Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yksinäinen työtön voisi viettää kesäpäivää?

Vierailija
22.05.2018 |

En jaksa istua sisällä jokapäivä lähettämässä työhakemuksia. On tylsää ja pitäisi keksi jotain maksutonta tekemistä joka sopii yksinäiselle ja kaverittomalle, sekä on hyväksyttyä työttömälle. Harmittaa kun ei ole mitään sisältöä elämässä ja päivät vain lipuu täysin samanlaisiana ohi niin ettei seuraavana päivänä enää muista mitä teki eilen. Jos olisi edes auto, niin voisi jättää kaupungin taakseen, lähteä marjametsään ja unohtua sinne. Nyt vain olen olen ostunut sisällä enkä varmaan ole käynyt ulkona kahteen tai kolmeen viikkoon muuten kuin kaupassa ruokaostoksilla.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin näin pitkäaikaistyöttömänä kaikki päivät sisällä. Viiden jälkeen kehtaa mennä ulos. Sitä ennen häpeä omasta epäonnistumisesta ja huonoudesta ihmisenä on niin suuri, että ei vaan kehtaa. Toisaalta ihan hyvä näin aurinkoisena aikana vältellä ulkona oloa, jotta ei saa mitään ihotauteja.

Vierailija
2/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Battlefield 1 ja aika lentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona aurinko paistaa, nyt pitää nauttia ulkoilmasta ja virkistäytyä. Ei kai sitä työtä haeta 24/7? Jos raha on ongelmana, niin halpa bussilla vaikka kesäiseen Helsinkiin.

Vierailija
4/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän elämä on ankea. Parisuhteeseen ei pääse, koska kukaan ei halua jakaa työttömän elämää.

Vierailija
5/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo lomalaisia liikenteessä. Kirjaston kautta haet hyvän kirjan, ja sitten rannalle lukemaan.

Onko pyörä, pyöräile ympäri kaupunkia, Helsingissä kohta Rodopuisto kukkii. (jos olet Helsingistä)

Tykkäätkö eläimistä? Olisiko joku HESY jossa voisit tehdä vapaaehtoistöitä?

https://www.helsinkimissio.fi/vapaaehtoistyo

Nauti kuitenkin kesästä, mene ulos ainakin pariksi tunniksi päivällä. Ja sinä joka et kehtaa mennä päivisin, niin lähde vaan. Sinullahan voi olla vapaa päivä. Käykää uimassa ja nauttikaa kesästä.

Vierailija
6/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen ja kävelen ulkona, pelaan samalla pokemonia, eikä maksa mitään.

Välillä käyn istumassa terassilla juoden kahvia ja vettä, samalla voin vain katsella ohikulkevia ihmisiä, mietiskellä omiani tai lukea hetken kirjaa.

Rannalle ajattelin uskaltautua tässä jonain päivänä.

Vierailija
7/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo varmaankaan ainakaan vuoteen käynyt ulkona muulloin kuin kaupassa käydessä. Yksinäinen työtön minäkin, ei oo rahaa mihinkään ja oon ruvennut jotenkin häpeämään itseäni. Huomaan jo, etten jaksa edes enää suunnitella tai haaveilla mistään paremmasta, joten sama hoitaa kerran viikossa kauppa-asiat ja hautautua takaisin sisätiloihin.

Vierailija
8/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala treenaamaan ja kehittämään kroppaa. YouTubessa treenivideoita, joissa ei tarvi painoja.

Vierailija
9/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin näin pitkäaikaistyöttömänä kaikki päivät sisällä. Viiden jälkeen kehtaa mennä ulos. Sitä ennen häpeä omasta epäonnistumisesta ja huonoudesta ihmisenä on niin suuri, että ei vaan kehtaa. Toisaalta ihan hyvä näin aurinkoisena aikana vältellä ulkona oloa, jotta ei saa mitään ihotauteja.

Höpöhöpö! Ulkona on kaikenlaisia ja kaikenikäisiä ihmisiä liikkeellä, kukaan ei ole kiinnostunut juuri sinusta.

Vierailija
10/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalle?

Puistoon, vaikka kirjan ja eväiden kanssa.

Katso onko jotain ilmaisohjelmaa, esim. joihinkin museoihin pääsee kerran viikossa jonain tiettynä aikana ilmaiseksi (esim. kansallismuseoon perjantaisin 16-18)

Kiinnostaako opetella tuntemaan esim. kasveja ja hyönteisiä? Kirjastosta saa oppaita ja netissä on niitä myös. Villivihannekset voisivat olla kiinnostava kohde myös ruokamielessä.

