Psykologiset testit
Oletko koskaan ollut? Millaista se oli? Miten meni?
Kommentit (24)
TiedĂ€tkö mitĂ€? MinĂ€ hain tĂ€nĂ€ kevÀÀnĂ€ yhteen paikkaan, jossa oli mm. psykologiset testit. LisĂ€ksi neljĂ€ muuta testiĂ€. Sain noissa neljĂ€ssĂ€ testissĂ€ tosi hyvĂ€t pisteet. Psykologisessa taas huonot! đ„ En odottanut tĂ€llaista ollenkaan. đš
JÀnnitin psykologin haastattelua ja kerroin haastattelussa, ettÀ olin nukkunut vÀhÀn edellisenÀ yönÀ. Sitten minulta kysyttiin onko uniongelmia. Sanoin, ettei ole. Mutta varmaan minut on arvioitu tuon perusteella epÀsopivaksi?
KÀvin työpaikkahaastattelussa. Haastattelija aloitti halventamalla minua "onko sulla edes vaimoa",
Sitten hÀn vÀhÀtteli saavutuksiani, suorastaan vittuili ja lopussa mies tölvÀisi "paljonko olet valmis maksamaan, ettÀ pÀÀset tÀnne?"
Kaveri, joka oli töissÀ siellÀ, sanoi mulle, ettÀ se oli psykologinen testi.
Olisi kai pitÀnyt nöyrÀsti niellÀ vittuilut, sillÀ en pÀÀssyt töihin.
Psykologisissa testeissÀ oli kirjalliset kokeet (NÀissÀ oli monta osiota. Omasta mielestÀni selviydyin monista hyvin, esim. kielellinen ja aineistokoe olivat helppoja. Matemaattinen oli vaikein. En ehtinyt laskea todellakaan kaikkia. TiedÀn kuitenkin, ettÀ sain monia ihan oikein, esim. +, - ja kertolaskuja.)
Sitten oli ryhmÀkeskustelu. Osallistuin aina kun sain suunvuoron. RyhmÀssÀmme oli joitakin henkilöitÀ, jotka eivÀt sanoneet mitÀÀn koko haastattelun aikana.
Sitten kolmas oli psykologin haastattelu. Huomasin parin minuutin jÀlkeen, ettei se oikein pitÀnyt minusta. Oli happaman oloinen. Vastasin kuitenkin minulle esitettyihin kysymyksiin, mm. mitÀ tiedÀn paikasta, johon haen. MitkÀ ovat hyvÀt puoleni? MitkÀ huonot? jne.
HyvinÀ puolina luettelin mm. kielitaidot. SiellÀ testattiin nÀitÀ muissa kuin psyk. testeissÀ. Sain tÀydet pisteet niistÀ!!
Huonojakin luettelin, koska kai kaikilla on niitÀ?!
Olin kirjoittanut kirjallisten psykologisten testien viimesen osion lausetÀydennystehtÀvÀn yhteen kohtaan, ettÀ olen testin jÀlkeen vÀsynyt. Sitten psykologin haastattelussa keskusteltiin miksi olen vÀsynyt. Sanoin, ettÀ nukuin vÀhÀn edellisenÀ yönÀ, koska jÀnnitin ja olin matkustanut. Sitten minulta kysyttiin onko minulla uniongelmia. Sanoin, ettÀ ei.
Minusta vaikuttaa siltÀ, ettÀ minusta on tehty johtopÀÀtös, ettÀ olen jollain lailla uniongelmainen ja seko, koska kirjoitin, ettÀ hieman vÀsyttÀÀ monen kokeen jÀlkeen. Aamulla oli herÀtys klo 5. jÀlkeen!
Sain kaikista muista osioista tĂ€ydet tai lĂ€hes tĂ€ydet! đš
LisÀksi olin harvoja normaalipainoisia ja fyysisesti hyvÀkuntoisia. Ihan oikeasti monille ei mahtunut tietyt sovitettavat vaatteet pÀÀlle ja kokoja oli reilusti!
MitÀ tekisit? Soitin heti paperit selattuani yhteyshenkilölle, joka sanoi, ettÀ on saanut vain tÀmÀn pistemÀÀrÀn psykologilta eikÀ voi tehdÀ mitÀÀn. Sitten sanoi, ettÀ ota soittamalla ja myös kirjallisesti yhteyttÀ psykologikeskukseen. Voin kysyÀ perusteluja sieltÀ.
