Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen lapsi?

Vierailija
24.05.2018 |

Tuttavallani oli pakkomielle saada "kiiltokuvaperhe" ja lapselle sisarus.
Saivat sitten toiseksi lapseksi sellaisen down- lapsen.
No, tämä vanhempi joutunee sitten huolehtimaan koko elämänsä sisaruksestaan.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa oli avaus.

Vierailija
2/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tänne saa laittaa rumia sanoja?

Tajuatko yhtään miten paljon loukkasit isosiskoa, jolla on downveli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa et joku sentään haluu lapsia❤

Vierailija
4/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, kyllä.

Vierailija
5/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa ilkeän oloinen ihminen.

Vierailija
6/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut eivät kestä jos asioista puhutaan niin kuin ne on? Miksi pitäisi elämän raadollisuutta kaunistella?

Vierailija
7/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut eivät kestä jos asioista puhutaan niin kuin ne on? Miksi pitäisi elämän raadollisuutta kaunistella?

Miten tämä liittyy aloitukseen?

Vierailija
8/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko noin yksinkertainen? Mieti.

Vierailija
9/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Aloituksessa on jonkun ulkopuolisen ihmisen esittämiä oletuksia jonkun toisen perheestä ilman mitään pohjustusta tai lisätietoja. Mitään "suoraan puhumista" en siinä näe, ellei lukuun oteta jonkinlaista katkeraa tuntojen tuulettamista.

Vierailija
10/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mulla on kolme lasta. Riitojakin totta kai on, niin kuin kaikissa perheissä, mutta päivittäin tekee mieli parkua, kun näen miten isommat rakastavat ja hellivät vauvaa. Toivon, että he pitävät toisistaan huolta vielä sittenkin, kun minä ja heidän isänsä emme täällä enää ole.

Down-lasta meidän perheessämme ei ole, mutta jos olisi, uskoisin ajattelevani edelleen samoin.

Vierailija
11/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa vaimo haluaisi toisen lapsen. Minä en,koska ekan kanssa seksi loppui.säälistä varmaan nyt saanut 1-2kertaa kk. Vaimolla varmaan halut nousisi kun lasta pitäis tehdä,varmaan tulisi sieltäkin päin aloitetta. Ja varmaan lopuisi kun positiivinen tulos tulee. Ja kun lapsikiintiö täynnä niin seksielämä on runkkaamista yksin vessassa.

Joten en suostu toiseem

Vierailija
12/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Aloituksessa on jonkun ulkopuolisen ihmisen esittämiä oletuksia jonkun toisen perheestä ilman mitään pohjustusta tai lisätietoja. Mitään "suoraan puhumista" en siinä näe, ellei lukuun oteta jonkinlaista katkeraa tuntojen tuulettamista.

Olen joutunut läheltä seuraamaan tämän perheen elämää, vaikeaa on, olen myöskin yrittänyt auttaa kaikessa mihin pystyn. T.ap.

Vierailija
13/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut läheltä seuraamaan tämän perheen elämää, vaikeaa on, olen myöskin yrittänyt auttaa kaikessa mihin pystyn. T.ap.

Olet joutunut seuraamaan ja olet yrittänyt auttaa. Kaiken kaikkiaan hyvin mielenkiintoisia sanavalintoja sinulla. 

Vierailija
14/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ilkeä ihminen enkä ilkeilläkseni kirjoittanut. En ymmärrä miksi jotkut ärsyyntyvät?

Olen toiminut myös kehitysvammaisten hoitajana, ja minua on kehuttu hyväksi hoitajaksi.

T.ap.

Vierailija
15/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ilkeä ihminen enkä ilkeilläkseni kirjoittanut. En ymmärrä miksi jotkut ärsyyntyvät?

Olen toiminut myös kehitysvammaisten hoitajana, ja minua on kehuttu hyväksi hoitajaksi.

T.ap.

Koska kirjoitat ilkeästi. Pientä tekstianalyysiä: 

"Tuttavallani oli pakkomielle saada "kiiltokuvaperhe" ja lapselle sisarus."

Ensinnäkin kirjoitat tuttavasi asioista, et omistasi. Kerrot tietätäväsi, mitä hän haluaa ja miksi, ts. tiedät hänen haluistaan ja ajatuksistaan paremmin kuin hän itse. Sanavalinnoillasi ilmaiset, että tuttavasi haluaa lapsen muotioikusta ("kiiltokuvaperhe") ja että halu johtuu jonkinlaisesta henkisestä ongelmasta ("pakkomielle"). Perheen toinen vanhempi loistaa tekstissäsi poissaolollaan, puhut vain tämän tuttavasi haluasta saada tietynlainen perhe.

"Saivat sitten toiseksi lapseksi sellaisen down- lapsen."

Tämä lause osoittaa jonkinlaista vahingoniloa. Ei tullutkaan "kiiltokuvaperhettä", tuli "sellainen down-lapsi".

"No, tämä vanhempi joutunee sitten huolehtimaan koko elämänsä sisaruksestaan."

Kirjoitat tulevaisuuden lapselle, joka ei ole omasi, vaan jonkun tuttavasi lapsi. Tarkastelet asiaa vain yhdestä näkökulmasta: hän joutuu tekemään jotain sinun määrittelemääsi asiaa, vaikkei halua. Kerrot tämän ikään kuin tietäisit, mitä tämä tuttavasi lapsi ajattelee elämästään ja sisaruksestaan ("sellaisesta down-lapsesta") aikuisena.

Tästä syystä kuulostat ilkeältä.

Vierailija
16/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap. välitä, palstalla on paljon käsittämättömän yksinkertaisia ihmisiä.

Minä tiedän mistä kirjoitat.

Vierailija
17/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap. välitä, palstalla on paljon käsittämättömän yksinkertaisia ihmisiä.

Minä tiedän mistä kirjoitat.

No mistä ap kirjoittaa? Hän kirjoitti siitä, että joku hänen tuttavansa sai toisen lapsen, jolla on downin syndrooma. Täydennä sinä loput.

Vierailija
18/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tämä aihe on näin "arka"?

Vierailija
19/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän tämä aihe on näin "arka"?

Mikä tämä "aihe" edes on? Älä tee toista lasta, koska sillä voi olla downin syndrooma? Älä tee ollenkaan lapsia, koska sillä ensimmäiselläkin lapsella voi olla downin syndrooma, tai joku muu sairaus, tai se voi saada sairauden, joka johtaa keshitysvammaan tai johonkin muuhun sairauteen, joka vaatii hoitoa koko loppuiän? Tee varmuuden vuoksi itsemurha, koska sinäkin voit olla tulevaisuudessa taakka läheisillesi, vaikka nyt porskutatkin menemään?

Neuvo: jos haluat keskustella jostain aiheesta, nimeä se asia. 

Vierailija
20/40 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs, ap, tulkitsisit tilannetta, jos down olisikin sattunut esikoiseksi?