Tanssia, jumppaa, joogaa jne youtuben avulla?

Duolingo-sivustolla terästää kielitaitoa.

Käsityöt, piirtäminen, maalaaminen?

Dokumentit, tietokirjat ja-sivustot eli vapaata itseopiskelua kiinnostavista aiheista.

Onko joku ruuanlaittojuttu jossa kiinnostaisi kehittyä, esim. leivän leipominen?

Vierailija
11/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Eihän yksinäisyys ja työttömyys mikään vankila ole, muuta kun teidän mielessä. Nyt ulos ja nauttimaan vehreästä luonnosta ja lintujen laulusta.

Vierailija
12/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö! Ulkona on kaikenlaisia ja kaikenikäisiä ihmisiä liikkeellä, kukaan ei ole kiinnostunut juuri sinusta.

ei se tule sieltä yksiöstä ulos ennenkuin on saanut psykiatrista hoitoa

Vierailija
13/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin 90 luvulla kun olin työtön niin kesäisin biletin ja istuin terassilla. Ei se edes tule niin kalliiksi koska hölmöt miehet ostaa drinkkejä vaikka ei saa mitään palkaksi.

Vierailija
14/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rannalle?

Katso onko jotain ilmaisohjelmaa, esim. joihinkin museoihin pääsee kerran viikossa jonain tiettynä aikana ilmaiseksi (esim. kansallismuseoon perjantaisin 16-18)

Kiinnostaako opetella tuntemaan esim. kasveja ja hyönteisiä? Kirjastosta saa oppaita ja netissä on niitä myös. Villivihannekset voisivat olla kiinnostava kohde myös ruokamielessä.

Dokumentit, tietokirjat ja-sivustot eli vapaata itseopiskelua kiinnostavista aiheista.

Onko joku ruuanlaittojuttu jossa kiinnostaisi kehittyä, esim. leivän leipominen?

Olihan tuossa pari ehdotusta kesäpäivän viettoon, itse ajattelin, että ap haluaisi olla muualla kuin kotona opiskelemassa kokkausta tms :)

Vierailija
15/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät olekaan, paitsi ehkä puolitutut, joille pitää sitten valehdella miksi oon keskellä päivää vain istumassa penkillä. Eniten kiinnostunut olen minä itse. En kykene sietämään itseäni ja siksi on parempi vain olla omassa kolossaan yksin.

Vierailija
16/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin työtön jat tiedän sen tunteen lähteä ulkoilemaan yksin tai viettämään muuten päivää kaipungille kun ei ole ketää kenenkanssa puhua, jakaa ajatuksiaan ja oitää hauskaa. Ventovieraiden ohmistenkanssa sitä ei edes pysty olemaan ja jää väkisin ulkopuolelle. Siksi on helpompaa vain jäädä sisälle vaikka sekin ahdistaa ja puristaa kurkusta.

Vierailija
17/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rannalle?

Olihan tuossa pari ehdotusta kesäpäivän viettoon, itse ajattelin, että ap haluaisi olla muualla kuin kotona opiskelemassa kokkausta tms :)

No juu, laitoin niitä sillä mielellä että jos ei ole varaa/mahdollisuuksia lähteä oikein minnekään niin olisi jotain ideoita kotipäiviinkin.

Vierailija
18/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dememttia? Alzheimerin tauti?

Vierailija
19/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona aurinko paistaa, nyt pitää nauttia ulkoilmasta ja virkistäytyä. Ei kai sitä työtä haeta 24/7? Jos raha on ongelmana, niin halpa bussilla vaikka kesäiseen Helsinkiin.

Raha on ongelma työttömällä. "Halpabussin hinta kesäiseen Helsinkiin" täytyy säästää työhaastattelumatkoihin, sillä Sipilän ja kumppaneiden aktiivimalli vei 30e työttömyysrahasta.

Vierailija
20/35 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimaan. Kävelylle metsään. Tutustumaan omaan asuinpaikkaan. Työväenopistoissa halvat kurssit. Puistoissa kävely. Ihmisiin tutustuminen. Kirjastoon. Lenkille. Vapaaehtoistyöhön. Torielämää katselemaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä