Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystävän mustasukkaisuus ? ? Mielipiteitä, auttakaa

Vierailija
24.05.2018 |

Ulkomaalaisen tyttöystävän isosisko otti minuun yhteyttä eräänä päivänä ja pyysi minua auttamaan ja sanomaan mielipiteeni eräästä työhakemuksesta tänne eurooppaan ja päätin auttaa. Hän sanoi, että ei halua puhua vielä asiasta kenellekään, ennenkö on täysin varma homma. No, ajattelin, että tämä on hänen asiansa ja olin itsekin hiljaa.
Kuitenkin prosessi oli todella pitkä kaikkien kaavakkeiden + muiden hommien kanssa ja autoin häntä aina välillä päivien kuluessa.

Mut kuitenkin eilen tyttöystäväni ollessaan tämän siskonsa kanssa, oli huomannut minun lähettämäni screenshotit noista lomakkeista yms. Ja nyt on niin suuttunut, kun voi olla ja väittää, että se ei ollut oikein, mitä tapahtui, koska häneltä ei ensin kysytty.
Sanoin, että en mä voinut siskon omaa tahtoakaan vastaan käyttäytyä, enkä todellakaan tehnyt mitään väärin tai ole millään tavalla kiinnostunut tästä hänen siskostaan; onhan hänelläkin oma poikaystävä.
Mut he asuvat köyhässä maassa, joten luullakseni sisko otti minuun yhteyttä, jotta saisi pari papereihin liittyvää juttuja maksettua avullani.

Enkä todellakaan missään vaiheessa ajatellut, että tein pahasti väärin ja olenkin yrittänyt sanoa tästä.
Mut epäilee, että näinköhän sit sisko vie paikkansa mun elämässä yms.

Onko tää ihan normaalia, nyt jo toista päivää ihan kilareissa tuon takia? Muistan, kun täältä Suomesta kotiin lähtiessään veti aikamoiset pultit, kun tämä sisko kysyi minulta, että saisko hän taas suklaata täältä tuliaisina.
Muutaman kerran on jopa minun kavereistanikin ollut mustis ja kysellyt, että meneekö ystävyyssuhteet rakkaussuhteen yli.

Ymmärrän kyllä hänen fiilikset toisaalta, että jäi "ulkopuolelle" tosta työhakemus jutusta, mutta eipä mulla ihan hirveesti osaa eikä arpaa siinä ollut, että muhun otettiin yhteyttä ja miksi en auttaisi, koska ois mahtava juttu, että sisko pääsis kunnon hommiin ja auttamaan perhettään.

Siis miten mun kannattais suhtautua? Tyttöystäväni lähti facebookista pois, mutta sentään whatsupissa olen saanut hänet kiinni. Mitä ihmettä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri käytti erästä miestä hyväkseen menemällä naimisiin sen kanssa, että sai mahdollisuuden jäädä Eurooppaan. Ei ollut suuria tunteita, mutta ajatteli josko ne heräisivät. Ei herännyt.

Nyt edelleen miehen kanssa naimisissa, mutta seurustelee toisen kanssa ja miettii mikä olisi paras ratkaisu. Taloudellisesti aviomies on parempi, kun on tuota toista 10 vuotta vanhempi.

Mikä lie tyttöystäväsi taka-ajatuksena, joka saa hänet käyttäytymään noin? Näkee kaikki uhkana ja luulee näiden yrittävän pilata hänen vapaalippunsa Eurooppaan? Kenties?

Vapaassa Euroopassakin on miljoonia naisia. 

Kehityismaista tulevat ovat opportunisteja myös. Toki rakastavat myös, mutta paremmat mahdollisuudet jossakin toisessa maassa painavat vaakakupissa paljon.

Ei se minulta pois ole, kun miehet tuovat näitä tuliaisiaan. Toivottavasti onni kestää.

No tuskin lähtis omaa vapaalippuaan ja kaikkea mitä suunniteltu tuhoamaan tollasella käytöksellä, taustalla on luultavasti vaan huono itsetunto ja mt onglemat.

Kuulemma ei pysty hyväksymään, että ilman hänen tietämystään autan siskoaan.

Mut kuten sanoin, ei jatku suhde enää.

Aika keskittyä muuhun ja parisuhde tulee muualta jos on tullakseen, ei se mikään elämisen edellytys ole.

Vierailija
22/45 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota tuollaista skitsoa vaivoiksesi

No oon miettinyt, että onko vähän yliampuvaa tuo käytös.

Mut kesällä oli tarkotus mennä naimisiin; on muuten niin ihana ihminen kuitenkin.

Hänellä on hyvin turvaton lapsuus ja elämä ollut, ilman äitiä yms. Muutenkin hyvin herkkä ihminen ja kärsinyt mt-ongelmistakin, joten kuitenkin ymmärrän häntä.

Mut mitenköhän käy.

Olet hänelle vähän semmoinen turvallinen setä-hahmo? Toki olet päättäväinenkin ja huolehdit intiimeistä tarpeistasi toki myös tytön tarpeista vai?

Jaa'a , olen 25 v ja hän 28 v.

