Minkä kivan nimen joku asia on pilannut etkä sitä voi antaa enää lapselle?
Hirveä ihminen, tuotemerkki, julkkis, laulu, mainos?
Esimerkkinä Adolf. Olisi hieno ja komea nimi, mutta...
Kommentit (36)
Roosa oli kaunis nimi. Mulla oli sen niminen kaveri peruskoulussa, mutta yhtenä päivänä se päätti lakata puhumasta mulle ja alkoi kohtelemaan kuin saastaista ilmaa, nyrpisti vaan nenäänsä kun menin ohi. Kaipa mä olin liian noloa seuraa, olisi voinut kyllä ääneen sanoa niin olisi sattunut vähän vähemmän
Kaikki on pilattu, täytyy keksiä joku uusi nimi. Ja pah, mitä väliä, valitset kauniin nimen ja piste. On pilattu tai tullaan pilaamaan, mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Elisa
Ei kaivanne selityksiä.
Kaipaahan
Olen viime aikoina alkanut tykkäämään nimestä Emilia, mutta sitten muistelen peruskouluaikoja ja pahin kiusaajani oli sen niminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa
Ei kaivanne selityksiä.Kaipaahan
Kolkuttaako Elisa missionaries yhtään mitään? En ainakaan itse halua että lasta yhdistetaan sen enempää hintä- kuin Jehovansaatnaajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa
Ei kaivanne selityksiä.Kaipaahan
Kolkuttaako Elisa missionaries yhtään mitään? En ainakaan itse halua että lasta yhdistetaan sen enempää hintä- kuin Jehovansaatnaajiin.
Okei nyt alkoi kolkuttamaan :D Ei vaan tullut heti mieleen, joten itse en ainakaan yhdistä niitä toisiinsa. Voit siis huoletta nimetä lapsesi Elisaksi.
Oula, Taiga ja Unna. Mutta sitten rupesin miettimään että loukkaako se sittenkin saamelaisia.
Ei nyt varsinaisesti pilannut nimeä, mutta muutama kivaa nimivaihtoehtoa jouduimme hylkäämään, koska kaverit tai sukulaiset olivat ehtineet antaa nimen omalle lapselleen ensin. Esimerkiksi Vilma tytölle tai Rasmus pojalle.
Pari kivaa nimivaihtoehtoa meni pilalle kun selvisi, että ne olivat sillä hetkellä todella suosittuja nimiä ja lapsella olisi ollut luokallaan useampi kaima.
Roni meni pilalle, kun joku kertoi sen olevan tyypillinen mustalaisnimi. Ja kuulemma koiran nimi myös :D
Tämä palsta on pilannut Niko-nimen :( Olen lapsesta asti suunnitellut, että jos saan pojan, siitä tulee Niko.
Fanny, aikoinaan eräässä elokuvassa oli kaunis pikkutyttö nimeltään Fanny ja ajattelin ihastuneena, että joskus saan tytön tästä tulee Fanny! No , en sitten kuitenkaan antanut tytölle vanukkaan nimeä ja myöhemmin selvisi vielä että ' Fanny tarkoittaa Englannissa naisen värkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melina on sellainen. Siis minua häiritsee se, kun meleena tarkoittaa veriripulia ja on niin lähellä tuota Melina- nimeä. Siis tiedän, että Melina on täysin eri nimi ja tarkoittaa hunajaa eikä sillä ole yhtään mitään tekemistä meleenan kanssa, mutta silti häiritsee.
Muuten antaisin mahdolliselle tytölle nimeksi Melina. Mielestäni tosi kaunis ja harvinainen on myös.
Melena tarkoittaa veriripulia, ei Melina.
Melena tai suomessa myös muodossa meleena.
Sivistymättömät mammat taas alapeukuttaneet.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Aatu, reipas ja komea pojan nimi mutta en halua että meitä epäillään natsihenkisiksi !
Olen opettaja, joten paljon nuorisoa virtaa silmien ohi vuosien aikana. Jostain kumman syystä kaikki Aapot ja Aarot ovat aivan ihania poikia! Vähän vilkkaita, mutta aina iloisia ja osallistuvia.
Tytöistä taas Sarat ja Alisat on yleensä todella hyviä oppilaita, ainakin minulle osunut vain ysin ja kympin Saroja ja Alisoita. Täytyy oikein olla tarkkana arvioinnissaan, ettei ehdollistu nimeen, vaan anonymisoi ainakin kokeiden tarkistuksen. Joissakin sähköisissä kokeissahan sen pystyy tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja, joten paljon nuorisoa virtaa silmien ohi vuosien aikana. Jostain kumman syystä kaikki Aapot ja Aarot ovat aivan ihania poikia! Vähän vilkkaita, mutta aina iloisia ja osallistuvia.
Tytöistä taas Sarat ja Alisat on yleensä todella hyviä oppilaita, ainakin minulle osunut vain ysin ja kympin Saroja ja Alisoita. Täytyy oikein olla tarkkana arvioinnissaan, ettei ehdollistu nimeen, vaan anonymisoi ainakin kokeiden tarkistuksen. Joissakin sähköisissä kokeissahan sen pystyy tekemään.
Meillä on Aaro ja hän on vilkas, mutta hyvin sosiaalinen ja iloinen ja persoonallaan hän hurmaa suurimman osan ihmisistä :) Ei ole perinyt ihanaa luonnettaan kummaltakaan vanhemmista :D
Mitä Kimmo Kinnunen näki saunassa?
Isänsä Jorman.