Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä meidän talouden kiinteät tulot ja menot - kysyttävää/kommentteja?

Vierailija
23.05.2018 |

TULOT:

Miehen palkka netto 3200 (brutto 5000)
Minun palkka netto 2200 (brutto 3000)
Lapsilisät kahdesta lapsesta n. 200

Kuukausittaiset tulot siis yht. n. 5600e

MENOT:

Asumiskulut (lainanlyhennys, korko ja vastike): 1400
Sähkö: 50
Hoitomaksut: 290
Vakuutukset (myös auto): 130
Auto: 400
Polttoaine: 200
Bussikortti: 50
Spotify: 10
Netflix: 10
Viaplay: 10
Elisa viihde: 20
Lasten harrastukset: 25

Unohdankohan jotain? Yht. 2595

Ruokaan menee aika paljon rahaa, varmaan ainakin 800e kuussa. Sijoituksiin/rahastoihin menee kuukausittain 400e. Nelihenkinen perhe pk-seudulla, omistusrivari, yksi auto, molemmilla vanhemmilla tavalliset vakiduunit toimistoympäristössä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiotteko hankkia vielä lisää lapsia?

Vierailija
2/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä, miehellä auto, josta maksetaan ihan liikaa :) ja mamma kurvaa dösällä :D ja vapaa-aika kuluu teeveetä tölläten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyysrajalla.

Vierailija
4/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö 50€ sirrtoineen? Se on halpa!

Vierailija
5/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehutko vai valitatko?

Vierailija
6/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutatte fiksuilta rahankäyttäjiltä! Onnea!

Vierailija
7/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on esimerkiksi vaatekulut? Kännykät, läppärit ja muu elektroniikka? Lääkkeet ja muu terveydenhoito? Lomat ja matkat? Kodin sisustus? Isoja, harvoin hankittavia tai pieniä, jatkuvia rahasyöppöjä.

Kun olen omaa talouttani seurannut, rahaa menee melko paljon kaikkeen sellaiseen, jota ei etukäteen tule ajatelleeksi.

Vierailija
8/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene meilläkään Helsingissä tuon enempää.

Vierailija
9/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä, miehellä auto, josta maksetaan ihan liikaa :) ja mamma kurvaa dösällä :D ja vapaa-aika kuluu teeveetä tölläten.

ikävä rikkoa sun stereotypiakuvitelma, mutta mä kuljen autolla ja mies bussilla, koska hänen toimistonsa keskustassa eikä ole parkkietua, toisin kuin mulla:) ähäkutti

ap

Vierailija
10/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehutko vai valitatko?

en kumpaakaan, koitan herättää keskustelua! ollaan mun mielestä aika tavallinen toimeentuleva perhe, ei kehumista eikä valittamista.

ap

Vierailija
11/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Excelöijä kirjoitti:

Missä on esimerkiksi vaatekulut? Kännykät, läppärit ja muu elektroniikka? Lääkkeet ja muu terveydenhoito? Lomat ja matkat? Kodin sisustus? Isoja, harvoin hankittavia tai pieniä, jatkuvia rahasyöppöjä.

Kun olen omaa talouttani seurannut, rahaa menee melko paljon kaikkeen sellaiseen, jota ei etukäteen tule ajatelleeksi.

kuten otsikossa lukee, oli puhe kiinteistä kuluista. mainitsemasi asiat eivät ole kiinteitä kuluja, vaan satunnaisia menoja joita sitten katetaan tuolla kolmella tonnilla mikä jää kiinteiden jälkeen. ja jos ihmettelet puhelin- tai nettilaskun puuttumista niin molemmilla on puhelinetu ja mun työpaikka tarjoaa myös netin, koska teen paljon etätöitä.

Vierailija
12/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on keskitulon ylittävät tulot. Miehesi palkka on jo tosi hyvä. Menot ihan perustasoa paitsi halvalla hoituu harrastukset ja eihän tuossa nyt kaikkia kuluja ollut mutta antaa suuntaa siitä paljon jää käyttörahaa laskujen jälkeen.

Vierailija
13/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä vaan, ja tuo siis on taloussähkö, koska lämmitysmuotona kaukolämpö

ap

Vierailija
14/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutatte fiksuilta rahankäyttäjiltä! Onnea!

Mäkin olisin fiksu rahankäyttäjä noilla tuloilla.

Vierailija
15/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on keskitulon ylittävät tulot. Miehesi palkka on jo tosi hyvä. Menot ihan perustasoa paitsi halvalla hoituu harrastukset ja eihän tuossa nyt kaikkia kuluja ollut mutta antaa suuntaa siitä paljon jää käyttörahaa laskujen jälkeen.

joo mies on päässyt jo hyviin tuloihin kiinni vaikka on vasta 30v. itse laahaan aika paljon perässä, vaikka mullakin mukamas on "hyvä duuni hyvässä yrityksessä". mutta mä olin lasten kanssa kotona, joten vaikutti se tietty jonkin verran. harrastuksiin ei tosiaan tällä hetkellä juuri mitään mene kun toinen lapsi on niin pieni ettei vielä harrasta ja isommalla vain yksi harrastus.

ap

Vierailija
16/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aiotteko hankkia vielä lisää lapsia?

jää nähtäväksi. ollaan vielä aika nuoria (minä alle 30), joten fysiologisesti voi vielä pohtiakin jonkin aikaa. mutta voi myös olla että jäädään tähän, 2 on kiva luku.

Vierailija
17/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ikävä rikkoa sun stereotypiakuvitelma, mutta mä kuljen autolla ja mies bussilla, koska hänen toimistonsa keskustassa eikä ole parkkietua, toisin kuin mulla:) ähäkutti

ap

Ähäkutti?

Niinpä tietenkin, tasoa löytyy. Sitä ei saa paremmaksi edes kohtuullisilla tuloilla. Eikä tuolla tiedolla mitään stereotypioita rikota, kuten tiedät. Mutta mielenkiinnosta, miksi noin kallis auto, kun käyttökin melko vähäistä, näemmä.

Vierailija
18/18 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ähäkutti?

Niinpä tietenkin, tasoa löytyy. Sitä ei saa paremmaksi edes kohtuullisilla tuloilla. Eikä tuolla tiedolla mitään stereotypioita rikota, kuten tiedät. Mutta mielenkiinnosta, miksi noin kallis auto, kun käyttökin melko vähäistä, näemmä.

Koska miksi ei? Eikä tuo mikään pröystäilyauto ole, fyi. Jos otettaisiin joku perus-toyota, niin tuskin silti selvittäisiin alle 300 euron kuukausikustannuksella, koska halutaan ajaa suht uudella autolla. Ja ajoa tulee n. 25k vuodessa, mikä on kuitenkin keskivertoa enemmän, joten halutaan että aina kun autoon kun peffansa iskee niin tulee hyvä mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan