Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelukaverit syrjii minua koska en ole akateemisesta perheestä!

Vierailija
23.05.2018 |

Ensimmäinen vuosi yliopistoa on päättymässä. Viimeinen tentti on tällä viikolla. Minun kanssa samaan aikaan aloitti noin 30 ihmistä joten meidän aine ei ole kovin iso.
Ensimmäiset viikot meni vielä ihan OK mutta juuri ennen fuksiaisia tutorit järjesti pieniä ryhmäkeskusteluja että voitaisi tutustua toisiimme. Muistan varsin selvästi kun ryhmän neljä muuta esitteli itsensä ja kaikki mainitsi että molemmat vanhemmat on akateemisia. Minä vuorollani sitten kerroin että olen työläisperheestä, ja että isä on sähköasentaja ja äiti on kokki. Kaikki oli aivan hiljaa ja hetken päästä ryhmän muut jäsenet poistui paikalta.
Sen jälkeen useimmat ovat yksi kerrallaan alkaneet kohdella minua kun ilmaa. Nyt viimeisessä jaksossa en enää onnistunut löytämään ketään joka olisi halunnut kanssani samaan ryhmään vaan jouduin tekemään pienryhmälle mitoitetun työmäärän itse.
Pahinta on juoruaminen ja puheiden vääristely. Kerran esimerkiksi olin hukannut silmälasikoteloni ja pohdin ääneen jos joku oli nähnyt mihin olin laittanut sen. Se kerrottiin eteenpäin niin että olisin syyttänyt mielivaltaisesti muita silmälasien varastamisesta.
On muodostunut käsitys että naisopiskelijat puhuu keskenään että olisin ahdistelija ja että olisin jossain vaiheessa yrittänyt hyväksikäyttöä. Ainakin ne saa vierailevat naispuoliset sivuaineopiskelijat pelkäämään minua. Ilmeisesti sen takia minut poistetaan aina ilmoittautumislistalta kun järjestetään joku juhla. Olen yrittänyt ilmoittautua kahdeksan kertaa viiteen eri juhlaan mutta kaikki ilmoittautumiset on poistettu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se just tuollaista! Myös ns paremmissa yläkouluissa sama meno, enemmän vaan fyysistäkin kiusaamista. Aina on silmänsä sulkevia kilttejä tyttöjä jotka haluavat nähdä maailman päivänkakkarana ja missään ei ole eriarvoisuutta eikä dissaamista. Ovat yleensä tutoreja ym jotka jakavat hämmentyneinä julkisia "ikinä en ole nähnyt kiusaamista" lausuntoja.

Vierailija
22/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minunkin opiskeluaikana kaksi pahinta leijaa (jotka eivät ole menestyneet omalla urallaan) ilmoittivat heti että isä on kihlakunnansyyttäjän ja toisella kapiainen 😂😂😂😂😂 Ja tämän takia heitä olisi pitänyt ihailla

2 idioottia voisin vielä uskoa 30 joukossa, mutta 29/30 en. Porvoosta ap on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin naapurin akateemisen perheen lapset eivät voi leikkiä meidän lasten kanssa. Meillä mies on ekonomi ja itse olen opistotason koulutuksen saanut Yo.

Vierailija
24/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opiskelu ei ole rakettitiedettä.

Vierailija
25/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minunkin opiskeluaikana kaksi pahinta leijaa (jotka eivät ole menestyneet omalla urallaan) ilmoittivat heti että isä on kihlakunnansyyttäjän ja toisella kapiainen 😂😂😂😂😂 Ja tämän takia heitä olisi pitänyt ihailla

No kapiainenhan se leuhottamisen aihe on 😂

Onneksi mä saan opiskella kun vanhemmat on akateemisia. Mutta en jaksaisi.

Vierailija
26/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tilanne päällä meidän yliopistolla! Suvaitsevaisto perheistä tulleet opiskelu toverit ovat kiusanneet koko lukuvuoden ja syyttäneet raiskauksista. Se onkin sitä parempaa suvaitsevaisuutta koska akateeminen ja korkeastikoulutettu!

Vierailija
27/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkee provo, ei tuollaista ole tapahtunut vuosikymmeniin Suomessa.

Vierailija
28/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo. Älä pelottele tulevia opiskelijoita.

Vierailija
29/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunariperhetaustainen voidaan teoriassa ajatella uhkaksi, joka ei pysy ruodussaan, vaan pyrkii elämässä ylöspäin ja kilpailemaan akateemiselle "sivistyneistölle" varatuista työpaikoista.

Käytännössä syy voi olla vallan ihan joku muukin.

Vierailija
30/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaskunnalla on todennäköisesti tarjolla jonkinlaista palvelua; käypä tapaamassa sosiaalisihteeriä ja kerro kokemastasi.

Yleensä ottaen koin jutun hiukan epäuskottavaksi, koska ahdistelusyytteet yleensä liittyvät epäasialliseen käytökseen esimerkiksi juhlissa. Onko mahdollista, että et kerro meille kaikkea tai et täysin ymmärrä aikaisemman käytöksesi yhteyttä opiskelutoveriesi reaktioihin?

Vierailija
31/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty. Kaikki alkoi siitä kun kerroin perhetaustani.

Perättömiä ahdistelusyytöksiä ei voi esittää ääneen, muiden kuullen eikä tekstiviestitse tai sähköpostitse. Ne jutut leviää kahden kesken tai enintään kolmen ryhmässä, niin että kertoja puhuu hiljaisella äänellä sen varalta että jollakin on esimerkiksi kännykkä tallentamassa puhetta. En voi olla varma että tällaisia juttuja liikkuu mutta aikalailla vaikuttaa siltä.

Eli et ole varma liikkuuko niitä juttuja ollenkaan ja kertoja puhuu hiljaisella äänellä siltä varalta että joku tallentaa...

No, tietenkin mikäli sinusta tuntuu että asia on noin, niin mikä minä olen sitä kiistämään. Vaikuttaa vain siltä että olet kuvitellut koko jutun. Ymmärrän toki että joskus kuvitellutkin asiat voivat tuntua siltä kuin ne olisivat totisinta totta. 

Melkein suosittelisin puhumaan YTHS:lla jollekin näistä asioista mitä koet sinulle tapahtuneen. He kyllä kuuntelevat.

Vierailija
32/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä Helsingissä jodelissa ihan nyyhkyryhmä, jossa työläisperheiden opiskelijanuoret itkevät, miten heillä on on rankkaa, kun akateemisten perheiden lapsilla on jo geeneissä oppimisen osaaminen. Ne akateemisten lapset ei huomaa olevansa jotenkin erityisiä, heille kun on lapsesta asti ollut selvää, että lukutaito on normijuttu.

Vierailija
33/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista menoa taas Porvoossa.

Vierailija
35/35 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin yliopistossa aloitti perheellisiä, amk-taustaisia, avoimen väylän kautta tulleita yms. monen ikäisiä, kenenkään vanhemmista en tiedä yhtään mitään.