Miten suhtaudut ihmiseen joka opiskelee eikä käy töissä edes kesällä?
Valtio ja vanhemmat varmaan kustantavat. Miksi tällainen sallitaan?
Kommentit (26)
Sehän olen minä. Aikuisopiskelijana ei ole enää kiire mihinkään ja on varaa kustantaa oma kesäoleilunsa. Suomen kesä - ja elämä - on niin lyhyt, että suon saman nuorillekin. Josko vihdoin ymmärrettäisiin, että työ on ihmistä eikä ihminen työtä varten...? Sitä odotellessa ne, jotka haluavat, voivat hajottaa itsensä raatamalla oravanpyörässä. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs työtä ap on tarjonnut opiskelijoille?
Maksat verot myös?
Opiskelujen aikana käy töissä, ei nosta opintorahaa ja kesällä kehittää itseään muuten, koska on aktiivinen ja itseään kehittävä ihminen. Mitään löysäilyä se ei ole. Ihan normaalia elämää. Enemmän olisin huolissani niistä, jotka nostavat opintotukea. Se on väärin.
Minä! Teen opintoja koko kesän läpi, koska tukikuukauset riittää eikä kesä ole sen kummoisempi ajanjakso kuin talvikaan. Töitä teen vain viikonloppuisin, kuten talvellakin opintojen ohella.
Miksi joku paheksuu tällaista?
Minua huolettaisi työkokemuksen puute. Nopean valmistumisen puolesta pidetään ääntä, mutta kuinka moni työnantaja palkkaa nopeasti valmistuneen, jolla ei ole mitään työkokemusta?
En mitenkään. Saahan sitä nyt kesäisin levätä ennen kuin kohta joutuu loppuelämäkseen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö opiskelijoiden viedä työttömiltä kesällä pätkätöiden mahdollisuus?
Kalliimmaksi se valtiolle kyllä tulee.
Kaikki työttömät opiskelijat eivät ole toimettomia. Työsuhde ja itsensä myyminen ei ole elämän tarkoitus.
Että on ahkera? Opiskelu on paljon rankempaa kuin työnteko
Yh joka ei saa lastenhoitoa järjestymään. Eikä voi jättää ekaluokkalaista koko kesäksi yksin
En ymmärrä miksei opiskelijoilla saisi olla yhtään lomaa. Talvet pitäisi opiskella ja kesät olla töissä. Tietysti opiskelijat eivät ole taloudellisesti yhtä tuotteliaita kuin työssäkäyvät, mutta ei se sitä jaksamista lisää. Yhtä lailla hekin väsyvät ja kaipaavat lomaa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelujen aikana käy töissä, ei nosta opintorahaa ja kesällä kehittää itseään muuten, koska on aktiivinen ja itseään kehittävä ihminen. Mitään löysäilyä se ei ole. Ihan normaalia elämää. Enemmän olisin huolissani niistä, jotka nostavat opintotukea. Se on väärin.
Millä tavalla on väärin nostaa tukia joihin on oikeutettu?
Vierailija kirjoitti:
Yh joka ei saa lastenhoitoa järjestymään. Eikä voi jättää ekaluokkalaista koko kesäksi yksin
Entäs sitten, kun olet töissä? Mitä sitten teet? Ja miksi sinulla on lapsi, kun opiskelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on laiskaa. Pitää selvitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten, kun olet töissä? Mitä sitten teet? Ja miksi sinulla on lapsi, kun opiskelet?
Eka-tokaluokkalaisille on useilla paikkakunnilla aamu- ja iltapäiväkerhoja. Ensi kesänä tuonkin yh:n lapsi on jo vuoden vanhempi, sitä seuraavana saattaa pärjätä jo päivät kotona. Et sitten ole kuullut ammatin vaihtamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on laiskaa. Pitää selvitä itse.
No, minusta laiskuus ei ole väärin (eikä minusta myöskään ole laiskaa olla tekemättä töitä opiskeluiden ohessa). Ja onneksi meillä on ne tuet niin ei tarvitse yksinään selvitä ja mahdollisesti polttaa itseään loppuun opiskelemalla ja työskentelemällä samaan aikaan.
Akattelen että hienoa jos ihmisellä on mahdollisuus ottaa rennosti ja nauttia kesästä.
Minä olen sellainen opiskelija. Vietän kesän tehden kursseja ja viettäen aikaa lapseni ja mieheni kanssa. Olemme kaikki koko kesän lomalla ja mikäs sen parempaa. Kun valmistun, en tule pitkään aikaan saamaan tälläistä mahdollisuutta lomaan, joten otan kaiken nyt irti.
Ja jos jotain helpottaa niin en nosta kesän ajalta minkäänlaisia tukia.
Tyypillistä nykyään