Eroaisitko puolisostasi, jos teillä ei olisi lapsia?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin samalla sekunnilla. Mies on epäkunnioittava, kiero ja epärehellinen. Mutta lasten takia en halua erota.
Öö millainen miehen ja parisuhteen malli tämä nyt sitten on lapsille?
Parisuhteen malli ei ole häävi, mutta ei se eroamallakaan sen parempi ole. Mies on ihan kelpo isä kuitenkin.
Häviäisikö se kelpo isyys jonnekin jos vanhemmat eroaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin ja oli lapsia, ja eikä ne lapset erossa minnekkään häviä. AP:lle tiedoksi, lapsilla usein ei ole mitään tekemistä eron kanssa.
Kyllä todellakin on tekemistä, monikaan ei halua että lapset joutuvat esim elämään kahdessa kodissa ellei ihan pakko. Ap
Itse olen ainakin halunnut lapset puolison kanssa josta ei ole pakko erota. Mutta tuskin me olisimme eronneet vaikka lapsia ei olisikaan. Lapset ei vaikuta siihen onko pakko erota tai pakko pysyä yhdessä. Se että vanhempien on lasten takia oltava yhdessä kuulostaa kyllä lastenkin kannalta rankalle.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset jääkö suhteeseen vain lasten takia! Voin luvata, että lapset kyllä aistivat miten asiat ovat, vaikka mitä esittäisitte ulospäin. Lapset ottavat tämän niin, että syy on heissä; Jos minua ei olisi/Jos olisin parempi lapsi niin...
Laitatte aivan kamalan taakan lapsen harteille kuvitellessanne tekevänne hyvän teon heitä kohtaan. Älkää pistäkö lasta vastuuseen elämästänne. Olette vastuussa siitä itse itsellenne.
Terveisin, ei-alkoholistien perheessä kasvanut lapsi, jonka vanhemmat olivat yhdessä vain lasten takia melkein 20 vuotta.
Olen mieluummin yhdessä kuin toistan vanhempieni avioeron. Koen, että vaikkei tämä tilanne ideaali ole niin silti paljon paljon parempi kuin eroaminen.
fdgppogrkogrglrg kirjoitti:
Kannattaa erota viimeistään kun lapset on jtn ehkä 10-12 vuotiaita. Mieluiten ehkä jo aikaisemmin. Se on lapselle ärsyttävää jos ero tulee just jossain murros- tai teini-iässä. :) Ja jos menee huonosti niin se tuskin ajan kanssa alkaa paremminkaan menemään. :) Mun vanhemmat eros ku olin 12, ja se oli jsut se ikä ku mun murrosikä oli alkanu eikä mikään paras ajotus, aijemmin ois ehkä jo kannattanu ku varmaan ainoo syy miks ne oli yhdessä niin pitkään oli lapset...
Monesti eroa viivytetään teini-ikään ihan käytönnön syistä. Tuossa iässä lapsi on itsenäisempi, viihtyy kotona yksinkin, kulkee itsenäisesti harrastukiin, viettää enemmän aikaa kavereiden kuin vanhempien kanssa jne.
Vierailija kirjoitti:
fdgppogrkogrglrg kirjoitti:
Kannattaa erota viimeistään kun lapset on jtn ehkä 10-12 vuotiaita. Mieluiten ehkä jo aikaisemmin. Se on lapselle ärsyttävää jos ero tulee just jossain murros- tai teini-iässä. :) Ja jos menee huonosti niin se tuskin ajan kanssa alkaa paremminkaan menemään. :) Mun vanhemmat eros ku olin 12, ja se oli jsut se ikä ku mun murrosikä oli alkanu eikä mikään paras ajotus, aijemmin ois ehkä jo kannattanu ku varmaan ainoo syy miks ne oli yhdessä niin pitkään oli lapset...
Monesti eroa viivytetään teini-ikään ihan käytönnön syistä. Tuossa iässä lapsi on itsenäisempi, viihtyy kotona yksinkin, kulkee itsenäisesti harrastukiin, viettää enemmän aikaa kavereiden kuin vanhempien kanssa jne.
Niinpä juuri ja todellakin. Onhan se silti karua joutua elämään vuosia pakkoselibaatissa lasten takia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin samalla sekunnilla. Mies on epäkunnioittava, kiero ja epärehellinen. Mutta lasten takia en halua erota.
Parisuhteen malli ei ole häävi, mutta ei se eroamallakaan sen parempi ole. Mies on ihan kelpo isä kuitenkin.
Näkisivät toisiaan paljon vähemmän.
En tietenkään. Olemme ”match made in heaven”, vielä näin 20 v. päästä ensitapaamisesta.
Eivät lapset ole mikään eron este tai syy pysyä yhdessä, ap. Kuinka tyhmä sä olet?
Vierailija kirjoitti:
Eivät lapset ole mikään eron este tai syy pysyä yhdessä, ap. Kuinka tyhmä sä olet?
Se joka haukkuu on ite.
Vastuullinen vanhempi ajattelee ensin lasten parasta ja arjen sujumista. Eikä esim sitä, joutuuko elämään selibaatissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkisivät toisiaan paljon vähemmän.
Minusta tuo ei yhtään vähennä sitä kelpo isyyttä/äitiyttä. Kelpo isä/äiti vain silloin näkee lasta vähemmän.
Tekisi mieli erota nyt kun on lapsia ja mies on pessyt kätensä kaikesta lapsiin liittyvästä. En eroa, kun vakaumukseni ei sitä salli, enkä tekisi sitä myöskään lasteni vuoksi, vaikka suhde on kyllä totaalisesti ohi noin niinkuin henkisesti.
Yksinainen kirjoitti:
Tekisi mieli erota nyt kun on lapsia ja mies on pessyt kätensä kaikesta lapsiin liittyvästä. En eroa, kun vakaumukseni ei sitä salli, enkä tekisi sitä myöskään lasteni vuoksi, vaikka suhde on kyllä totaalisesti ohi noin niinkuin henkisesti.
Entä fyysisesti?
Jos puoliso ei osallistuisi lasten ja kodinhoitoon niin eropäätöshän olisi todella helppo. Kun osallistuu mutta ei halua seksiä niin tilanne paljon vaikeampi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Yksinainen kirjoitti:
Entä fyysisesti?
Jos puoliso ei osallistuisi lasten ja kodinhoitoon niin eropäätöshän olisi todella helppo. Kun osallistuu mutta ei halua seksiä niin tilanne paljon vaikeampi. Ap
Lapset oppii äkkiä kahteen kotiin, kun vain teette eron sovussa ettekä käytä lapsia vipuvarsina omien etujen ajamiseen, niin kaikki menee hyvin. Lapsille on parempi kaksi rakastavaa kotia kuin yksi huono.
Älkää hyvät ihmiset jääkö suhteeseen vain lasten takia! Voin luvata, että lapset kyllä aistivat miten asiat ovat, vaikka mitä esittäisitte ulospäin. Lapset ottavat tämän niin, että syy on heissä; Jos minua ei olisi/Jos olisin parempi lapsi niin...
Laitatte aivan kamalan taakan lapsen harteille kuvitellessanne tekevänne hyvän teon heitä kohtaan. Älkää pistäkö lasta vastuuseen elämästänne. Olette vastuussa siitä itse itsellenne.
Terveisin, ei-alkoholistien perheessä kasvanut lapsi, jonka vanhemmat olivat yhdessä vain lasten takia melkein 20 vuotta.