Ai niin, sitten kysyttiin mitĂ€ muita tulevaisuuden suunnitelmia minulla on. Sanoin siihen, ettĂ€ sitten haen yhden muun alan töitĂ€, jos en tule valituksi tĂ€hĂ€n. MitĂ€ muuta olisin voinut sanoa?! đš
Varmaan tuon perusteella tehtiin johtopÀÀtös, etten ole motivoitunut tĂ€hĂ€n! đ€Ł
Sitten minulta kysyttiin mm. mitÀ tiedÀn poliisi- ja oikeuslaitoksesta. Sanoin, ettÀ tiedÀn miten ne toimivat. Sitten psykologi kysyi mistÀ tiedÀt. Sanoin, ettÀ olen kÀynyt vuosia sitten lÀpi raiskausjutun ja olen sen jutun kÀsittelyssÀ joutunut perehtymÀÀn ja olen muutenkin kiinnostunut.
Varmaan tĂ€stĂ€kin tehtiin taas yksi johtopÀÀtös vÀÀrÀÀn suuntaan. đ€Ł
NÀihin testeihin kannattaa, vastata odotusten mukaisesti ja positiivisesti, eli lauseiden loppuu mukavia juttuja, esim jatka lausetta isÀni on... vastaat vain vaikka ettÀ, hyvÀ sydÀmminen ihminen ja hyvÀ ruuanlaittaja. Vaikka todellisuudessa isÀsi olisi linnassa istuva psykopaatti. Samoin sinulta tehdÀÀn kieroja kysymyksiÀ esim.. tunnetko huumemyönteisiÀ ihmisiÀ, elÀ missÀÀn nimessÀ vastaa, ettÀ tunnet... vaikka jokusen tuntisitkin... ja niin edelleen. PÀÀtÀ itse etukÀteen rooli ja tarkka myönteinen kuva itsestÀsi... rehellisyys kostautuu.. nÀillÀ keinoilla esim. LÀhihoitajiksi valikoituu narsisteja... kosky rehelliset karsiutuu pois
Vastasin rehellisesti ja moniin positiivisesti. Sitten siellÀ oli pari tai muutama kohta, jotka saattoi tulkita, niin ettÀ olisin ongelmaihminen/viallinen tms.
Vierailija kirjoitti:
KÀvin työpaikkahaastattelussa. Haastattelija aloitti halventamalla minua "onko sulla edes vaimoa",
Sitten hÀn vÀhÀtteli saavutuksiani, suorastaan vittuili ja lopussa mies tölvÀisi "paljonko olet valmis maksamaan, ettÀ pÀÀset tÀnne?"
Kaveri, joka oli töissÀ siellÀ, sanoi mulle, ettÀ se oli psykologinen testi.
Olisi kai pitÀnyt nöyrÀsti niellÀ vittuilut, sillÀ en pÀÀssyt töihin.
đ anteeks ku naurattaa đđ€
MitÀ tekisit tÀssÀ tilanteessa? Soitin jo psykologikeskukseen, sieltÀ sanottiin, ettei tietoja voi antaa puhelimitse. Minun pitÀÀ lÀhettÀÀ kirjallinen pyyntö. Kysyin onko mahdollista, ettÀ testissÀni on tapahtunut virhe. Sanottiin, ettei yleensÀ. Mutta kaikki voidaan tarvittaessa katsoa uudestaan. Ilmeisesti minulla on kirjallisen pyynnön ja vastauksen jÀlkeen mahdollista jopa keskustella minua haastatelleen psykologin kanssa. Voinko pyytÀÀ tuota ja sanoa, ettÀ tÀssÀ on tapahtunut vÀÀrinkÀsitys?
Olin oikeasti suomenkielisten ryhmĂ€ssĂ€ yksi todella harvoista kielitaitoisista (ruotsi ja englanti), normaalipainoisista ja nuorista! đš
Onko minulla mitÀÀn mahdollisuuksia saada muutosta psyk.testin loppupistemÀÀrÀÀn?
Kun soitin tuohon kokeen jÀrjestÀneeseen tahoon ja ihmettelin, ettÀ olen saanut kaikista muista osioista tÀydet tai lÀhes tÀydet ja vain tÀstÀ psyk. huonot pisteet, niin minulle vastattiin, ettÀ niin on kÀynyt. Ja ettÀ he eivÀt tiedÀ tarkemmin psyk. testistÀ ja miksi se on arvioitu noin. Voin ottaa yhteyttÀ psyk.keskukseen.
Olin aikanaan kun hain sairaanhoitajaksi. Ei siinÀ kummempia, perus mustelÀiskÀtestit, valheenpaljastustestit sekÀ elektrodit pÀÀhÀn.