Eroaisitko puolisostasi, jos teillä ei olisi lapsia?
Kommentit (34)
Mä erosin siitä puolisosta, jonka kanssa on lapsi. Kalja vei miestä. Nykyisen kanssa ei ole lapsia, kumpikaan ei halunnut, enkä missään nimessä hukkaisi elämäni rakkautta, jos se minusta on kiinni. Yhdessä 13 vuotta.
En. Pian 15v yhdessä ja jos jotain kaipaisin niin se on aika ilman lapsia. Toki näitä saadaan välillä ja muistan taas miksi odotan aikaa että lapset kasvaa, että mä saan tuon taas itselleni kokonaan... eihän tässä oo kuin 15v että nuorinkin lähtee kotoa.
Eroaisin samalla sekunnilla. Mies on epäkunnioittava, kiero ja epärehellinen. Mutta lasten takia en halua erota.
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin samalla sekunnilla. Mies on epäkunnioittava, kiero ja epärehellinen. Mutta lasten takia en halua erota.
Öö millainen miehen ja parisuhteen malli tämä nyt sitten on lapsille?
En eroaisi. Minulla on mies joka ei myöskään halua lapsia. En ole ikinä halunnut tulla äidiksi ja rajoittaa nykyistä elämääni. Matkustellaan paljon.
Ei ole lapsia enkä näe syytä erota. Valitsin hyvän yksilön kumppanikseni
Mahdollisesti. Toisaalta voi olla, että jos meillä ei olisi lapsia, suhteemme olisi erilainen. Perhe-elämä kuitenkin on vaativaa ja tuo ihmisestä esille uusia piirteitä, kun ei voi elää enää vain itselleen ja kaikkea vapaa-aikaa ei voi käyttää itseensä.
En. Meillâ on hyvä suhde vaikka on lapsia. Oikeastaan kuulostaa uskomattomalta että ihmisten parisuhteet vaikeutuvat niin paljon nykyään lasten takia. Ehkä niissä suhteissa ei panosteta perheeseen ajatuksen tasolla vaan haaveillaan jatkuvasti siitä että ollaan lapsettomia. Realismi on loppujen lopuksi tie onneen. Haaveilu ja unelmointi tätä nykyä rikkoo perheitä:)
En eroaisi. Olemme olleet aviossa 17v ja meillä ei ole lapsia.
Parisuhde voi hyvin ja lähtökohtaisesti tavoitteena on ollut olla yhdessä kuolemaan asti.
Eroaisin heti, oli niitä lapsia tai ei. Puolisoni on täysi p****.
Erosin ja oli lapsia, ja eikä ne lapset erossa minnekkään häviä. AP:lle tiedoksi, lapsilla usein ei ole mitään tekemistä eron kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En. Meillâ on hyvä suhde vaikka on lapsia. Oikeastaan kuulostaa uskomattomalta että ihmisten parisuhteet vaikeutuvat niin paljon nykyään lasten takia. Ehkä niissä suhteissa ei panosteta perheeseen ajatuksen tasolla vaan haaveillaan jatkuvasti siitä että ollaan lapsettomia. Realismi on loppujen lopuksi tie onneen. Haaveilu ja unelmointi tätä nykyä rikkoo perheitä:)
Miksi ajattelet että ero tulisi juuri lasten vuoksi? Kyllä se on ennemmin niin että nämä suhteet päättyisi olisi lapsia tai ei, mutta lasten vuoksi sinnitellään pidempään.
En löydä yhtään syytä, miksi kannattaisi erota mutta on monta syytä olla yhdessä.
Jos toinen alkaa rasittamaan, käy vaikka tunnin lenkillä, jolloin on taas mukava palata kotiin.
M55
Vierailija kirjoitti:
Erosin ja oli lapsia, ja eikä ne lapset erossa minnekkään häviä. AP:lle tiedoksi, lapsilla usein ei ole mitään tekemistä eron kanssa.
Kyllä todellakin on tekemistä, monikaan ei halua että lapset joutuvat esim elämään kahdessa kodissa ellei ihan pakko. Ap
Kannattaa erota viimeistään kun lapset on jtn ehkä 10-12 vuotiaita. Mieluiten ehkä jo aikaisemmin. Se on lapselle ärsyttävää jos ero tulee just jossain murros- tai teini-iässä. :) Ja jos menee huonosti niin se tuskin ajan kanssa alkaa paremminkaan menemään. :) Mun vanhemmat eros ku olin 12, ja se oli jsut se ikä ku mun murrosikä oli alkanu eikä mikään paras ajotus, aijemmin ois ehkä jo kannattanu ku varmaan ainoo syy miks ne oli yhdessä niin pitkään oli lapset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö millainen miehen ja parisuhteen malli tämä nyt sitten on lapsille?
Parisuhteen malli ei ole häävi, mutta ei se eroamallakaan sen parempi ole. Mies on ihan kelpo isä kuitenkin.
Eipä ne puolisot yleensä vaihtaen parane. Usein uudelta puolisolta odotetaan,, että hänellä ei olisi niitä virheitä, mitä edellisellä on ollut ja helposti verrataan uutta edelliseen puolisoon.
Nuorena olleelta puolisolta ei alussa odoteta mitään suurta, mutta seuraavalta sitä jo odotetaan.
Yhteisen historian vuoksi ei koskaan voi kokonaan unohtaa ensimmäistä puolisoaan.
fdgppogrkogrglrg kirjoitti:
Kannattaa erota viimeistään kun lapset on jtn ehkä 10-12 vuotiaita. Mieluiten ehkä jo aikaisemmin. Se on lapselle ärsyttävää jos ero tulee just jossain murros- tai teini-iässä. :) Ja jos menee huonosti niin se tuskin ajan kanssa alkaa paremminkaan menemään. :) Mun vanhemmat eros ku olin 12, ja se oli jsut se ikä ku mun murrosikä oli alkanu eikä mikään paras ajotus, aijemmin ois ehkä jo kannattanu ku varmaan ainoo syy miks ne oli yhdessä niin pitkään oli lapset...
Mun vanhemmat erosi kun olin 4v, eikä se sen kivemmalta tuntunut. Kunpa olisivat pidempään olleet yhdessä.
Parisuhteemme on täysin kuollut ja mikäli saisin yksin tarpeeksi lainaa, niin ostaisin vaimon ulos talostamme.