Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelukaverit syrjii minua koska en ole akateemisesta perheestä!

Vierailija
23.05.2018 |

Ensimmäinen vuosi yliopistoa on päättymässä. Viimeinen tentti on tällä viikolla. Minun kanssa samaan aikaan aloitti noin 30 ihmistä joten meidän aine ei ole kovin iso.
Ensimmäiset viikot meni vielä ihan OK mutta juuri ennen fuksiaisia tutorit järjesti pieniä ryhmäkeskusteluja että voitaisi tutustua toisiimme. Muistan varsin selvästi kun ryhmän neljä muuta esitteli itsensä ja kaikki mainitsi että molemmat vanhemmat on akateemisia. Minä vuorollani sitten kerroin että olen työläisperheestä, ja että isä on sähköasentaja ja äiti on kokki. Kaikki oli aivan hiljaa ja hetken päästä ryhmän muut jäsenet poistui paikalta.
Sen jälkeen useimmat ovat yksi kerrallaan alkaneet kohdella minua kun ilmaa. Nyt viimeisessä jaksossa en enää onnistunut löytämään ketään joka olisi halunnut kanssani samaan ryhmään vaan jouduin tekemään pienryhmälle mitoitetun työmäärän itse.
Pahinta on juoruaminen ja puheiden vääristely. Kerran esimerkiksi olin hukannut silmälasikoteloni ja pohdin ääneen jos joku oli nähnyt mihin olin laittanut sen. Se kerrottiin eteenpäin niin että olisin syyttänyt mielivaltaisesti muita silmälasien varastamisesta.
On muodostunut käsitys että naisopiskelijat puhuu keskenään että olisin ahdistelija ja että olisin jossain vaiheessa yrittänyt hyväksikäyttöä. Ainakin ne saa vierailevat naispuoliset sivuaineopiskelijat pelkäämään minua. Ilmeisesti sen takia minut poistetaan aina ilmoittautumislistalta kun järjestetään joku juhla. Olen yrittänyt ilmoittautua kahdeksan kertaa viiteen eri juhlaan mutta kaikki ilmoittautumiset on poistettu.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä, ei yliopistossa enää tuollaista meininkiä pitäisi olla. Käsittämättömän ilkeää porukkaa. Omana opiskeluaikana ei ollut mitäön tuollaista, eikä kukaan edes puhunut, millaisista perheistä ollaan kotoisin. Mitä väliä sillä on 2000-luvulla?

Vierailija
2/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka uskoo että kourallinen kusipäitä saa noin pahaa jälkeä aikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa iso hihna luistaa.

Vierailija
4/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä jos tää on totta!

Vierailija
5/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jostain muusta nyt kyse. Miksi sinua syytetään ahdistelijaksi?

Vierailija
6/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh sanotaanko vaikka niin, että jos he noin sinua kohtelivat sinua tuolla lailla noin mitättömän seikan takia ,olet paremmassa jamassa ilman heitä. Kertoo paljon ihmisistä.

Vierailija
7/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota usko kukaan. Missä muka pairikymmpiset esittåytyvät vanhempiensa kautta?

Vierailija
8/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mitä sinulle tapahtuu on todella ikävää. Kuulostaa kiusaamiselta ja olet niin sanotusti "done" sosiaalisesti ainakin noissa opiskelupiireissä. Olen pahoillani.

En silti usko että kiusaamisen laukaisi tieto duunarivanhemmistasi. Ainakaan omalla alalla ketään ei kiinnosta yhtään mitä kenenkin vanhemmat tekevät.

Pystytkö muistamaan mitään muuta tapahtumaa jonka jälkeen juoruilu ja pois sulkeminen alkoi?

Vierailija
9/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläiset vois kyllä pysyä poissa paremmista piireistä.

Vierailija
10/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota usko kukaan. Missä muka pairikymmpiset esittåytyvät vanhempiensa kautta?

Koska ovat elitistisiä ja haluaa korostaa omaa perhetaustaa (duuuh).

Vierailija
11/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisia idiootteja. Tiedän kyllä monta maisteria, joilta puuttuu ihan peruskäytöstavat ja sydämensivistys kokonaan.

Vierailija
12/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mitä sinulle tapahtuu on todella ikävää. Kuulostaa kiusaamiselta ja olet niin sanotusti "done" sosiaalisesti ainakin noissa opiskelupiireissä. Olen pahoillani.

En silti usko että kiusaamisen laukaisi tieto duunarivanhemmistasi. Ainakaan omalla alalla ketään ei kiinnosta yhtään mitä kenenkin vanhemmat tekevät.

Pystytkö muistamaan mitään muuta tapahtumaa jonka jälkeen juoruilu ja pois sulkeminen alkoi?

En pysty. Kaikki alkoi siitä kun kerroin perhetaustani.

Perättömiä ahdistelusyytöksiä ei voi esittää ääneen, muiden kuullen eikä tekstiviestitse tai sähköpostitse. Ne jutut leviää kahden kesken tai enintään kolmen ryhmässä, niin että kertoja puhuu hiljaisella äänellä sen varalta että jollakin on esimerkiksi kännykkä tallentamassa puhetta. En voi olla varma että tällaisia juttuja liikkuu mutta aikalailla vaikuttaa siltä.

Vierailija
13/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä porvoon yliopistolta tuo.

Ei yliopistolla enää kertoilla vanhempien akateemisesta taustasta. Meillä on vielä pienempi oppiaine ja silti melkein jokaisella kurssilla on uusi tai vähemmän nähty naama, joten vaikea uskoa, ettet ketään kaveria mistään löytäisi.

Vierailija
14/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää voi oikeesti olla totta. En oikeasti jaksaisi uskoa että ketään nykyään 2018 vuonna kiinnostaisi hevonhumppaa toisen perhetausta. Itse olen akateemisesta perheestä eikä tulisi mieleenkään syrjiä ihmistä jonkun perhetaustan perusteella. 

Mutta joo, mikäli totta niin tuskin kannattaa välittää. On tietty ikävää ettei sinua haluta juhlimaan.

Vierailija
15/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voisit pysyä poissa elämästä, ylimielinen paska. Tukehdu opistoihisi!

Vierailija
16/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko tämä Suomessa vai?

Vierailija
17/35 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ei ketään kiinnosta yliopistossa pätkääkään että ketä kenenkin vanhemmat ovat. Ei ole ainakaan itselleni tullut vastaan.

Vierailija
18/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perhetausta noin vaikuta. Et ole enää yläkoulussa, mut ei kyllä sielläkään.

Oot jostain syystä joutunu idioottien porukkaan.

Vierailija
19/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin opiskeluaikana kaksi pahinta leijaa (jotka eivät ole menestyneet omalla urallaan) ilmoittivat heti että isä on kihlakunnansyyttäjän ja toisella kapiainen 😂😂😂😂😂 Ja tämän takia heitä olisi pitänyt ihailla

Vierailija
20/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä asiaa työläisperheen lapsilla on edes yliopistoon? Jos isä on kerran sählÖasentaja ja äiti kokki, niin miksei mennyt opiskelemaan amikseen vaikka vaateartisaaniksi?