Legginsit ja hame/mekko - out of style?
Onko hirveä tyylimoka pukea kesällä legginsit (vaikkapa capri malliset) hameen tai mekon alle? Tiedän että joidenkin mielestä se on aina ollut tyylimoka, mutta kun nyt sellanenkin muoti oli joitakin vuosia sitten niin onko se nyt "so last season" vai uskaltaako lähteä ihmisten ilmoille noin pukeutuneena?
Kommentit (53)
Kunhan et ala pitää legginssejä housuina (pelkät legginsit jalassa) niin en näe asiassa mitään pahaa
Voisko joku selittää, miten asu muuttuu täysin tyylittömästä tyylikkääksi sukkaosan lisäämisellä?
Minä olen painellut menemään polvipituisen hameen ja mustien legginsien kanssa, tähän olen yhdistänyt vielä nahkaiset kotikengät jotka taitaa olla miesten mallia. Ei kiinnosta pätkääkään mitä muut ajattelee. Osaan kyllä pukeutua paremminkin, mutta ei arkena jaksa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin köytin n 10 v sitten legginsejä hameen ja mekon kanssa, kun lapsi oli leikki-ikäinen. Vsikea sanoa, oliko se oikeasti muotia silloinkaan vaan vain todella mukava ja kätevä ns mammauniformu. Koin kuuluvani ihailemaanisosiaaliseen viiteryhmään niin, kun istuin leikkipuistossa muiden mammojen kanssa ja kaikilla oli samat vaatteet.
Nyt kun lapsi on jo teini, minäkin olen "itsenäistynyt" taas normaaliksi aikuiseksi naiseksi. En ole käyttänyt tuota yhdistelmää enää pitkiin aikoihin, se vaan tuntuu pahasti väärältä. Sen sijaan viileämpinä kesinä käytin pitkiä hameita. Nyt shortseja ja kesähameita ihan paljain jaloin, kun on helle ja kerrankin voi ja jalatkin ruskettuvat, mikä on plussaa.
Vai oisko voinut olla, että ne legginsit oli tosi kätevät pienten lasten perässä rymytessä? Ei vilahtele ylimääräisiä kemarrelkessa ja hiekkalaatikolla kulkiessa. Puistossa sukkahousut menevät heti rikki ja paljaat jalat taas ovat äkkiä naarmuilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin arkena käytän. Ei ole väliä mitä muut ajattelee. Olenhan jo keski-ikäinen ja vähän ylipainoinenkin joten en näytä kenenkään mielestä tyylikkäältä joka tapauksessa, ihan sama mitä on päällä.
Jaa. Kyllä minusta ihminen voi näyttää tyylikkäältä, jopa keski-ikäisenä ja vähän ylipainoisenakin... jos haluaa.
En käsitä miksi suomalaiset naiset niin suosivat leggings-tunikayhdistelmää. Onhan se varmaan mukava päällä, mutta tyylikkäästä kyllä kaukana.
En asu Suomessa, mutta suomalaisen tunnistaa kyllä aina tästä tyylistä. Eilen tuli kaupungilla bussissa vastaan tyypillinen suomalainen, jolla oli Marimekkotunika, leggarit ja vielä vaellussandaalit jalassa, ja muutama viikko sitten olin tilaisuudessa, jossa oli ryhmä suomalaisia naisia - heistä valtaosalla oli ihan samanlainen asu.
Itse pukeudun näin kesällä farkkuihin, porkkanahousuihin, polvipituiseen tai vähän pidempään puuvilla- tai pellavahameeseen, tai mekkoon. Muoti - ja tarkoitan tällä sitä, millaisia vaatteita kaupoista löytyy - on nyt aika löysää ja vartaloystävällistä, ei mitään makkarankuoria. Hameet on aika pitkiä vaihteeksi, niin ei tarvitse edes miettiä miltä sääret näyttää, eikä tarvitse mitään leggareita tai sukkiksia sinne alle laittaa.
En tosiaankaan yritä päteä muodikkuudellani (en luule olevani muodikas), mutten oikeasti ymmärrä suomalaisten tunika-leggarirakkautta.
Itte käytän ihan tavallidta tyylitajuani.
TuhdinNaisenKaapu ja legginsit on aina muodissa. ei reidet läpytä yhteen ja hiki ei näy.
Mun mielestä legginsit eivät ole koskaan näyttäneet hyvältä kenelläkään, vaikka ne olisivat kuinka olleet muodissa joskus. Näyttävät yö/jumppahousuilta ja lyhentävät jalkoja. Mielummin sukkahousut.
En tiedä mutta mä näyttäydyn julkisesti mieluummin pitkissä kalsareissa kuin sukkahousuissa.
Ei kai kesällä kukaan käytä sukkahousuja (jos ei työn puolesta ole pakko). Talvella paksut sukkikset on ihan parhaat, niiden kanssa jopa minimekot näytää hyviltä. Leggareita en käytä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin arkena käytän. Ei ole väliä mitä muut ajattelee. Olenhan jo keski-ikäinen ja vähän ylipainoinenkin joten en näytä kenenkään mielestä tyylikkäältä joka tapauksessa, ihan sama mitä on päällä.
Jaa. Kyllä minusta ihminen voi näyttää tyylikkäältä, jopa keski-ikäisenä ja vähän ylipainoisenakin... jos haluaa.
Sulta jäi huomaamatta sarkasmi edellisestä. Ja mitä tämä nyt on että koko ajan pitäisi näyttää tyylikkäältä? Minusta legginsit ja tunika/mekko on (tietyissä tapauksissa) tosi kivan näköinen yhdistelmä, mulle se ainakin riittää.
Kammottavin viritys! Pinttyneet valkoiset leggarit ja kukkamekko. Yök! Ja miksi opetatte pikkutyttönnekin samaan muotiin. Monella kersalla liian isot leggarit, ovat kuin pyjaman housut hamosen alla, vai ovatko ehkä todella pyjaman housut polvipusseineen ja nilkkasylttyineen?