Tansseihin ilman aiempaa tanssitaitoa
Olen 30-vuotias mies ilman kokemusta tanssimisesta. Ajattelin kuitenkin kokeilla tänä kesänä tansseissa käymistä, koska se on ollut yksi toiveistani, joka on jostain syystä jäänyt toteuttamatta. Nyt siihen olisi mahdollisuus. Onko mahdollista saada tanssiseuraa suunnilleen samanikäisiltä (muutama vuosi suuntaansa) vai pitäisikö mennä johonkin tanssikouluun ensin?
Kommentit (4)
kädet ilmaan ja lantio pyörimään ja huuda WOU WOU WOU
Varma kalkkeutumisen merkki kun alkaa iskelmämusa ja tunnelma tansseissa kiinnostamaan. Siitä se alamäki alkaa.
Ykkönen on sen verran intohimoisesti tansseihin suhtautuva, että jatkan vielä.
Voit mennä tansseihin kaverin kanssa tai kysellä tutuista naisista seuraa. Vaikka ette olisikaan yhdessä ettekä kenties haluaisi olla koko iltaa yhdessä, niin voi olla mukava mennä jonkun kanssa.
Mutta yksinkin on kiva mennä. Siinä on mukavaa riippumattomuutta, kun ei ole vastuussa toisen viihtymisestä, niin voi huoletta käyttää aikansa siihen, että menee juttelemaan muiden kanssa. Yksin mennessä pääsee myös lähtemään pois, kun haluaa.
Voit myös katsoa tarjoaako jokin lavatanssiseura lähelläsi tanssikummipalvelua. Ja vaikka ei tarjoaisi, niin voit vaikka soittaa seuran puheenjohtajalle, että kuka ottaisi sinut mukaan tutustumaan lavalle. Katso nimenomaan lavatanssiseuroista, ei kilpatanssiseuroista. Lavatanssi-ihmiset ovat hyvin mielissään, jos joku haluaa tutustua tanssikulttuuriin. Näin ainakin itse olen aina kokenut. Ja itsekin olen pyydellyt mukaan tuttuja, jotka eivät ole koskaan käyneet.
Voi mennä ilman tanssikokemusta lavalle katsomaan, että mikä se meininki siellä on. Osa ihmisistä käy tansseissa niin, että eivät tanssi koskaan. Mutta tykkäävät tunnelmasta, esiintyjistä, ihmisistä.
Voit mennä myös tanssikoulun kautta, jolloin olet tietysti itsevarmempi ja kehtaat paremmin hakea vaikka jotain naista tanssimaankin.
Erittäin hyvä vaihtoehto on sellainenkin, mitä monilla lavoilla tarjotaan: Ennen tansseja on tunnin verran ryhmäopetusta jostain tanssilajista. Siinä pääsee vähän alkuun ja samalla tutustuu jo joihinkin ihmisiin ennen tanssien alkua. Tanssien aikana on sitten luontevaa mennä juttusille tai hakea tanssimaan näitä uusia kurssituttavuuksia. Tanssilavat ilmoittelevat näistä ennen tansseja -kursseista omilla sivuillaan ja tanssi-ilmoitusten yhteydessä.
Ja yksi tosi tehokas keino on ottaa muutama yksityistunti. Se ei välttämättä tule hirveän paljon kalliimmaksikaan, sillä siinä saa yksilöllistä opetusta, joka etenee tehokkaammin kuin ryhmäopetus, jos sinulla on yhtään lahjoja.
Tansseissa käy mukavaa porukkaa ja tanssi on hyvää liikuntaa. Joten suosittelen kokeilemaan, kun sinulla kerran on ollut tämä asia jo jonkin aikaa mielessä.