuttuu todennäköisesti ainakin 50 % mukavammaksi ja tuotteliaammaksi.
1. Älä hikeenny pikkuasioista.
2. Kaikki asiat ovat pikkuasioita.
Ole aina ystävällinen ja kohtelias. Sittenkin, jos joku käyttäytyy huonosti sinua kohtaan. Silloin hyvä käytöksesi vain korostuu ja hän näyttää naurettavammalta. (Tämä ei tarkoita, että esim. aiheettomat haukut pitäisi vain niellä. Niihin voi sanoa vastaan rauhallisesti ja asiassa pysyen.)
Ihmiset harvoin tarkoittavat pahaa. He voivat olla ajattelematomia, ymmärtämättömiä, unohtelevia, kapeakatseisia - mutta harvoin tarkoittavat oikeasti pahaa sinulle.
Pysy kaukana miehistä. Itse olen päästänyt murjottajan, sitten puhdasverisen narsistin ja viimeiseksi juoppohullun elämääni. Ei todellakaan kannata.
Vierailija kirjoitti:
Ole aina ystävällinen ja kohtelias. Sittenkin, jos joku käyttäytyy huonosti sinua kohtaan. Silloin hyvä käytöksesi vain korostuu ja hän näyttää naurettavammalta. (Tämä ei tarkoita, että esim. aiheettomat haukut pitäisi vain niellä. Niihin voi sanoa vastaan rauhallisesti ja asiassa pysyen.)
Tätä vaikeiden olosuhteiden ja huonon käytöksen yläpuolelle nousemista olen huonolla menestyksellä yrittänyt lapsuudesta asti. Minulla puhkesi masennus, kun en oppinut pitämään tarpeeksi puoliani toisten huonoa käytöstä vastaan. Viha jäi sisälleni ja on nyt kohdistunut itseeni vahvoina häpeän tunteina. On tervettä sallia myös itselleen kiukun ja pettymyksen ilmaiseminen. Kukaan ei pysty aina käyttäytymään pelkästään rakentavasti ja se on ihan ok.
Aina on olemassa pienempiä ja suurempia ihmisiä kuin sinä. Vertaa itseäsi ainoastaan siihen mitä olit ennen, älä toisiin ihmisiin.
Ole mediakriittinen.
Monet uutiset on tehty provokaatio edellä ja monesti tärkeä, olennainen osa uutisesta on jännästi unohtunut leikkauspöydälle, jotta saadaan hyvä pöhinä päälle kommenttiosioon ja keskustelupalstoille. Otsikot ovat harhaanjohtavia. Uutiset, joissa ei ole kaikkien asianosaisten kommentteja, ovat monesti yhtä tyhjän kanssa, varsinkin jos ainoa, joka pääsee ääneen on toimittaja. Ne pitäisi melkein kieltää lailla....
Jos maljakko ei ole rikki, älä korjaa sitä.
Aina ei tarvitse olla ostamassa uusinta älypuhelinta.
Vaikka suhteessa ei olisi kovin kiima päällä koko ajan, niin kannattaako olla heti nostamassa kytkintä?
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään?!?
Uppaa aina kun suinkin vain on mahdollista!
Älä ryhdy poliisiksi äläkä mene poliisin kanssa parisuhteeseen.
Ei mitään?!?