Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tasa-arvo toteudu lasten asioissa ja lisien jaossa jos etävanhemman pitää vielä matkatkin kustantaa jos aikoo lapsiaan nähdä....

Vierailija
25.05.2018 |

....mikä on aivan helvetin perseestä ja lisät sun muut tuet saava "lähivanhempi" käyttöä ne lähinnä omiin juttuihin eikä lasten. Aivan sama kumpi on etä, isä tai äiti. Etä maksaa ja lähi vain nostaa.

Tasa-arvoako?

Itse allekirjoitin kansalaisaloitteen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niistä lapsen matkoista hyötyy? No se etä tietenkin, joten miten niin ei muka saa mitään? Saa lapsen reissaamaan pitkin maata sen sijaan että lapsi saisi olla kavreitten kanssa, harrastaa ja nauttia normaalista viikonloppuelämästä.

Vierailija
2/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niistä lapsen matkoista hyötyy? No se etä tietenkin, joten miten niin ei muka saa mitään? Saa lapsen reissaamaan pitkin maata sen sijaan että lapsi saisi olla kavreitten kanssa, harrastaa ja nauttia normaalista viikonloppuelämästä.

Tässä tarkoitettiin matkakustannuksia etän luokse -.-

Ei ne matkat etävanhemmallekaan ilmaista hupia ole, vai onko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ainoa nainen joka tätä kannattaa....

Vierailija
4/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta etävanhemmathan voivat nähdä lapsiaan vaikka Skypen kautta. Käytetäähän yrityksissäkin videokeskusteluja.

Vierailija
5/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät tietenkään kannata, koska heiltä se on pois itseltään ja meikkipussistaan.

Vierailija
6/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta etävanhemmathan voivat nähdä lapsiaan vaikka Skypen kautta. Käytetäähän yrityksissäkin videokeskusteluja.

Lähivanhempi tulee kyllä toimeen omalla palkallaan, ei he mitään tukia tarvitse. Ja lapsilisä pois kokonaan, ei lapset sillä mitään tee. Elareitakaan ei ole pakko maksaa, lapsi tulee toimeen ilman niitäkin. Onhan sillä se lähivanhempi elättämässä.

Vierailija
7/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapset luoksesi asumaan ja tadaa, näin saat itse kaikki mahtavat rahamäärät joilla voit ostaa itsellesi kaikkea kivaa. Samalla etä maksaa matkat luokseen.

Vaihtoehtoisesti pidätte lapsia vuoroviikoin ja molemmat osallistuu hankintoihin jne.

Vierailija
8/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ryhtynyt lähivanhemmaksi?

Vierailija
9/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse - asiat voi ja niistä pitää sopia, matkat voi maksaa puoliksi. Lisäksi etävanhempi maksaa elareita LAPSEN elatukseen, ei lähivahemman. Lapsilisät on tarkoitettu lapsen aiheuttamien kulujen kompensoimiseen. En minä ainakaan etävanhempana hingu yhtään lähivanhemman saamia etuuksia ja elareita - kyllä ne hyvinkin tarkkaan lapseMME elatukseen menevät.

Minkälaisia nyhväkkeitä te oikein olette, kun ette osaa aikuisten kesken sopia asioista LAPSEN EDUKSI? Jos ei oma kantti riitä, viekää asia oikeuteen - siellä on turha kenenkään selitellä inhottavasta etä- tai lähivanhemmasta, siellä puhuu matematiikka ja lait.

Vierailija
10/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu katsoi toisen "paremmaksi" vanhemmaksi vaikka maksoin kaikki lasten menot yhdessä olonkin aikaan kun toinen käytti rahansa omiin huvituksiin. Ja sama meno jatkuu. Minulta kinutaan pyöriä, vaatteita, luistimia, suksia etc.

Vierailija
11/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin hän, jolle vastasit, mutta pakko kommentoida, että matkoista etän luokse edellinen kommentoija juuri puhuukin, olettaen, että etä haluaa itse tavata lastaan. Kommenteistasi saa tosin kuvan, että etälle pitäisi ilmeisesti maksaa oman lapsensa tapaamisesta tai vähintään kattaa kaikki tapaamisesta aiheutuvat kulut.

Vierailija
12/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdellä onnistuu sopimukset ja niiden noudattaminen, ei tarkoita että näin olisi kaikilla.

