Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiitos on monelle niin vaikea sana?

Vierailija
25.05.2018 |

Miksi on paljon sellaisia ihmisiä, joille kiitos on lähes kirosana? Kaikin keinoin yritetään välttää osoittamasta millään tavoin arvostavansa tai olevansa iloisia, jos joku tekee jotain sinua varten? Ja tämä ei vaikuta mitenkään riippuvan näiden ihmisten iästä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kirosana

Vierailija
2/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäminen on sentään nykyään helpompaa kuin ennen, kun kiitos-sanan on korvannut joo. Siis näin:

- Hyvää nimipäivää, Jenni!

- Joo.

- Tässä nämä tilaamasi tavarat.

- Joo.

- Hienosti toimittu, Janne!

- Joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itsellä halukkuus nähdä toisen eteen vaivaa vähenee merkittävästi, jos palvelukset otetaan vastaan hyvin välinpitämättömän oloisesti. Jatkossa ei tee enää kovin usein mieli ilahduttaa toista oma-aloitteisesti. - Ap

Vierailija
4/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittäminen on sentään nykyään helpompaa kuin ennen, kun kiitos-sanan on korvannut joo. Siis näin:

- Hyvää nimipäivää, Jenni!

- Joo.

- Tässä nämä tilaamasi tavarat.

- Joo.

- Hienosti toimittu, Janne!

- Joo.

Tällaisten ihmisten kanssa olen välillä toiminut niin, että olen useampaan otteeseen alkanut hokea "ole hyvä" aina siihen asti, kunnes tämä henkilö tajuaa sen, etten lopeta hokemista ennen kuin hän vastaa "kiitos". - Ap

Vierailija
5/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keino on sanoa selkeällä ja kuuluvalla äänellä ole hyvä, ja samalla tuijottaa napakasti vastapuolta silmiin. Lähes takuuvarmasti sieltä tulee edes mutisten se kiitos refleksinä.

Vierailija
6/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsyttää kaikki kiitokset vinkujat. Ehkäpä vastaanottoja ei ole niin kiitollinen palveluksistanne?

Vierailija
7/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä keino on sanoa selkeällä ja kuuluvalla äänellä ole hyvä, ja samalla tuijottaa napakasti vastapuolta silmiin. Lähes takuuvarmasti sieltä tulee edes mutisten se kiitos refleksinä.

Hyvä vinkki! Valitettavasti jos kiitosta joutuu puolipakolla lypsämään toiselta, niin silti päällimmäiseksi jää sellainen olo, että tekemisiäsi tai sinua ei kovin paljon arvosteta. Mutta ehkä joku aina saattaa havahtua tuollaisen jämäkän käytöksen seurauksena siihen, että kiitosta voisi jakaa toisille hiukan avokätisemminkin.

Vierailija
8/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsyttää kaikki kiitokset vinkujat. Ehkäpä vastaanottoja ei ole niin kiitollinen palveluksistanne?

Ihme juttu, miten salamannopeasti sitten tulee vastaus, että pullat voi kyllä hyvin jättää sinne, jos kysyy että eivätkö ne maistukaan, voin viedä takaisin kotiin yms.

Vierailija
9/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelukset kyllä loppuvat, jos asenteesi on tuollainen. Siinähän olet sitten ihan itseksesi.

Vierailija
10/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiitän lähes kaikesta, ihan pienistäkin jutuista. Sitten taas tiedän yhden ihmisen joka ei kiitä koskaan oikeastaan...tulee hänestä sellainen vähän ylimielinen kuva joka pitää kaikkea itsestäänselvänä.

Vierailija
11/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiitän lähes kaikesta, ihan pienistäkin jutuista. Sitten taas tiedän yhden ihmisen joka ei kiitä koskaan oikeastaan...tulee hänestä sellainen vähän ylimielinen kuva joka pitää kaikkea itsestäänselvänä.

Tuo on mukava asenne! Tuollaista ihmistä on paljon mukavampi auttaa kuin sellaista, joka suhtautuu nyreän oloisesti toisten antamaan apuun. - Ap

Vierailija
12/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt ihminen osaa sanoa kiitos.

Vierailija
13/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ihmisillä on huonot käytöstavat ja he ovat itsekeskeisiä. Kiitoksen lausuminen ääneen tuo auttajalle hyvän mielen eikä vaadi edes vaivannäköä.

Vierailija
14/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistynyt ihminen osaa sanoa kiitos.

Olisipa heitä enemmän! - Ap

Vierailija
15/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa erään tuntemani ihmisen kohdalla. Hän ei yleensä kiitä tai vastaa vain vaivaantuneesti "joo" ja kovasti ilahtuneenakin vain sanoo, että "onko tämä minulle?", muttei sano sitä kiitosta.

Olen ihmetellyt, mikä sen käytöksen taustalla on, mutta olen tullut siihen tulokseen, ettei hän aidosti välitä niistä teoistani, lahjoistani ym. sekä pitää niitä itsestäänselvyyksinä. Siltikin olen oma itseni eli kohtelias, antelias ja auttavainen. Hän vain ei pidä niitä juttuja oikein minään.

Vierailija
16/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^edellinen jatkaa:

Se mun tuntemani henkilö on hieman alle 60-vuotias nainen ja ne mun palvelukseni ja lahjanikin ovat kaiken logiikan mukaan olleet oikeasti hänen makuunsa sekä mieluisia.

Ilmeisesti ongelmana on vain se, ettei hän pidä minua juuri minään, joten se tekee palvelukseni arvottomiksi. Itse olen paljon nuorempi ja minun omassa kaveripiirissäni ihmiset kyllä osaavat kiittää.

Vierailija
17/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa erään tuntemani ihmisen kohdalla. Hän ei yleensä kiitä tai vastaa vain vaivaantuneesti "joo" ja kovasti ilahtuneenakin vain sanoo, että "onko tämä minulle?", muttei sano sitä kiitosta.

Olen ihmetellyt, mikä sen käytöksen taustalla on, mutta olen tullut siihen tulokseen, ettei hän aidosti välitä niistä teoistani, lahjoistani ym. sekä pitää niitä itsestäänselvyyksinä. Siltikin olen oma itseni eli kohtelias, antelias ja auttavainen. Hän vain ei pidä niitä juttuja oikein minään.

Osa ihmisistä vaikuttaa myös olevan sellaisia, että heistä on hauska seurata miten joku toinen hämmentyy heidän sanomisistaan tai toiminnastaan jossain tilanteessa. Esimerkiksi siitä, että henkilö päättää pantata kiitosta. Sen voi huomata ihmisen olemuksesta kyseisessä tilanteessa (on sellaista itsekseen naurahtelua yms.).

Vierailija
18/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä vaikuttaa myös olevan sellaisia, että heistä on hauska seurata miten joku toinen hämmentyy heidän sanomisistaan tai toiminnastaan jossain tilanteessa. Esimerkiksi siitä, että henkilö päättää pantata kiitosta. Sen voi huomata ihmisen olemuksesta kyseisessä tilanteessa (on sellaista itsekseen naurahtelua yms.).

Olen alkanut epäillä, että tällaiset ihmiset kokevat, että heillä on tilanteessa jonkinlainen yliote toiseen niin kauan kuin he onnistuvat toimimaan jollain erikoisella tavalla.

Vierailija
19/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ihminen ei kiitä. Jopa kassoina näitä nykyään.

Vierailija
20/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi" on toinen vaikea sana. Ilmeisesti joidenkin itsetunto on liian hauras myöntääkseen etteivät olekaan täydellisiä ja aina toimim oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi