Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtaudut ihmiseen joka opiskelee eikä käy töissä edes kesällä?

Vierailija
25.05.2018 |

Valtio ja vanhemmat varmaan kustantavat. Miksi tällainen sallitaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan toivoisin, että omatkin lapseni voisivat tehdä niin. Minulla on kaksi lasta yliopistossa ja kumpikin on opintojen loppusuoralla, joten vuosia ovat jo opiskelleet. Kesälomaa heillä ei ole ollut sen jälkeen kun aikoinaan tulivat siihen ikään, että joku viitsi palkata kesätöihin. Kun kymmeneen vuoteen ei ole lomaa ei kesällä eikä talvella, niin sääliksi käy vähän näitä nuoria. 

Nuorten ei edes auta valittaa väsymystään. Aina tulee joku hyvinvoiva aikuinen selittämään kuinka vaikeaa heillä itsellään on ollut nuorena verrattuna laiskaan nykynuorisoon. On muka lumituiskussa rämmitty 20 km kouluun ja illlat aina tehty vähintään metsätöitä ja öisin vielä jotain pientä yötyötä lisäksi, eikä muka koskaan valitettu eikä väsytty.

Vierailija
22/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh joka ei saa lastenhoitoa järjestymään. Eikä voi jättää ekaluokkalaista koko kesäksi yksin

Entäs sitten, kun olet töissä? Mitä sitten teet? Ja miksi sinulla on lapsi, kun opiskelet?

Tällä hetkellä olen työtön ja opiskelen sivutoimisesti. Toivottavasti saan syksyllä töitä että ensi kesälle kertyisi lomaa. Sittenkin on lastenhoito-ongelma kun lomia ei ole niin paljon kuin lapsilla lomaa koulusta. Olen suorittanut ennen lapsia AMK-tutkinnon ja tehnyt kesät, viikonloput jne. pitämättä lomia moniin vuosiin. Koen sillä puurtamisella lomani ansainneeni. Työttömäksi jouduin kun työpaikan homeet tekivät minusta työkyvyttömän entiseen työhöni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet idiootti. Kela voi myöntää opiskelijalle opintotuet kesäksi, jos tämä todella edistää tarpeeksi opintojaan. Omaa typeryyttäsi täällä kyselet tyhmiä.

Vierailija
24/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lomailen kesän ja opiskelu jatkuu syksyllä. Ei ole mitään järkeä rehkiä itseänsä hengiltä toimistopenkissä kesän upeina keleillä varsinkin jos on ennestään varaa pitää lomaa! 

Vierailija
25/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tällaiseen on varaa, ellei sitten vietä koko vuotta vaan koulun ulkopuolella silkkana oloneuvoksena.

Minun on täytynyt ainakin opiskella, käydä töissä ja ottaa vielä kesäopinnot kaiken muun päälle että pärjään?!

Tänä vuonna pääsen ensimmäistä kertaa oikealle palkalliselle, täysimittaiselle kesälomalle, edellinen ns. ilmainen kesäloma on ollut kun olin 14. Nyt olen 29. Aion nauttia!

Olen siis ollut kyllä tässä välissä lyhyillä lomilla, siksi olen jaksellutkin.

Vierailija
26/26 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan toivoisin, että omatkin lapseni voisivat tehdä niin. Minulla on kaksi lasta yliopistossa ja kumpikin on opintojen loppusuoralla, joten vuosia ovat jo opiskelleet. Kesälomaa heillä ei ole ollut sen jälkeen kun aikoinaan tulivat siihen ikään, että joku viitsi palkata kesätöihin. Kun kymmeneen vuoteen ei ole lomaa ei kesällä eikä talvella, niin sääliksi käy vähän näitä nuoria. 

Nuorten ei edes auta valittaa väsymystään. Aina tulee joku hyvinvoiva aikuinen selittämään kuinka vaikeaa heillä itsellään on ollut nuorena verrattuna laiskaan nykynuorisoon. On muka lumituiskussa rämmitty 20 km kouluun ja illlat aina tehty vähintään metsätöitä ja öisin vielä jotain pientä yötyötä lisäksi, eikä muka koskaan valitettu eikä väsytty.

Niinkö? Myös minun lapset ovat yliopistossa ja kyllä he ovat voineet lomailla jonkin verran joka vuosi. On syys-, joulu- ja hiihtolomat, kesälläkin ehtii olla viikon pari lomalla vaikka muuten kesä menisikin töissä.