Pitkä parisuhde (yli 20 vuotta), onko joku joka Ei olisi pettänyt puolisoaan?
Eli löytyykö pitkissä parisuhteissa olevia jotka olisi olleet uskollisia koko ajan?
Minun kaveripiiri on nyt tuossa vaiheessa että ollaan oltu n. 20 tai enemmän naimisissa tai avoliitossa ja useat meistä on pettäneet nyt viimeisten vuosien aikana. Osa on pettänyt kerran, osalla on ollut ihan pitempiäkin suhteita toiseen mieheen tai naiseen.
Mietin että onko meille kaikille iskenyt joku keski-iän kriisi vai onko tämä ihan yleistä kyllästymistä joka tulee kaikille jossakin vaiheessa...
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli löytyykö pitkissä parisuhteissa olevia jotka olisi olleet uskollisia koko ajan?
Minun kaveripiiri on nyt tuossa vaiheessa että ollaan oltu n. 20 tai enemmän naimisissa tai avoliitossa ja useat meistä on pettäneet nyt viimeisten vuosien aikana. Osa on pettänyt kerran, osalla on ollut ihan pitempiäkin suhteita toiseen mieheen tai naiseen.
Mietin että onko meille kaikille iskenyt joku keski-iän kriisi vai onko tämä ihan yleistä kyllästymistä joka tulee kaikille jossakin vaiheessa...
Entäs sinä itse?
Minä kuulun (valitettavasti) myös noihin pettäjiin. Minun mies taas ei ole pettänyt. Ja tähän minun kaveripiiriin kuuluu siis sekä miehiä että naisia.
Eipä tietenkään ole mies :D mistäs sinä sen tiedät?
No joo, jos se työpaikalla harrastaa homosuhteita niin sitten kyllä, mies ei käy oikeastaan koskaan missään sellaisessa paikassa missä voisi pettää niin siitä tiedän.
Itse liihottelet pitkin kyliä ja mies on kotona vankina. No joo eihän tuo mitään todista. Esim. Silloin kun itse olet syrjähyppyreissullasi, niin silloin. Kyllä kiimainen keinot keksii.
Mies ei ole kotona vankina vaan saisi/pystyisi mennä jos haluaisi mutta kun ei halua. Ja minä en liihottele pitkin kyliä vieraita miehiä etsimässä, käyn esim. baarissa noin kolmesti vuodessa.
Ollaan oltu pitkään yhdessä. En oo toisten miesten kanssa ollut, koska en voi mitään saada mitä en omalta mieheltäni saisi. Muutama suhde on ollut naisten kanssa ja luulen et mieskin niistä tietää. Se on ollu enemmän semmosta huoletonta hetken huumaa eikä vaikuta kotielämään juurikaan.
24 vuotta yhdessä, en ole pettänyt. Houkutuksia on ollut, mutta järki on pysynyt päässä. En ole edes tanssinut vieraan miehen kanssa.
Luulenpa, että mieheni on myös pysynyt uskollisena. Tai ainakaan meidän elämää ei ole häirinnyt.
Yhä rakkautta ja kumppanuutta piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sinä itse?
Minä kuulun (valitettavasti) myös noihin pettäjiin. Minun mies taas ei ole pettänyt. Ja tähän minun kaveripiiriin kuuluu siis sekä miehiä että naisia.
Eipä tietenkään ole mies :D mistäs sinä sen tiedät?
No joo, jos se työpaikalla harrastaa homosuhteita niin sitten kyllä, mies ei käy oikeastaan koskaan missään sellaisessa paikassa missä voisi pettää niin siitä tiedän.
Lähtee töistä puoli tuntia aikaisemmin. Kiksauttaa ruokatunnilla jotakuta. On ottanut sinun tietämättäsi pekkasta tms. ja ollut toisen kanssa. Pökkäisee naapurin akkaa, kun sinä käyt kaupassa tai jumpassa.
Kaikki tämä on tietenkin mahdollista mutta ruokatunnilla ei voi poistua työpaikaltaan, ja en usko että suoraan töistä menisi ketään kuksimaan, on sen verran hikinen työpäivän jälkeen. Naapurin rouvia voi toki käydä kokeilemassa, ne on kyllä suurin osa aika iäkkäitä mutta leskiä niin jonkunhan on heidänkin tarpeet tyydytettävä.
20 v yhdessä, en ole pettänyt.
M41
Vierailija kirjoitti:
24 vuotta yhdessä, en ole pettänyt. Houkutuksia on ollut, mutta järki on pysynyt päässä. En ole edes tanssinut vieraan miehen kanssa.
Luulenpa, että mieheni on myös pysynyt uskollisena. Tai ainakaan meidän elämää ei ole häirinnyt.
Yhä rakkautta ja kumppanuutta piisaa.
Voi hyvänen aika, tuohon en kyllä ikinä pystyisi. Siis että en edes tanssisi kenenkään muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep, täällä: 21. hääpäivä ensi kesänä. Pari työkaveria samassa tilanteessa joista olen melkoisen varma kans
Meillä sama, 21. hääpäivä on elokuussa. Kavereista en mene varmaksi sanomaan, mutta harvoilla (ainakin samaan sukupolveen kuuluvilla) on liitto kestänyt yhtä kauan kuin meillä.
Miehesi on pannut parasta ystävääsi jo vuosia.
N44 -22 vuotta naimisissa - enpä ole pettänyt.
Suurin osa ei ole pettänyt. Ainoastaan ne hämmästelevät, joilla on lapsen tasoinen viettielämä eikä lainkaan moraalia.
En ole pettänyt 23 vuoden aikana. Ei ole mitään syytä, kaikki on hyvin ja kaikki tarpeet tulee täytetyiksi. Tiedetään kumpikin että välillä on vaisumpia jaksoja elämässä, huolia, stressiä ja murheita, mutta hyvä parisuhde kestää ne ilman kolmansia osapuolia. Näistä ajoista on tähän asti ainakin selvitty hyppimättä vieraissa tai eroamatta.
Naimisissa 37 vuotta. En ole pettänyt, en edes aikonut.
Yhdessä 24 vuotta ja kerran humalassa petin 20v sitten, mutta onneksi oli järkevä nainen.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei ole pettänyt. Ainoastaan ne hämmästelevät, joilla on lapsen tasoinen viettielämä eikä lainkaan moraalia.
Paitsi että lapsen seksuaalivietti ei kohdistu toiseen sukupuoleen tai henkilöön ennen murrosikää. Moraali on kulttuurisidonnainen asia, ei sisäänrakennettu ominaisuus (vrt. ihmisarvo esim. länsimaissa ja kehitysmaissa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että lapsen seksuaalivietti ei kohdistu toiseen sukupuoleen tai henkilöön ennen murrosikää. Moraali on kulttuurisidonnainen asia, ei sisäänrakennettu ominaisuus (vrt. ihmisarvo esim. länsimaissa ja kehitysmaissa).
Paniikkiko tuli. Täällä ketjun alkupuolella on joku hädissään kommentoinut jokaiseen kommenttiin jotakin wannabe-hauskaa - ja samalla mitätöivää. Sen lisäksi että toiminta on säälittävää, huomaa heikommallakin psykologisella silmällä, että juurikin se muiden länsimainen - ja kyllä - opittu moraali muilla pitääkin - ja jotakin se kovasti ahdista.
Lapsen kaltaisella luultavasti tarkoitettiin eläimellistä,’ihmisyydestä irrallaan olevaa, naiivia, narsistista ja otsekästä.
Reilut 22 vuotta yhdessä, en ole pettänyt. En ole muita edes suudellut, en ole viestitellyt, en mitenkään erityisellä tarkoituksella edes flirttaillut, en kerrassaan tehnyt yhtään mitään sopimatonta. Houkutuksiakaan ei ole kummemmin ollut. Jos nyt joku onkin vaikuttanut joskus kivalta niin aina olen tullut siihen johtopäätökseen, että mieheni on kaikin puolin parempi. Monen miehen ei tarvi kuin suu avata niin kaikki ihastuminen loppuu kyllä siihen ;) En ole edes pahemmin ollut ihastunut, mitä nyt sellaisia fantasiajuttuja, esim. kirjan henkilö ennemmin kuin tosielämän ihminen.
En tiedä miehen pettämisestä, todennäköisesti ei hänkään, koska hänellä ei ole koskaan ollut kovin kova vietti (haluaa vähemmän seksiä kuin minä) ja multa saa aina.
Olen siis ollut täysin uskollinen reilut 20 vuotta. Ja nyt sitten kävi niin, että rakastuin ja se mieskin tykkää, mutta kumpikin on naimisissa. En tiedä, mitä tapahtuu. Miestäni en halua jättää, mutta rakastaja kiinnostaa ja kovasti, ensimmäistä kertaa ikinä. En halua rikkoa kenenkään muunkaan liittoa, mutta jos ihastukseni kohde päättää lähentyä annan itselleni luvan rakastajaan. Itse en aio aloitetta tehdä, mutta jos tilanne tulee eteen, en sano ei.
Saa tuomita, mutta elämme vain kerran. Näin keski-ikäisenä ja omien vanhempien vanhenemista ja kitumista katsoneena osaan jo sen verran sanoa, että jos en nyt toimi, uutta tilaisuutta ei tule. Tämä rakastuminen tuli täysin pyytämättä, reilun 20 vuoden jälkeen. Tiedän, että jos annan tämän mennä, kahdeksankymppisenä kadun sitä, etten ottanut tilaisuutta vastaan, en sitä, että petin miestäni. Niin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Reilut 22 vuotta yhdessä, en ole pettänyt. En ole muita edes suudellut, en ole viestitellyt, en mitenkään erityisellä tarkoituksella edes flirttaillut, en kerrassaan tehnyt yhtään mitään sopimatonta. Houkutuksiakaan ei ole kummemmin ollut. Jos nyt joku onkin vaikuttanut joskus kivalta niin aina olen tullut siihen johtopäätökseen, että mieheni on kaikin puolin parempi. Monen miehen ei tarvi kuin suu avata niin kaikki ihastuminen loppuu kyllä siihen ;) En ole edes pahemmin ollut ihastunut, mitä nyt sellaisia fantasiajuttuja, esim. kirjan henkilö ennemmin kuin tosielämän ihminen.
En tiedä miehen pettämisestä, todennäköisesti ei hänkään, koska hänellä ei ole koskaan ollut kovin kova vietti (haluaa vähemmän seksiä kuin minä) ja multa saa aina.
Olen siis ollut täysin uskollinen reilut 20 vuotta. Ja nyt sitten kävi niin, että rakastuin ja se mieskin tykkää, mutta kumpikin on naimisissa. En tiedä, mitä tapahtuu. Miestäni en halua jättää, mutta rakastaja kiinnostaa ja kovasti, ensimmäistä kertaa ikinä. En halua rikkoa kenenkään muunkaan liittoa, mutta jos ihastukseni kohde päättää lähentyä annan itselleni luvan rakastajaan. Itse en aio aloitetta tehdä, mutta jos tilanne tulee eteen, en sano ei.
Saa tuomita, mutta elämme vain kerran. Näin keski-ikäisenä ja omien vanhempien vanhenemista ja kitumista katsoneena osaan jo sen verran sanoa, että jos en nyt toimi, uutta tilaisuutta ei tule. Tämä rakastuminen tuli täysin pyytämättä, reilun 20 vuoden jälkeen. Tiedän, että jos annan tämän mennä, kahdeksankymppisenä kadun sitä, etten ottanut tilaisuutta vastaan, en sitä, että petin miestäni. Niin se vain on.
Toivottavasti ei käy päinvastoin. Että kasikymppisenä harmittaa keski-iän kriisissä suoritettu säälittävä vanhenevan naisen huoraaminen.
Eiköhän siihen huoraamiseen tarvita kaksi? Entäs se toinen osapuoli?
Kommentistasi näkyy, että sulla ei ole elämänkokemusta ollenkaan. Seksinpuutteessa sanoisin sinun myös olevan, sen verran katkeralta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätä nyt hyvä ihminen miehesi, tai kerro hänelle edes aikeistasi ennen hölmöilyäsi. Kun kerran etukäteen tiedät - ja vielä rakkaudesta haikailet, niin älä ehdoin tahdoin satuta toista! Mikä sun on?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siihen huoraamiseen tarvita kaksi? Entäs se toinen osapuoli?
Kommentistasi näkyy, että sulla ei ole elämänkokemusta ollenkaan. Seksinpuutteessa sanoisin sinun myös olevan, sen verran katkeralta kuulostaa.
Äh, olitkin miestrolli. Pyh.
Lähtee töistä puoli tuntia aikaisemmin. Kiksauttaa ruokatunnilla jotakuta. On ottanut sinun tietämättäsi pekkasta tms. ja ollut toisen kanssa. Pökkäisee naapurin akkaa, kun sinä käyt kaupassa tai jumpassa.