On vaan tod näk henkisesti kehittymätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy tyttiksen skitsoiluun lienee se, että hänenkin motiivinaan on päästä Eurooppaan. Nyt sisko (tai kuka lienee) yrittää apajille, ja sekös harmittaa. Onhan näistä nettimorsiamista ollut juttua töllössäkin, viedään tyhmiltä rahat luvaten maat ja mannut ja tekeytymällä jokamiehen unelmiksi.

Netissä seurustelu ei ole muuten seurustelua, se on sellaista kivaa tyhjänpäiväistä tekemistä, jossa ei sillai aikuisten oikeesti opita tuntemaan toista niin hyvässä kuin pahassa tai mitenkään. 

Vierailija
24/45 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen neuvo , jos et voi tehdä jotain asiaa tyttöystäväsi nähden, älä tee sitä!!

Jos teet tollasia ihme juttuja selän tskana niin suhteellanne ei ole tulevaisuutta. Nytkin menetiy luottamuksen. Älä salaa, äläkä valehtele, piste.

Vierailija
25/45 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy tyttiksen skitsoiluun lienee se, että hänenkin motiivinaan on päästä Eurooppaan. Nyt sisko (tai kuka lienee) yrittää apajille, ja sekös harmittaa. Onhan näistä nettimorsiamista ollut juttua töllössäkin, viedään tyhmiltä rahat luvaten maat ja mannut ja tekeytymällä jokamiehen unelmiksi.

Netissä seurustelu ei ole muuten seurustelua, se on sellaista kivaa tyhjänpäiväistä tekemistä, jossa ei sillai aikuisten oikeesti opita tuntemaan toista niin hyvässä kuin pahassa tai mitenkään. 

Ei me missään netissä olla tutustuttu. Olen monta kertaa ollu hänen luonaan ja hänkin oli täällä vuoden vaihteessa muutaman kk.

No, ehkä sit tein typerästi ja menetin luottamuksen. Mut en ajatellut kuitenkaan, et tekisin väärin, en ymmärrä miksei hän tota voi ymmärtää. Siskollakin oma poikaystävä.

Vierailija
26/45 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävällinen neuvo , jos et voi tehdä jotain asiaa tyttöystäväsi nähden, älä tee sitä!!

Jos teet tollasia ihme juttuja selän tskana niin suhteellanne ei ole tulevaisuutta. Nytkin menetiy luottamuksen. Älä salaa, äläkä valehtele, piste.

Aika ristiriitasta, kun kaikki sanoo täällä, että hän skitsoilee.

Siis huhhuh. Kuka tässä nyt oikein on tehnyt väärin.??

Vierailija
27/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ihmettä...

Nyt sain kuulla, että näki painajaisen liittyen meihin ja suhteeseen, mut ei voi mitenkään kertoa, et mitä tapahtui.

Sanoi, että jos vois ehkä toivottavasti tehdä jotain ettei se tapahdu oikeasti.

Joo. Onko tää minkä ikäsen käytöstä?

Vierailija
28/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut hei, älä välitä, tyttikselläsi on hänelläkin todennäköisesti monta rautaa tulessa. Ei tiedä vaikka saisi joltain muulta vielä paremmat matkat ja rahat. Tsemiä teille!

Vierailija
29/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te siis asutte eri maissa? Miten kauan olette seurustelleet? Itse en jaksaisi tuollaista draamaa, siinä saa koko ajan olla varpaillaan ettei tee mitään "väärää". Jaksatko tuollaista käytöstä elämäsi loppuun asti?

Kiitos kun autatte, olen itsekin niin herkkä ihminen kuitenkin, et ahdistaa.

No kaks vuotta ollaan kesällä tunnettu, hän oli täällä Suomessakin 3 kk yms. ja kun väleissä ollaan, niin on meillä tosi ihanaa.

No eipä sitä jaksaisi, mut kuitenkin monet sanoo, että "no, naiset on tommosia, älä ota sitä vakavasti".

Mut hän otti sen niin vakavasti, että hän oli niin "sokea sille", että samaan aikaan olin auttanut tätä siskoaan, kun olin ihan normaalisti kommunoinut hänenkin kanssaan.

Siis sun nimenomaan pitää ottaa vakavasti, jos haluat jotain rakentaa. Tuo osui johonkin kipupisteeseen ja hän kaipaa lisää rakkautta ja turvaa. Sitten, jos sekään ei auta, olet pulassa. Jos vastapuoli on satavarma omasta asemastaan: sinun rakkaudestasi ja sen pysyvyydestä, se yleensä luo vapautta. Nyt hän on epävarma ja pelkää uutta elämäntilannetta ja sitä, miksi sinä haluaisit sitoutua iäksi juuri häneen kaikista maailman naisista.

Vierailija
30/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt jo se viestittely sen mt-ongelmaisen kanssa hänen painajaisistaan. Jos homma on loppu niin se on loppu, vaikka jatkuisikin niin ei se siitä paremmaksi tule. Ainaista pelkoa tekeekö nyt jotain väärin että toinen saa kauheet kilarit ja joutuu nöyristeleen ja anteeksipyyteleen vaikkei ole mitään pahaa tehnyt.

Vierailija
31/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt jo se viestittely sen mt-ongelmaisen kanssa hänen painajaisistaan. Jos homma on loppu niin se on loppu, vaikka jatkuisikin niin ei se siitä paremmaksi tule. Ainaista pelkoa tekeekö nyt jotain väärin että toinen saa kauheet kilarit ja joutuu nöyristeleen ja anteeksipyyteleen vaikkei ole mitään pahaa tehnyt.

Tuossa vaiheessa se voidaan nähdä myös pelisääntöjen laatimisena ja yhdessäolon opetteluna. Ihan käsittämätöntä, että nykyään kuvitellaan löydettävän valmiita ihmissuhteita ja niissä suoraan täydellisiä kumppaneita.

Vierailija
32/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa se voidaan nähdä myös pelisääntöjen laatimisena ja yhdessäolon opetteluna. Ihan käsittämätöntä, että nykyään kuvitellaan löydettävän valmiita ihmissuhteita ja niissä suoraan täydellisiä kumppaneita.

Täydellisiä ei löydy, mutta ei kannata ehdoin tahdoin epävakaan tyypin kanssa ruveta yksiin. Todennäköisyys harmooniselle yhteiselolle kutistuu olemattomiin.

Vierailija
33/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapp, ei Whatsup

Vierailija
34/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuo meno tulee ainakaan paremmaksi muuttumaan...

Vierailija
35/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellisiä ei löydy, mutta ei kannata ehdoin tahdoin epävakaan tyypin kanssa ruveta yksiin. Todennäköisyys harmooniselle yhteiselolle kutistuu olemattomiin.

Jos naisen ongelmat johtuvat kiintymyssuhdeongelmista lapsuudessa, nainen useinkin tasapainottuu suhteessa turvallisen miehen kanssa. Miehille ei toimi samoin. Näin luki muistaakseni mll tai väestöliiton sivuilla.

Vierailija
36/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä, ihme pahanilman lintuja täällä heti pitäisi jättää se mt ongelmainen!!

Onneks täällä on viisaitakin ihmisiä kommentoimassa. Koska voin sanoa että 99 % ihmisistä on jollain tavalla mt ongelmaisia tai vaan niin herkkiä !!!

Saatiin sovittua toi juttu ja kyllähän hänellä pointtinsa oli siinä suuttumisessa, olihan se multa vähän outoa tosiaan.

Itekin välillä sit ylireagoin tiettyihin juttuihin ja sit saadaan puhutuksi ja sovituksi, koska jos se on oikeaa rakkautta, niin se kestää.

Ongelmatonta parisuhdetta ei ole.

Ite taas tunnekuohuissani kirjotan liikaa subjektiivisesta loukkaantumisestani käsin, myönnän sen.

Tää on vaan hyvä palsta purkaa akuutteja tunteita, kun on niin paljon käyttäjiä, vaikka suurin osa vastauksista onkin vähän tökeröjä ja ilkeitä.

Vierailija
37/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Akkahan on seinähullu. Mistä maasta oot sitä tänne raijaamassa, thaikuista? Juokse vielä kum voit!!!

Vierailija
38/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olisin sinuna tuossa tilanteessa toiminut niin, että olisin sanonut siskolleen, että en toimi tyttöystävän selän takana. Että jos tarvii salailla niin sitten en voi auttaa. 

Vierailija
39/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei screenshottien mukana mennyt kikkelikuvia? Silloin tuo reaktio olisi tilanteeseen nähden normaalia käytöstä. 

Vierailija
40/45 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän tuollainen yliampuvan mustasukkainen käytös johtuu epävarmuudesta ja riittämättömyyden tunteista, ripustaudutaan toiseen, pelätään. Ei siis ole tuo tyttöystäväsi tasapainossa itsensä kanssa eikä ehkä oikein uskalla luottaa teidän suhteeseenne. Ja miksi hän epäilee siskoaan noin, onko sisarten väleissä jotain kahnausta?

Minun mielestäni et tehnyt mitään väärää auttaessasi siskoa, toki jatkossa on hyvä mainita tällaisista asioista kumppanille jos ne ovat hänelle noin arkoja asioita. Mutta suosittelisin myös, että tyttöystäväsi alkaisi työstää epävarmuuden tunteitaan, eli hakisi niihin apua. Muuten voi olla raskasta olla parisuhteessa hänen kanssaan. Rakkaus on vapautta ja vapaus on rakkautta, ripustautuminen ja takertuminen ahdistaa ja tukahduttaa eikä hyvä parisuhde perustu ahdistukseen ja rajoittamiseen.

Tsemppiä sinulle ja teille, vaikeuksista on mahdollista päästä yli, mutta usein se vaatii henkistä kasvua ja itsensä tutkiskelua. Suosittelen kirjaa Kimmo Takanen: Tunne lukkosi, joka kertoo ihmisten tunnelukoista ja selittää mistä ne ovat lähtöisin. Mustasukkaisuus on yksi kirjassa esitellyistä tunnelukoista.

Ja nämä palstalla myrkyllisiä ja ivallisia kommentteja heittelevät ihmiset -jätä heidät omaan arvoonsa.