Meikän kohdalla lähi rikkoo sopparia koko ajan, lasten hyväksi ei mene elarit eivätkä lisät millään tavalla. Minä ajan 200 km suuntaansa hakemaan OMIA lapsia omalla kustannuksella eikä hakemuksista huolimatta kela korvaa mitään.

Vierailija
13/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin hän, jolle vastasit, mutta pakko kommentoida, että matkoista etän luokse edellinen kommentoija juuri puhuukin, olettaen, että etä haluaa itse tavata lastaan. Kommenteistasi saa tosin kuvan, että etälle pitäisi ilmeisesti maksaa oman lapsensa tapaamisesta tai vähintään kattaa kaikki tapaamisesta aiheutuvat kulut.

Ainakin puolet. Ei se ruoka ole ilmaista etällekään saatikka bensat/dieselit.

Vierailija
14/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tämä kysymys alkaa jo siitä, että miksi et kannata vanhempainvapaiden kustannusten jakamisesta kaikkien työnantajien kesken, eli näin tue miesten ja naisten tasa-arvoa työelämässä?

Miksi et jäänyt kotiin hoitamaan lapsiasi, ja joo 3 vkon isyysloma ei ole sitä?

Miksi et luonut lapsiisi täysin tasavertaista suhdetta toisen vanhemman kanssa, ja ottanut myös niitä taloudellisia tappioita ( työura, eläke, palkkakehitys) osaltasi kannettavaksesi?

Miksi itket nyt, kun kaikkien omien valintojesi seurauksena erossa joudutkin ensimmäistä kertaa maksajapuolelle? Asiat kun olisi voinut välttää, jos olisit alusta asti tehnyt töitä sen eteen.

Vierailija
15/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu katsoi toisen "paremmaksi" vanhemmaksi vaikka maksoin kaikki lasten menot yhdessä olonkin aikaan kun toinen käytti rahansa omiin huvituksiin. Ja sama meno jatkuu. Minulta kinutaan pyöriä, vaatteita, luistimia, suksia etc.

Ai rahallako se vanhemmuus mitataan? Kuka ne lapset hoiti?

Vierailija
16/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen laki, ja tottakai sitä vastustetaan, kun naiset esittävät uhria joka paikassa ja itse etäännyttävät omalla käytöksellään toisen lapsesta.

Näin valtaväestö ainakin mammoista.

Vierailija
17/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai rahallako se vanhemmuus mitataan? Kuka ne lapset hoiti?

Suomessa ainakin. Näkee jo monista keskusteluista ettei naiset kannata puolittamista. Minä maksoin peruselämisen kun toinen hurvitteli lapsilisät ja vanhempainrahatkin. Minä maksoin vuokran, vakuutukset, auton, kävin töissä etc.

Lapsille kotini on myös heidän kotinsa.

Vierailija
18/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan puolittamista, kun lapsilla on kaksi kotia ja useilla asia on näin.

Jos saa lapsesta elarit jo, ei tarvitse lapsilisiä kokonaan itselleen.

Koko laki on rahanahneita mammoja varten nykyään, ei lasten.

Nähnyt monen monta mammaa, jotka laittavat elaripäivänä tai lapsilisäpäivänä lapset hoitoon ja juhlii lapsen eduilla sen viikonlopun. Ja etä maksaa lapsen tarpeet omasta pussistaan ja kuljetukset. Sitten kuulee vielä miten paska vanhempi onkaan.

Vierailija
19/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun etävanhemmalle ei kustannuksia kerry lapsista viikko-viikko systeemillä tai joka toinen vkl-systeemillä.

Sitten on niitä etävanhempia, jotka myös ostavat kaikkea tarpeellista lapselle.

Ja jotkut vielä kaikkien elareiden ja lisien päälle vihjailevat etälle, että nyt tarvitsisi yhtä sun toista lapselle, tuossa tulee väkisinkin mieleen;

Käyttääkö lähi vain järjestelmää hyväkseen, ajaen enemmän sitä omaa etuaan kuin lapsen, jos ei näillä kustanna yhtä sun toista tarpeellista vaan vihjailee, että etän ne täytyisi vielä kustantaa?

Ainakin tiedän yhden tälläisen tapauksen ja etävanhempi on aivan loppu.

Vierailija
20/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas moni äityli on tänään järjestänyt lapset hoitoon ja käynyt hakemassa juhlapullon, onhan tänään lapsilisien maksupäivä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan