Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin, kun uskaltauduin päivystykseen migreenistä...

Toipilas
24.05.2018 |

Niin määräsivät vain lisää pillereitä ja lähettivät kotiin!

Tänään aamulla heräsin migreeniin. Olen syönyt kohtauslääkettä (Relert) lähipäivinä joten ajattelin että en ota sellaista tänään. Otin estolääkkeen (Candesartan) ensimmäistä kertaa toivoen että se veisi kivun. Migreeni on ollut siis lähes päivittäistä 2 kk ajan ja olen vasta saanut lääkkeet tähän.

Tämä kohtaus oli pahempi kuin normaalisti, ja uskon syyllisen olevan Candesartan. Oksensin tunteja sen ottamisesta 5 krt, päätäni vihlova kipu tuntui tappavalta, syke oli pilvissä ja minua huimasi ja tunsin halvaantuvani pikkuhiljaa.

Joten päätin että nyt päivystykseen.

Oksensin siellä vessassa, olin kalpea kuin lakana ja kävelyni oli heikkoa. Odotin tuolilla istuen valokeilan alla pitkän aikaa kunnes vuoroni tuli.

Lääkäri kyseli lääke/hoito historiaa migreeniin liittyen, totesi että saan nenäsuihketta ja 2 reseptilääkettä jotka haen heti apteekin kautta kun menen KOTIIN lepäämään. Ajattelin että enhän mä voi noita lääkkeitä nyt hakea kun oksentaisin ne ulos! Ja muutenkin, on ihan lääkkeitä täyteen pumpattu olo kun Relert väsyttää ja Candesartan sotkee kroppani ihan täysin.

Mutta pakko syödä Candesartania, minulla alkaa kohta kesätyöt ja jos migreenikierre ei lopu, olen pulassa.

Ei ole normaali elämä sujunut tämän migreenin kanssa. Se lamaannuttaa täysin. Silloin kun ei ole migreeniä, saan hieman toivoa ja ehdin tehdä asioita joista tykkään.

Ja kyllä, toiveena olisi ollut leposija ja tutkimukset sairaalassa siihen kamalaan kohtaukseen.
- N18

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on migreeniputki ja muulloin olet ottanut kohtauslääkkeen, voi ihan vaan se, ettet nyt ottanut tehdä kohtauksesta noin rajun. Estolääke ei auta heti, tehoon menee tuon kandesartaanin kanssa useampi viikko säännöllistä käyttöä. Toki kaikki lääkkeet ei kaikille käy.

Pyysitkö päästä tiputukseen? Mulle on päivytyksessä aina se laitettu kovissa kohtauksissa ja kuvittelisin sen olevan käypä hoito suosituksen mukainen tapa. Anna palautetta päivystykseen.

Vierailija
2/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostuit lähtemään kotiin vai helpottiko olosi? Ymmärrän kyllä, että migreenissä on vaikea pitää puoliaan. Itse olen usein sanonut, että voisin nämä kipu- ja täsmälääkkeet ottaa ihan kotonakin ja olen jo ottanut eikä kohtaus katkea. Usein tiputtavat tipan ja sitten kotiin sen jälkeen. Suosittelen yksityistä neurologia, julkiselta en koskaan ole saanut mitään apua paitsi juuri akuutissa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä vaan nii sait sinäkin masennuksen, siis sinu masennukseesi lääkkeet. Ps. Siis tosi outoo jollei ne lääkkeet twhoo. WOOP WOOP!!!

Vierailija
4/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa vaikka yksityiseltä lääkäriaika? Ehkä siellä käytetään aikaa ja keskitytään enemmän sinuun ja toiveisiisi.

Vierailija
5/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Kai se vaan on pakko käydä yksityisellä, kunhan saan ekan palkan.

Pelkään eniten migreenin kroonistuvan tai vievän työkykyni. Minulla on ollut vaikeuksia herätä aamuisin kouluun koska migreeni uuvuttaa.

Olen normaalisti reipas ja hyväntuulinen. Elän terveellisesti, liikun paljon enkä juo alkoholiakaan kuin max 2 saunaolutta kuukaudessa mutta kohtauksia tulee silti.

Vierailija
6/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sun aivoja kuvattu kasvaimen takia? jokuhan tuon tekee.

Vierailija
7/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6; Aivojani ei ole tutkittu yhtään. En ole käynyt neurologilla, vaan lääkäreillä jotka ovat minulle määränneet lääkkeet sitten.

Kovin hätäisiä lääkärit tuntuvat olevan ja yksi sanoi että ei neurologikaan muuta voi tehdä kuin määrätä vahvemmat lääkkeet (epilepsialääkkeet).

Olen nirso lääkkeille juuri niiden haittavaikutusten takia, mielestäni syy sairaudelle pitää aina selvittää ensin.

Vierailija
8/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipilas kirjoitti:

6; Aivojani ei ole tutkittu yhtään. En ole käynyt neurologilla, vaan lääkäreillä jotka ovat minulle määränneet lääkkeet sitten.

Kovin hätäisiä lääkärit tuntuvat olevan ja yksi sanoi että ei neurologikaan muuta voi tehdä kuin määrätä vahvemmat lääkkeet (epilepsialääkkeet).

Olen nirso lääkkeille juuri niiden haittavaikutusten takia, mielestäni syy sairaudelle pitää aina selvittää ensin.

Siis syy migreenille? Olen sairastanut migreeniä reilut 40 vuotta, eipä siihen mitään varsinaista syytä ole, enkä edes oleta että sellainen löytyisi.

Minkä alan lääkäri sinulle on asettanut migreenidiagnoosin?

Toki se yleislääkärikin voi lähettää sinut esim.kuvannukseen, ymmärsin kyllä aloituksestasi että sairasta nimenomaan migreeniä,.

EEG, siinä voi näkyä migreeniin sopivia poikkeamia.

Se yleislääkärikin voi kirjoittaa estoksi niitä lääkkeitä joiden pääindikaatio on epilepsia. Joillain auttaa, joillain ei.

Neurologi kannattaa sitten valita sillä kriteerillä että hän on "erikoistunut" nimenomaan migreeniin.

Mitä olisit toivonut tuolta käynniltä?

Vierailija
9/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko sun aivoja kuvattu kasvaimen takia? jokuhan tuon tekee.

Juu, migreeni sen tekee. Ap.kertoo että hänellä on diagnosoitu migreeni

Vierailija
10/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hyvä kokemushan sulla on. Mulla on sellainen kokemus että sen kerran kun menin päivytykseen migreenin takia sain psyykkisen puolen diagnoosin ja vihaiset lähtöpassit kotiin. Ei mitään puhetta edes mistään lääkkeistä.

Vierailija
11/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kokeilisit riipaista kovan rentouttavan kännin?  Tai mennä hierojalle? Joskus kireät hartialihakset aiheuttavat pahoja päänsärkyjä.

Vierailija
12/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipilas kirjoitti:

Niin määräsivät vain lisää pillereitä ja lähettivät kotiin!

Tänään aamulla heräsin migreeniin. Olen syönyt kohtauslääkettä (Relert) lähipäivinä joten ajattelin että en ota sellaista tänään. Otin estolääkkeen (Candesartan) ensimmäistä kertaa toivoen että se veisi kivun. Migreeni on ollut siis lähes päivittäistä 2 kk ajan ja olen vasta saanut lääkkeet tähän.

Tämä kohtaus oli pahempi kuin normaalisti, ja uskon syyllisen olevan Candesartan. Oksensin tunteja sen ottamisesta 5 krt, päätäni vihlova kipu tuntui tappavalta, syke oli pilvissä ja minua huimasi ja tunsin halvaantuvani pikkuhiljaa.

Joten päätin että nyt päivystykseen.

Oksensin siellä vessassa, olin kalpea kuin lakana ja kävelyni oli heikkoa. Odotin tuolilla istuen valokeilan alla pitkän aikaa kunnes vuoroni tuli.

Lääkäri kyseli lääke/hoito historiaa migreeniin liittyen, totesi että saan nenäsuihketta ja 2 reseptilääkettä jotka haen heti apteekin kautta kun menen KOTIIN lepäämään. Ajattelin että enhän mä voi noita lääkkeitä nyt hakea kun oksentaisin ne ulos! Ja muutenkin, on ihan lääkkeitä täyteen pumpattu olo kun Relert väsyttää ja Candesartan sotkee kroppani ihan täysin.

Mutta pakko syödä Candesartania, minulla alkaa kohta kesätyöt ja jos migreenikierre ei lopu, olen pulassa.

Ei ole normaali elämä sujunut tämän migreenin kanssa. Se lamaannuttaa täysin. Silloin kun ei ole migreeniä, saan hieman toivoa ja ehdin tehdä asioita joista tykkään.

Ja kyllä, toiveena olisi ollut leposija ja tutkimukset sairaalassa siihen kamalaan kohtaukseen.

- N18

Erittäin hyvin toimittu lääkäriltä. Sait diagnoosin, kohtauslääkkeet ja migreenin estolääkereseptin. Et sinä nenäsuihketta oksenna. Ei migreenikohtauksessa todellakaan tarvita osastohoitoa. Ei edes psykiatrista, jota ehkä kaipasit. 

Vierailija
13/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislääkäri määräsi lääkkeet. Sanoi että jos Candesartan ei toimi niin sitten neurologille.

Kasvainta epäiltiin joskus juuri tälläisen migreeniputken vuoksi. No syynä oli kova stressi.

Olisin toivonut enemmän tukea ja apua kun olin niin huonossa kunnossa, esim. Pimeä huone ja tiputus.

Silloin kun kohtaus on pahimmillaan niin tulee ihan kamala olo ja toivoo vain kivun loppuvan.

En ole ennen käynyt päivystyksessä migreenistä joten en tiedä olisiko pitänyt vaatia enemmän apua. Oli vaikeaa ajatella selvästi. Ajattelin vain että kyllä lääkäri tietää paremmin, mutta nähdessäni jonkin panadol reseptin ajattelin että ei tiedäkään ja takaisin kotiin oksentamaan.

Vierailija
14/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut piikin persuksiin, kun ei ole migreeni lähtenyt. Sillä lähti.

Estolääke ei toimi heti. Sitä pitää syödä ainakin viikko ennen kuin alkaa toimimaan ja sen jälkeen myös syödä joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi