Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on neuvolan tarkoitus?

Vierailija
24.05.2018 |

Tähän mennessä olen kohdannut kuusi eri neuvolan työntekijää eli ei voi olla kyse vain yhden ammattitaidon puutteesta. Mutta minä en vieläkään ymmärrä mikä sen neuvolan tarkoitus on, siis raskausaikana. En ole kokenut saavani sieltä vielä yhtään mitään apua eikä mihinkään mitä kysyn ole osattu vastata. Olen perusterve ja koulutettu joten en tarvitse mitään saarnaa vaikkapa graavikalan vaaroista. Onko joku kokenut neuvolan hyväksi? Tai saanut siitä irti jotain?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan tarkoitus on raskauden seurannan avulla tunnistaa poikkeamat, jotka ovat vaarallisia äidin ja sikiön terveydelle, esim. raskausdiabetes ja raskausmyrkytys.

Vierailija
2/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, taas sama provo, vaan vähän eri muodossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kysymyksiin et ole saanut vastausta? Eikö teillä ole äitiysneuvolassa omaa terkkaria?

Vierailija
4/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä aloitus. Täsmälleen sama kuin oma kokemukseni. En voi ymmärtää, miksi neuvolassa pitää ravata raskausaikana, kun työ on tärkeämpää kuin koskaan. Pitää olla kesken päivän poissa ja tehdä menetetty aika umpeen, vaikka lepokin olisi tärkeää. Lisäksi henkilökuntaa ei voi ruudinkeksijöiksi kutsua. Mahtavaa, että tästä puhutaan. Neuvolantädit vain löntystelevät siellä vailla mitään kiirettä tai stressiä, kun työssäkäyvät äidit laskevat minuutteja ja logistiikkaa.

Vierailija
5/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kysymyksiin et ole saanut vastausta? Eikö teillä ole äitiysneuvolassa omaa terkkaria?

On oma terkkari mutta hänen lomien ym takia ajat on välille jollekin toiselle. Ap.

Vierailija
6/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa äitiyspakkausta jos ei käy neuvolassa.

Neuvola on lähinnä tulevan äidin kyttäyspaikka ja häntä pidetään silmällä.

Vierailija
7/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolan tarkoitus on raskauden seurannan avulla tunnistaa poikkeamat, jotka ovat vaarallisia äidin ja sikiön terveydelle, esim. raskausdiabetes ja raskausmyrkytys.

Raskausdiabetes näkyy niissä labrakokeissa ja myrkytyskin seurataan labroilla ja verenpainemittauksilla. Ei minun niitä varten tarvisi istua parin viikon välein tunnin verran siellä neuvolassa, voisivat laittaa labralähetteet vaikka pelkän puhelinkeskustelun perusteella ja vaikka soittaa jos tuloksissa on jotain häikkää. Ap.

Vierailija
8/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla neuvolakäynnit antoi raskaana mielenrauhan kun kuuli vauvan sykkeet ja katsottiin valkuaiset pissasta yms. Tärkeä palvelu mun mielestä!

Vierailija
9/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä aloitus. Täsmälleen sama kuin oma kokemukseni. En voi ymmärtää, miksi neuvolassa pitää ravata raskausaikana, kun työ on tärkeämpää kuin koskaan. Pitää olla kesken päivän poissa ja tehdä menetetty aika umpeen, vaikka lepokin olisi tärkeää. Lisäksi henkilökuntaa ei voi ruudinkeksijöiksi kutsua. Mahtavaa, että tästä puhutaan. Neuvolantädit vain löntystelevät siellä vailla mitään kiirettä tai stressiä, kun työssäkäyvät äidit laskevat minuutteja ja logistiikkaa.

Se kiireettömyys ihmetyttää minua joka kerta. Mielestäni ne asiat voisi tiivistää viiteen minuuttiin, mutta aika on pakko istua jutustelemassa hyvän päivän kuulumisista tunnin, kunnes terkka sanoo että voidaan varata seuraava aika. Ap.

Vierailija
10/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla neuvolakäynnit antoi raskaana mielenrauhan kun kuuli vauvan sykkeet ja katsottiin valkuaiset pissasta yms. Tärkeä palvelu mun mielestä!

Ne valkuaisethan on ihan helppo katsoa vaikka kotona itse. Ap.

Vierailija
11/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene neuvolaan jos noin häiritsee. Käy yksityisellä silloin kuin sinulle sopii.

Ongelma ratkaistu, seuraava ongelma?

Vierailija
12/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene neuvolaan jos noin häiritsee. Käy yksityisellä silloin kuin sinulle sopii.

Ongelma ratkaistu, seuraava ongelma?

Olenkin osan käynneistä hoitanut yksityisellä, siellä olen saanut aina vastauksia ja tehokasta hyvää palvelua. Lähinnä tein tämän aloituksen uteliasuudesta kuullakseni miten muut ovat kokeneet neuvolan. Ap.

Vierailija
13/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytää lähäreille paikka missä voi päteä ”osaamisellaan”.

Vierailija
14/14 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytää lähäreille paikka missä voi päteä ”osaamisellaan”.

Ei ne mitään lähäreitä ole olleet vaan ihan terkkareita. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi