Miksi ihmiset lisääntyvät?
Kiinnostaisi kuulla...
Miksi fiksut ihmiset edelleen vaan itsekkäästi tekevät lapsia lasten perään, vaikka maailmassa on jo ihmisiä enemmän kuin tarpeeksi? Miksi te, joilla on biologisia lapsia olette lisääntyneet?
Miksette voi vaan adoptoida lasta/koiraa/kissaa tms. jos on kova hoivavietti ja haluaa jalkoihinsa kokoajan lisää elätettäviä? Tai miksette voi tehdä vaikka töitä tai vapaaehtoistöitä lasten parissa tai alkaa perhepäivähoitajaksi tai jotain jos ette osaa kuvitella elämäänne ilman lapsia? Kyllä niitä lapsia kuitenkin kokoajan joku (idiootti) tehtailee työkseen lisää, joten täysin lapsetonta elämää ei kenenkään varmasti tarvitse elää.
Yhden lapsen suunnitelmallisen hankkimisen jotenkin vielä ymmärrän, mutta miksi toinenkin pitää saada? Saati sitten kolmas, neljäs tai joukkueellinen. Miksi se yksi ei riitä? Miksi huonoon työ-, raha-, parisuhde-, tai mielenterveystilanteeseen hankitaan lisää lapsia? Miksi ei yksi hyvin suunniteltu ja hoidettu lapsi riitä? Yhdessäkin ihmisalussa riittää kuitenkin todennäköisesti huollettavaa koko elämäksesi.
Ja sitten vielä se kaikkein eniten itseäni ihmetyttävä asia. Anteeksi jo etukäteen, mutta jos joku ei voi saada biologisia lapsia, niin miksi ihmeessä silloin hakeudutaan kalliisiin tutkimuksiin, hoitoihin ja toimenpiteisiin, vain jotta saataisiin se oma geeniperimä jatkettua? Miten se biologinen lapsi on niiiiiin eri asia, kuin esimerkiksi jonkun muun geenit omaava, jo syntynyt koditon lapsi?
Kysyn, koska en ihan oikeasti ymmärrä teitä jotka lisäännytte ja tahtoisin kuulla mitä teidän päässänne liikkuu :)
Kommentit (63)
Ap puhuu asiaa. Ja miten paljon onnellisempia ihmiset olisivat, kun eivät hankkisi lapsia. Kunpa yhä useampi saisi nyt internetaikana tietää lapsiperhearjen kauheudesta ja jättäisi lapset hankkimatta. Kuten ap sanoi, aina niitä idiootteja löytyy, jotka niitä lapsia hankkivat. Mutta fiksut voisivat elää ihanan elämän ilman lapsia. Kyllä kuka tahansa on ansainnut hyvän elämän, kerranhan täällä vain eletään.
Oma lukunsa ovat vanhemmat, jotka painostavat lapsiaan lastenhankintaan. Typerryttävän törkeää. Miksi he eivät halua lapsillensa hyvää eli lapsetonta elämää?
Koska ihmisillä on lisääntymishaluisten ihmisten geenit, aika suuri osa tahtoo lisääntyä tai jos ei lisääntyä, niin harrastaa siihen mahdollisesti johtavaa toimintaa. Onneksi on meitä poikkeuksiakin.
Vähän ohis, mutta haluavatkohan muut eläimet lisääntyä vai pelkästään harrastaa yhdyntää (tietämättä mihin se johtaa)?
Mistä ne onnelliset lapsettomat ihmiset sitten ilmestyisivät viettämään sitä mukavaa elämää? Jostain heidän on tultava, tai sitten loppuu lyhyeen tämän lajin oleminen.
Ap, ajattele maailmaa 30 tai 50 vuoden päästä. Jos kaikki fiksut ihmiset lopettaa lisääntymisen nyt kuten toivot, maailmassa olisi vain tyhmien jälkeläisiä ja fiksuja vanhuksia, jotka kohta kuolisivat pois.
Suurin ongelma luonnon kannalta on kansainväliset firmat, jotka saastuttavat menemään ja persläpimaat, jotka saastuttavat, koska järki ei riitä muuhun.
Unohdin mainita, että itselleni tuo "lisääntyminen on geeneissä" ei käy järkiperusteeksi XD Vai oletteko kuulleet monenkin äidin toteavan, että "lapsia vaan tuli, kun mulla on toi lisääntyminen geeneissä" ?
AP
MHNT kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla...
Miksi fiksut ihmiset edelleen vaan itsekkäästi tekevät lapsia lasten perään, vaikka maailmassa on jo ihmisiä enemmän kuin tarpeeksi? Miksi te, joilla on biologisia lapsia olette lisääntyneet?
Miksette voi vaan adoptoida lasta/koiraa/kissaa tms. jos on kova hoivavietti ja haluaa jalkoihinsa kokoajan lisää elätettäviä? Tai miksette voi tehdä vaikka töitä tai vapaaehtoistöitä lasten parissa tai alkaa perhepäivähoitajaksi tai jotain jos ette osaa kuvitella elämäänne ilman lapsia? Kyllä niitä lapsia kuitenkin kokoajan joku (idiootti) tehtailee työkseen lisää, joten täysin lapsetonta elämää ei kenenkään varmasti tarvitse elää.
Yhden lapsen suunnitelmallisen hankkimisen jotenkin vielä ymmärrän, mutta miksi toinenkin pitää saada? Saati sitten kolmas, neljäs tai joukkueellinen. Miksi se yksi ei riitä? Miksi huonoon työ-, raha-, parisuhde-, tai mielenterveystilanteeseen hankitaan lisää lapsia? Miksi ei yksi hyvin suunniteltu ja hoidettu lapsi riitä? Yhdessäkin ihmisalussa riittää kuitenkin todennäköisesti huollettavaa koko elämäksesi.
Ja sitten vielä se kaikkein eniten itseäni ihmetyttävä asia. Anteeksi jo etukäteen, mutta jos joku ei voi saada biologisia lapsia, niin miksi ihmeessä silloin hakeudutaan kalliisiin tutkimuksiin, hoitoihin ja toimenpiteisiin, vain jotta saataisiin se oma geeniperimä jatkettua? Miten se biologinen lapsi on niiiiiin eri asia, kuin esimerkiksi jonkun muun geenit omaava, jo syntynyt koditon lapsi?
Kysyn, koska en ihan oikeasti ymmärrä teitä jotka lisäännytte ja tahtoisin kuulla mitä teidän päässänne liikkuu :)
Sinä et tiedä mikä on Kalergisuunitelma etkä tiedä vapaamuuraruudesta mitään
MHNT kirjoitti:
Unohdin mainita, että itselleni tuo "lisääntyminen on geeneissä" ei käy järkiperusteeksi XD Vai oletteko kuulleet monenkin äidin toteavan, että "lapsia vaan tuli, kun mulla on toi lisääntyminen geeneissä" ?
AP
Biologinen halu lisääntyä kuitenkin tuon ajaa, vaikka tuota syytä ei anneta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ajattele maailmaa 30 tai 50 vuoden päästä. Jos kaikki fiksut ihmiset lopettaa lisääntymisen nyt kuten toivot, maailmassa olisi vain tyhmien jälkeläisiä ja fiksuja vanhuksia, jotka kohta kuolisivat pois.
Tätä kohdenhan tässä ollaankin menossa. Idiocracy voi ihan hyvin olla ihmiskunnan tulevaisuus.
Elämässäni on aina ollut runsaasti lapsia, eli ei ole tarvinnut ilman läheisiä lapsia koskaan elää.
Itselläni on jo yksi oma, ja haluaisin 3-5kpl lisää.
Syy: rakastan lapsia ja lasten kanssa on helppoa ja hauskaa, ympärillä isot turvaverkot eli ns. omaa aikaa saa aina halutessaan ja lomille pääsee, lapset menee kokemukseni mukaan siinä ”sivussa”.
Toki olen myös aika narsistinen ja ajattelen, että juuri minun jälkeläisistäni tulee hyviä tyyppejä.
Olisi sääli hukata tällaiset geenit!
Ja joukkue siksi, koska iso perhe nyt vaan on mukava ja elämää suuresti rikastuttava asia.
Parasta seuraa saa kun itse tekee!
Tässä fiksu, korkeasti koulutettu ja johtotehtävissä työskentelevä useamman lapsen äiti. Ei mulla muuta aloittajan viestiin kommentoitavaa kuin se että lasten tekeminen on kaukana itsekkyydestä. Koko ajan 24/7 pitää palvella, hoitaa, auttaa, ruokkia, siivota, pyykätä. Viimeisen 10v aikana minulla ei ole yhtä ainoaa kertaa ollut aikaa itselleni tai mahdollisuutta tehdä jotain mitä haluan.
En sano tätä valittaakseni - rakastan lapsia yli kaiken - mutta sitä en siedä että joku sanoo tän olevsn itsekästä.
Täisdä palvrlen yhteiskuntaa 8-9h päivässä ja loput 16h palvelen tauotta lapsia. Valitsemani elämäntapa on raskas ja kuormittava ja epäilen että yksikään vela ei jaksaisi täyä puoltakasn päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta haluavatkohan muut eläimet lisääntyä vai pelkästään harrastaa yhdyntää (tietämättä mihin se johtaa)?
Muistaakseni vain jotkut apinalajit ja delfiinit harrastavat seksiä huvikseen ja voivat jopa harrastaa itsetyydystä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä fiksu, korkeasti koulutettu ja johtotehtävissä työskentelevä useamman lapsen äiti. Ei mulla muuta aloittajan viestiin kommentoitavaa kuin se että lasten tekeminen on kaukana itsekkyydestä. Koko ajan 24/7 pitää palvella, hoitaa, auttaa, ruokkia, siivota, pyykätä. Viimeisen 10v aikana minulla ei ole yhtä ainoaa kertaa ollut aikaa itselleni tai mahdollisuutta tehdä jotain mitä haluan.
En sano tätä valittaakseni - rakastan lapsia yli kaiken - mutta sitä en siedä että joku sanoo tän olevsn itsekästä.
Täisdä palvrlen yhteiskuntaa 8-9h päivässä ja loput 16h palvelen tauotta lapsia. Valitsemani elämäntapa on raskas ja kuormittava ja epäilen että yksikään vela ei jaksaisi täyä puoltakasn päivää.
Mitäs läksit.
Ylikansoituksen korjaamiseksi pitää ensimmäiseksi lopettaa kehitysapu.
Huoh.. koska se on koodattu mun dna:han siittää paljon rotevia poikia ruotuväkeen. Mies millä on testoa kehossa pumppaa rautaa ja sen jälkeen syö paljon ja sen jälkeen haluaa vesi kielellä päästä naisen pakaroille pumppaamaan. Afrikkalaisella miehellä on sama mentaliteetti, eikö minulla saa olla? Minä haluan 3-4 lasta hän tekee 10. Soita Jibulle afrikkaan ap ja keskustele hänen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä kohdenhan tässä ollaankin menossa. Idiocracy voi ihan hyvin olla ihmiskunnan tulevaisuus.
Demokratia on historiallisesti kestänyt enintään 200 vuotta ja sitten ihmiset äänestävät demokratian pois.
Toivon tällaista ajattelutapaa Afrikkaan ja Lähi-Itään. Eurooppaan tai muihin valkoisiin alueisiin en sitä toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demokratia on historiallisesti kestänyt enintään 200 vuotta ja sitten ihmiset äänestävät demokratian pois.
Miten tää liittyy mihinkään?
Lisääntymistarve on kaikkien eliölajien geeneissä. Jos se joltain lajilta on joskus puuttunut, evoluutio on hoitanut lajin pois keskuudestamme.