Miksi ei kannata muuttaa pienelle paikkakunnalle?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Toisille pieni paikkakunta sopii. Mua tämä ahdistaa, mutta en vain pääse pois täältä, koska muuttaminen on niin vaikeaa. Voisko joku tehdä sen mun puolesta?
Pahinta on siis kaiken maailman puolituttuihin törmääminen. Ja ajatus siitä että samat ihmiset näkee mut uudestaan ja tunnistaa mut samaksi ihmiseksi, vaikka mä en olisi koskaan nähnyt niitä. Koko ajan on tosi paljas ja liian "huomioitu" olo. Haluaisin olla näkymätön.
Vaihdetaan paikkoja! Olen asunut Helsingissä nyt muutaman vuoden, ja olen saanut ihan tarpeekseni. Olen täysin näkymätön, ja haluaisin joskus tulla nähdyksi. Olen aina asunut pienissä kylissä ja oli hauskaa törmätä lenkillä kaupan kassahenkilöön ja molemmat tunnistivat toisensa. Toki Helsingissäkin vapaa-ajalla olen törmännyt kassahenkilöihin, mutta he eivät tietenkään minua tunnista. Olen masentunut, mutta miehen takia täällä kärsin. Kesälomaa odotellessa, että pääsen kotipaikkakunnalle ja tulen huomioiduksi.
Pienen paikkakunnan etu on halvat asunnot, pienet koulut ja tutut ihmiset. Suurin miinus on työpaikkojen vähyys, nuorten jatkokoulutusmahdollisuudet usein surkeat. Asuntojen arvo laskee eikä niitä saa myytyä. Olen asunut maalla ja kaupungissa. Ihmiset ovat samanlaisia kummassakin.
Rantasalmi?