Kuinka usein saatte työkkäristä näitä "työtarjouksia"
Kommentit (8)
Kyllä niitä aina puolessa vuodessa muutama tuli. Plus sitten muutaman olen saanut niin, että työnantaja oli saanut yhteystietoni työkkäristä ja ottivat suoraan yhteyttä minuun. Että vinkkinä: ottakaa aina selvää, millä asialla joku tuntematon on yrittänyt teitä tavoittaa !
Tuli tarjous "strippipaariin". Siis paikkaan, mis tarjotaan myös takahuonepalveluita. Tämä vuoden aikana. En mennyt. No karenssiahan siitä tuli.
Kahden vuoden aikana yhden kerran " cv netin/oma esittelyn "kautta työantaja ottanut suoraan yhteyttä. Sekin oli myyntityötä vaikka suoraan olin kirjoittanut että en hae myyjän töitä.
Työkkäristä ei muuten ole tarjottu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä aina puolessa vuodessa muutama tuli. Plus sitten muutaman olen saanut niin, että työnantaja oli saanut yhteystietoni työkkäristä ja ottivat suoraan yhteyttä minuun. Että vinkkinä: ottakaa aina selvää, millä asialla joku tuntematon on yrittänyt teitä tavoittaa !
Ai ne voi tehdä niinkin... no hyvä tietää. Itse kun en työaikana voi pitää omaa puhelinta, en ole tajunnut että minun pitäisi tuntemattomiin numeroihin takaisin soitella. En siis ole kokonaan työtön vaan osa-aikatyössä ja työkkäri hengittää koko ajan niskaan... tulee näitä "tarjouksia" ja soittelevat ja kyselevät. Tekisi mieli ilmoittaa etten ole enää työtön, en tiedä onko ne muutama hassu satanen (saan ansiosidonnaista kassasta) tämän kaiken kiusan arvoista. Mutta sitähän ne varmaan haluaakin....
ap
Vierailija kirjoitti:
En vastaa tuntemattomiin numeroihin, enkä varsinkaan soita niihin takaisin. Höpöhöpöä tuollainen.
Olin reilut 1,5 vuotta työttömänä, ei ainuttakaan koko aikana. Kysyin tätä kerran TE-toimistosta ja virkailija sanoi, että ei meillä ole sun kokemusta vastaavaa työtä tarjolla (yliopistokoulutus, pitkä kokemus asiantuntijatyöstä), vaikka niitä paikkoja oli siellä mollissa ihan säännöllisesti ja niitä tietty itsenäisesti hain ja lopulta ihan sellaiseen paikkaan työllistyin, joka oli myös mollissa (muiden kanavien lisäksi).
Myöskään CV:tä ei kyllä katsomassa juurikaan käyty, ehkä pari-kolme kertaa koko aikana.
Vierailija kirjoitti:
En siis ole kokonaan työtön vaan osa-aikatyössä ja työkkäri hengittää koko ajan niskaan... tulee näitä "tarjouksia" ja soittelevat ja kyselevät.
ap
Höh. Luulisi, että jättäisivät osa-aikatyöläiset rauhaan. Kuitenkin teet jotain. Sinun paikalle kuitenkin tulisi vain joku toinen työtön, jota sitten patisteltaisiin siitä pois kokoaikatöihin (joita ei ole).
3 viikkoa työnhakijana ja 2 työtarjousta. Nopeeta toimintaa!