Tiedätkö isoisovanhempiesi nimet?
Tunnetko sukusi historiaa niin paljon, että osaat nimetä kaikki isoisovanhempasi? Siis kaikki kahdeksan?
Kommentit (20)
Tiedän kyllä heidän joiden tiedossa ovat. Tiedän myös kaikkien mummini 10 sisaruksen nimet.
AP tietää nimeltä kaikki äidin puolen isoisovanhemmat, mutta isän puolelta vain yhden. Se puoli suvusta ei ole suomalaista, siksi.
Äidin puolelta tiedänkin sitten muutaman sukupolven siitä taaksepäinkin.
Tunnen sukuni historiaa hyvin, mutta osaan nimetä isoisovanhemmistani vain kuusi. Isoisoäidit eivät kertoneet kenelle tekivät lapsensa. Yksi kommentoi kyselyihin: ”Oli pimeää kun hän tuli, ja pimeää kun hän meni.”
Joku Praskeeva siellä oli - olisi pitänyt kysyä näitä aikoinaan....
Oskar ja Fredrika, Susanna ja Aleksanteri eli vain osan tiedän. Ei äitinikään tiedä isänsä nimeä, mummo ei koskaan kertonut sitä. Surullista.
En tiedä, isäni puolelta en ollenkaan.
Joo: Adolf ja Anna, Kustaa ja Fiikka, Iisakki ja Margareta, Juho ja Maria. Kirjoitusasut voivat olla vähän sinne päin. Sivuhuomautus: ei kaikilla välttämättä ole kahdeksaa isoisovanhempaa. Minulla on, kuten listasta näkyy, mutta äidillänipä oli vain kuusi. Siinäpä teille miettimistä, että miten se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Joo: Adolf ja Anna, Kustaa ja Fiikka, Iisakki ja Margareta, Juho ja Maria. Kirjoitusasut voivat olla vähän sinne päin. Sivuhuomautus: ei kaikilla välttämättä ole kahdeksaa isoisovanhempaa. Minulla on, kuten listasta näkyy, mutta äidillänipä oli vain kuusi. Siinäpä teille miettimistä, että miten se on mahdollista.
Helppo! Mitä serkumpi, sen herkumpi? 😄
Äidin puolelta tiedän kaikkien neljän nimet, isän puolelta ei nyt ainakaan muistu mieleen yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Fiikka taitaa tosiaan olla kirjoitettu väärin, sen nimisiä on Suomessa alle 5, syntynyt 1960-1979. Vai lipeskö sormi f-kirjaimeen kun r:n sijaan? Riikka?
Elizabeth ja Aadolf, Pietari Suri ja Meghan, Harry ja Airanq.
Tuohon asti tiedän kaikki 8, en kyllä muista ulkoa.
Äidin isän suvusta löytyy nimet 1600-luvun lopulle asti.
Isän isän vanhempien nimet tiedän, äitinsä oli paljon lapsuudessani vielä mukana kun eli. Muut olen varmaan kuullut, mutten muista.
Äidin puolelta en, isän puolelta vuoteen 1725. Vanha ruotsinkielinen suku
Tiedän ja suunnilleen kahdeksan sukupolvea siitä taaksepäin :)
Tiedän kaikki 8. Olen onnekas, kun ehdin tavata heistä kolme (elivät n. 100-vuotiaiksi), ja lopuistakin olen kuullut paljon tarinoita ja kertomuksia isovanhemmilta ja vanhemmilta. :)
Anna ja Ragnar, Amanda ja Elias, Ida ja Evert, Ida ja Johannes
Tai siis vastaushan on, että tiedän. Tiedän myös heidän vanhempiensa nimet eli isovanhempieni isovanhempien nimet.