Oikeasti hauskat aikuisten ryhmäytymisleikit?
Äitini on pyytänyt minua vetämään 50-vuotissynttäreillään "hauskoja leikkejä" - ja siis aikuisille, jotta juhlat saadaan käyntiin, lapsivieraita ei ole tulossa.
Olen itse ikävä kyllä hiukan kyyninen, enkä oikein keksi mitään, mikä olisi oikeasti hauskaa. Ilmianna siis sellainen ryhmäytymisleikki, josta olet oikeasti nauttinut, tai kerro, mitä ei ainakaan missään tapauksessa tule vetää.
Kommentit (14)
SELLASIA EI OLE. Anteeksi, että huusin, mutta se on fakta.
Ei hitto. Olen kohta samanikäinen kuin äitisi, enkä suostuisi mitään ryhmäytymisleikkejä enää leikkimään. Jotain musavisaa tai tietovisaa tms korkeintaan.
Tietovisa, Alias, Pictionary... joku muu helppo seurapeli? Riippuu ihan ihmisistä.
Yleensä hyvä syötävä, juotava ja riittävät istumapaikat on ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto. Olen kohta samanikäinen kuin äitisi, enkä suostuisi mitään ryhmäytymisleikkejä enää leikkimään. Jotain musavisaa tai tietovisaa tms korkeintaan.
Samat fiilikset minulla. Mietin itsekin jotain tietovisaa, mutta en tiedä, pettyykö synttärisankari sitten, kun toivoi leikkejä... :D
Joku tietovisa ihan hyvä.
Ryhmäytymisleikit ovat hauskoja ainoastaan silloin, kun 100% osallistujista lähtevät siihen mielellään ja täysillä mukaan.
Siis apua. Vihaan tuollaisia leikkejä, onneksi 50-vuotispäiväni meni jo - ilman pelleilyä.
No jos on pakko jotain olla niin ei ainakaan missään nimessä mitään sellaista missä jokainen joutuu vuorotellen olemaan yksin jollain tavalla esillä.
Ponileikki on ihan hauska :) "Kansainvälisyyttä" ja yllättävyyttä saa mukaan, kun laulaa yhden säkeistön poikkeuksellisesti englanniksi, ja vaikka ruotsiksi, jos osaa.
Sellaista ei todellakaan ole. Kaikki ovat yhtä kiusallisia, noloja ja kamalia. Jostain syystä minuun iskee aina päänsärky ja äkillinen ripulikohtaus leikin alkaessa ja joudun lähteä haukkaamaan happea pihalle.
Joku sellainen vois toimia, että porukka jaetaan kahteen ryhmään ja he kisailevat tai visailevat toisiaan vastaan. Mutta ei niin, että ryhmästä jokaisen pitää olla vuorollaan jotenkin esillä, vaan ryhmä vastaan ryhmä. Silloin voi ujoimmat jäädä taka-alalle ja innokkaimmat ottaa vetovastuuta.
Vähiten kiusallinen on se, jossa pyydetään tiettyä kriteeriä vastaavat henkilöt nousemaan ylös. Tyyliin ”kaikki päivänsankarin lapsuuden ystävät”, ”harrastus x kaverit” jne. Pitää vaan huolen, että jokainen vieras kuuluu vähintään yhteen nimettyyn luokkaan eikä kukaan joudu edustamaan yksin.
Ihan kiva on sellainen, että on joku lista missä on juttuja tyyliin "etsi joku joka on asunut ulkomailla" "etsi joku joka ei pidä suklaasta" jne. Sitten kuljetaan ympäri ja kysellään. Lopuksi kaikki jotka täyttävät tietyn kriteerin vaikka nostavat käden kriteeri kerrallaan.
Laulakaa Tertuntaa-laulu ja syökää raikkaita voileipiä.