Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoida kun tuttava mustamaalaa/puhuu pahaa ex-ystävästään..?

Vierailija
23.05.2018 |

Millainen reaktio teille tulee vastaavassa tilanteessa? Onko teillä ns. munaa sanoa tuttavalle suoraan silläkin uhalla, että sinä olet seuraava mustamaalaukse kohde, että pahoittelut, en halua kuunnella moista, minusta ko. henkilö vaikuttaa mukavalta/en ole tavannut henkilöä? Lapsemme on samassa harrastusryhmässä tämän henkilön kanssa kenestä tuttavani puhuu pahaa. En ole tutustunut tähän henkilöön, mutta usein ollaan small talkia juteltu. Minusta aina hän on vaikuttanut kovin ystävälliseltä ja ihan normaalilta kun olemme jutelleet lasten harrastustoiminnan yhteydessä. Alkanut kehittymään epämiellyttävä tunnelma tästä mustamaalaajasta :/ Mikä häntä estää puhumasta minusta pahaa selkäni takana jos hiusmallini tms ei häntä miellytä kerta hän noin "reippaasti" tästä yhdestä? Tämä pahan puhuja ja mustamaalauksen kohde ovat siis joskus kymmenen vuotta sitten tutustuneet harrastuksen kautta ja sukset olivat menneet ristiin, mutta mitä se minun ongelmani on, menisi selvittelemään välejä tämän osallisen kanssa, eikä kertoilisi hänen asioistaan minusta. Ei kauhean suoraselkäistä ja aikuismaista toimintaa. Ja ei, kyseessä ei ole teinit, vaan akateemiset vähän päälle 30-vuotiaat "kultturellit" perheelliset naiset :D Tämä pahan puhuja puhuu myös epäedullisesti yhdestä toisestakin ihmisestä ketä pitää ystäväpiirissään ja näkee säännöllisesti, mutta selän takana ihmettelee suurella ärsyyntyneellä sävyllä tämän elämänvalintoja.. Minulle tämä mustamaalaaja on ollut toistaiseksi ihan mukava, ainakin vasten kasvoja, enhän sitten tiedä mikä minussa mättää hänen mielestään selän takanani.. Mutta kokemuksia vastaavista henkilöistä ja tilanteista! Miten olette tällaiset tapaukset hoitaneet tyylikkäästi? En tykkää puhua kenestäkään pahaa, en edes niistä keiden kanssa on mennyt sukset ristiin.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meillä sama tuttava? Alkuun tuntui että on mukava ja välitön kunnes sitten aloin ymmärtämään kuinka puhuu paljon muista negatiivisesti. Työpaikallakin toimi samalla tavalla selän takana ja lopulta ei kukaan oikein pidä hänestä ja ei luota häneen. Suhtaudun varauksella ja muutkin häneen että työasiat hoidetaan mutta ei enempää. Ennemmin tai myöhemmin tälläisia aletaan karttamaan ja menee luottamus.

Kuulostaa samalta :/ Alkuun oli tosiaan oikein luotettavan oloinen ja lempeä, mutta häijy pahan puhuminen tästä yhdestä naisesta yltyi yltymistään, lisäksi ruotinut toisen "ystävänsä" elämänpäätöksiään tuomitsevaan sävyyn. Nyt on tullut epävarma olo hänen seurassaan, että mitä oikein uskallan itsestäni kertoa, ettei niitäkin levitellä sitten pitkin kyliä :/ Ap

Vierailija
42/52 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani, entinen ystäväni, jäi kiinni siitä, että puhui kertomiani asioita eteenpäin. Niinpä aloin tarkoituksellisesti puhua pahaa tästä kolmannesta henkilöstä hänelle, ihan vain että saisivat lisää puhuttavaa. En ole vihainen enkä kateellinen tälle kolmannelle, enkä muutenkaan juoruile, joten oli haastavaa saada itsensä sellaiseen moodiin, että vaikuttaisin mahdollisimman vihaiselle ja katkeralle.

Jatkoin aikani ja sitten lopetin, kun en jaksanut enää. Sääliksi käy tämä parivaljakko, jolle olen ilmeisesti jonkinlainen ohjelmatoimisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko se kaunis kenestä puhutaan pahaa?se sun lapsen harkkakaverin äiti.kysympähän nyt vaan.

Kyllä on aivan selkeästi keskivertoa kauniimpi. Nätti on myös tämä mustamaalaaja, mutta ei nykykauneusstandardeilla pärjäisi huippumalli haussa kisassa kun tämä toinen taas varmaan voittaisi sellaisen kilpailun. Ap

Vierailija
44/52 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Kurja tilanne. Sanoisin ilkeilijälle etten pidä reiluna mustamaalausta koska minulla ei kestäisi oikeudentunto kuunnella soopaa toisesta.

Tämä juuri! On käsittämättömän hankalia nuo tilanteet kun hän aloittaa maanisen puheensa tästä yhdestä, ja kuten joku jo kirjoittikin: vika on myös minussa kun en sano suoraan, etten halua kuunnella, ja minun vaikutelma tästä naisesta on ihan kiva. Ap

Vierailija
45/52 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työkaveri jauhaa kakkaa veljensä vaimosta. Ei paljoo kiinnosta kuunnella. Aika hankala ja koppava työkaveri et eiköhän osa syy heidän riidoista ole senkin käytöksestä johtuvaa.

No tämä on jo aika hirveää, haukkua perheenjäseniään :/ Ap

Vierailija
46/52 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nuoruuden ja sinisilmäisyyden piikkiin mutta en aiemmin osannut epäillä ihmisten motiiveja. Tutustuin henkilöön, joka jatkuvalla syötöllä arvosteli ex- ystäväänsä. En sentään mihinkäään haukkumisiin lähtenyt mukaan, kun en kyseistä henkilöä tuntenut mutta aina olin valmis kuuntelemaan kuinka häntä on "kaltoinkohdeltu" tämän ex- ystävän toimesta. 

Meistä tuli ystävät ja vuosia myöhemmin hän edelleen haukkui tätä ex- ystävää. Olin siis paikalla kuulemassa kuinka hän haukkui tätä heidän yhteisille tutuilleen vielä vuosia myöhemminkin. 

Siinä kohtaa viimeisätän tajusin, että tässä nyt ei ole ihan mistään pikkujuoruilusta kyse, vaan hän haluaa systemaatisesti mustamaalata tätä henkilöä kenelle tahansa kuka vain jaksaa kuunnella. 

Enää emme ole ystäviä hänen muun huonon käytöksen takia. Huomionarvoista, että olen kuullut miten hän nyt taas puhuu itsestäni pahaa. Todella typerä olo kuunnella tarinoita tästä ex- ystävästä huomatakseen vain, että pian itsestäkin kehitellään näitä samanlaisia tarinoita. 

Nykyään olen aika tuntosarvet pystyssä millaisia ihmisiä lähipiriini haluan. En halua olla negatiivisten myrkyllisten ihmisten kanssa tekemisissä. Ensinnäkään en halua käyttää vapaa-aikaani kuunnellen arvostelua toisista ihmisistä ja toiseksi en halua joutua itse myöhemmin kohteeksi. Paras on kun tällaisiin ihmisiin pitää kohteliaan etäiset välit. Ei jaa mitään henkilökohtaisia tietoja itsestään. Ei kannata sanoa mitään. Jos hän jatkaa haukkumista niin asian voi sivuuttaa ja alkaa puhua muista jutuista. Tuskin hän kauaa jaksaa sulle haukkua, jos ei saa sulta vastakaikua jutuilleen. Tottakai haluaisi, että lähtisit mukaan arvostelemaan tai vähintään myötäilisit hänen juttujaan. 

Valitettavan monet varmasti tällaisista mustamaalajista ovat jonkinlaisia persoonallisuushäiriöisiä. Silloin ei paljon auta, vaikka heidän toimintaansa huomauttaa. 

Vierailija
47/52 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan jos joku on valmis jauhamaan lantaa jostakusta aiheettomasti, jauhaa hän lantaa sinustakin.

Vierailija
48/52 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työkaveri jauhaa kakkaa veljensä vaimosta. Ei paljoo kiinnosta kuunnella. Aika hankala ja koppava työkaveri et eiköhän osa syy heidän riidoista ole senkin käytöksestä johtuvaa.

Tuttuni puhuu pahaa kaikista kälyistään: hänellä ei ole yhtäkään tolkun kälyä. Hänellä on ensinnäkin laiska käly, joka ei tee kotona yhtään mitään (vaan veljensä tekee kaiken). Raskaanakin kun oli, niin ei ollut "mitään muuta kuin raskaana". Sitten on käly, joka ei "välitä kenestäkään", on kylmä äiti, ja syy siihen, ettei miehensä ole juuri tekemisissä sukunsa kanssa (hmmm... miksiköhän). Ja vielä ex-käly, joka käytti miestään lähinnä hyväkseen. Myös anoppinsa olin ongelmallinen (paitsi tämän viimeisinä aikoina).

Jännä, miten käy noin huono tuuri.

Vierailija
49/52 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap, itsekin mieluummin ottaisin etäisyyttä kuin nostan kissan pöydälle. Ainakin tollasten vähän pelottavien ihmisten kanssa - koska suurella todennäköisyydellä joutuu mustamaalauksen kohteeksi itsekin.

Tyypillistä että tuttusi puhuu pahaa ex-ystävästään. Ei olla edes yhteyksissä enää ja silti kehitellään tarinoita ja pistetään rooleihin. Pahanpuhujalle riittääkin, että kuulee uhrinsa jostain elämänmuutoksesta. Sen perusteella aletaan roolittaa. Esim. kyllä se Mirkku nyt on tullut ylpeäksi kun oikein pääkaupunkiseudulle muutti. 

Vierailija
50/52 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan nuoruuden ja sinisilmäisyyden piikkiin mutta en aiemmin osannut epäillä ihmisten motiiveja. Tutustuin henkilöön, joka jatkuvalla syötöllä arvosteli ex- ystäväänsä. En sentään mihinkäään haukkumisiin lähtenyt mukaan, kun en kyseistä henkilöä tuntenut mutta aina olin valmis kuuntelemaan kuinka häntä on "kaltoinkohdeltu" tämän ex- ystävän toimesta. 

Meistä tuli ystävät ja vuosia myöhemmin hän edelleen haukkui tätä ex- ystävää. Olin siis paikalla kuulemassa kuinka hän haukkui tätä heidän yhteisille tutuilleen vielä vuosia myöhemminkin. 

Siinä kohtaa viimeisätän tajusin, että tässä nyt ei ole ihan mistään pikkujuoruilusta kyse, vaan hän haluaa systemaatisesti mustamaalata tätä henkilöä kenelle tahansa kuka vain jaksaa kuunnella. 

Enää emme ole ystäviä hänen muun huonon käytöksen takia. Huomionarvoista, että olen kuullut miten hän nyt taas puhuu itsestäni pahaa. Todella typerä olo kuunnella tarinoita tästä ex- ystävästä huomatakseen vain, että pian itsestäkin kehitellään näitä samanlaisia tarinoita. 

Nykyään olen aika tuntosarvet pystyssä millaisia ihmisiä lähipiriini haluan. En halua olla negatiivisten myrkyllisten ihmisten kanssa tekemisissä. Ensinnäkään en halua käyttää vapaa-aikaani kuunnellen arvostelua toisista ihmisistä ja toiseksi en halua joutua itse myöhemmin kohteeksi. Paras on kun tällaisiin ihmisiin pitää kohteliaan etäiset välit. Ei jaa mitään henkilökohtaisia tietoja itsestään. Ei kannata sanoa mitään. Jos hän jatkaa haukkumista niin asian voi sivuuttaa ja alkaa puhua muista jutuista. Tuskin hän kauaa jaksaa sulle haukkua, jos ei saa sulta vastakaikua jutuilleen. Tottakai haluaisi, että lähtisit mukaan arvostelemaan tai vähintään myötäilisit hänen juttujaan. 

Valitettavan monet varmasti tällaisista mustamaalajista ovat jonkinlaisia persoonallisuushäiriöisiä. Silloin ei paljon auta, vaikka heidän toimintaansa huomauttaa. 

tää haukkuja voi kuitenkin sun selän takana kertoa muille et oot kans haukkunut

Vierailija
51/52 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tää haukkuja voi kuitenkin sun selän takana kertoa muille et oot kans haukkunut

Tää olis kyl ihan kauheeta kun en todellakaan ole osallistunut mihinkään haukkumiseen! Muistakaa ihmiset kriittisesti tarkastella mitä teille kerrotaan! Ap

Vierailija
52/52 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa liittyä mukaan juoruiluun, koska se on hauskaa ja todistetusti lähentää ihmisten välejä. Juoruilija luottaa sinuun ja vastajuorulla kerrot myös luottavasi häneen.

Sitä paitsi mitä se haittaa jos puhutaan pahaa jostain joka ei ole edes kuulemassa? Ihan inhimillistä.

ihan p*skin neuvo ikinä. ei todellakaan kannata liittyä pahanpuhumiseen se on sen puhujan ongelma, omat jauhot kannattaa pitää puhtaana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi