Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä ikinä aivopesty?

Vierailija
22.05.2018 |

Itse kasvoin uskonnollisessa kodissa ja joskus teini-ikäisenä aloin kipuilemaan asian kanssa. Nyt vielä aikuisenakin usein ajattelen, että mikä on oikeasti totta ja mikä ei. Olisi ollut paljon helpompaa kasvaa kodissa, jossa olisi ollut ns. normaalit arvot! Tuntuu oudolta ajatella asioista täysin eri tavalla, kuin mitä lapsena pidin normaalina..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa vastustaa aivopesua on puoskarointi ja heittäytyä mahdollisimman hankalaksi yhteiskunnan mielestä. Näin tulee täysin immuu iksi ympärostön vaikutuksille, manipuloinnille ja aivopesulle.

Yksi keino puoskaroida on olla aina erimieltä kuin vastapuoli ja pitää siitä kovaa ääntä.

Vierailija
22/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivopesty uskomaan että huumeet ovat hirvein ja pelottavin asia maailmassa. They're not.

Tähän voisin heittää, että vaikka näin en olisikaan, mihin en ota kantaa, kukaan ei tarvitse niitä mihinkään, joten kun on faktaa, että moni jopa kuolee niihin, niin käytön aloittaminen on typerää.

"Kukaan ei tarvitse niitä mihinkään" ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

Meitä ihmisiä ei olisi olemassa ilman huumeita.

Googlaa "Stoned ape theory".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivopesty uskomaan että huumeet ovat hirvein ja pelottavin asia maailmassa. They're not.

Juuri näin. Oikeasti sokeri on jopa vaarallisempi myrkky kuin syanidi tai muuntohuumeet. Teidät on vain aivopesty luulemaan että kaikki tai edes osa sokereista on hyvästä ja että taas huumeet ovat pahasta.

Eiköhän suurin osa tiedä, että sokeri on pahasta. Mutta harva sentään valvoo monta vuorokautta sokeria vedettyään tai kuulee ja näkee hallusinaatioita!

Vierailija
24/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut kasvatettiin siinä tiedossa että joka kodissa hakataan joten tottakai meilläkin.

Vierailija
25/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä aivopestään kaiken aikaa. Esimerkkejä. Rahalla maksaminen on vanhanaikaista. Ei se ole vanhanaikaista, vaan pankit haluavat käyttää rahojasi. Pankkien bisnes pienenisi, jos kaikki nostaisin ansaitsemansa rahat omaan lompakkoon. Uskonto. Miksi siihen aivopestään, kun myös Raamatun mukaan usko on lahja. Ei Aivopesun tulos. Politiikka. Aivopesu: köyhät ovat laiskoja ja vievät rikkaiden rahat. Köyhät ajattelevat, että rikkaat ovat rikastuneet tuosta vain ja joutavat antaa köyhille. Parasta ajatella omilla aivoilla. Aivopesu on väärää vallan käyttöä.

Vierailija
26/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Armeijassa varusmiespalveluksen aikana yrittivät ohjelmoida minuunkin jonkun 'isänmaan puolesta'-tappajan identiteetin, mutta sen identiteetin jätin sinne ja olen kaikki ne sen opit pessyt sen jälkeen tarkkaan itse aivoistani pois.

Vierailija
27/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan yritetään

Vierailija
28/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopesu viittaa ihmisen omien arvojen ja asenteiden muokkaamiseen sellaisten menetelmien avulla joista joutuisi rauhan aikana rikosoikeudelliseen vastuuseen kiduttamisesta. Tuollaiseen toimintaan on hyvin vaikea keksiä motiiveja ellei puhuta jostakin sotavankien tai (totalitaristisissa järjestelmissä) poliittisten vankien psyykeen murtamisesta ja uudelleen ohjelmoimista.

Henkinen kontrolli lienee lähinnä se toiminta josta "normaalioloissa" puhutaan aivopesuna. Henkinen kontrolli liitetään yleisimmin erilaisten uskonnollisten yhteisöjen toimintamalleihin, mutta todellisuudessa henkistä kontrollia tai kontrollipyrkimyksiä ei voi välttää nykyisin enää juuri kukaan.

Elämme jatkuvassa informaatiotulvassa ja iso osa informaatiosta on luonteeltaan sellaista joka pyrkii vaikuttamaan arvoihimme ja asenteisiimme.

Vierailija
29/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän voisin heittää, että vaikka näin en olisikaan, mihin en ota kantaa, kukaan ei tarvitse niitä mihinkään, joten kun on faktaa, että moni jopa kuolee niihin, niin käytön aloittaminen on typerää.

Mutta viinan ja tupakoinnin aloittaminen sitten on järkevää eikö? :):):)

Vierailija
30/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päättänyt nyt, että jos äitini soittaa, en vastaa. Se on sama, kun mitä ap sanoo aloituksessa, tuntuu kummalliselle toimia (tai ajatella) päinvastoin, kun on lapsena opetettu uskomaan on oikein.

Minusta tuntuu vaikealle ratkaista tilanne siten, että jos äiti soittaa (kaipaa minua???) en vastaa. Haluan yleensä auttaa jos joku kaipaa minua :) Mutta itseasiassa kun kirjoitin tuon sanan "kaipaa" tajusin samantien, että (ikävä kyllä) kyse on tuskin siitä. Joten vastaamattomuudella en aiheutakaan äidille sitä, mitä itseasiassa kuvittelen aiheuttavani. En tiedä miksi hän mahdollisesti soittaisi, jos soittaisi, jos ei kaipaa minua. Ehkä jostain asiasta vain.

Jos on jotain tärkeää, hän voi jättää viestin miehelleni, tai miksei tekstaria. Ja minä koitan selvitä siitä, ettei äiti kaipaa minua. Koska niin on kuitenkin parempi, etten sovi hänen kanssaan yhtäkään mitään asiaa, mistä hänellä voisi olla minulle asiaa, koska on aivan varma, ettei se asia milläänlailla hyödytä minua, vaan luultavasti vain jotenkin veisi minulta jotain.

t.kristallikissa

Olet vässykkä ja ajattelet miehesi aivoilla. Tyhmä jos et edes huomaa sitä.

Vierailija
31/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden vaaroja on varmasti liioiteltu, mutta onkohan niin, että jotkut niistä jotka tajusivat että huumeet eivät ole niin vaarallisia kuin väitetään, sitten hieman mustavalkoisesti tulkitsivat, että huumeet ovat jees?

Olenkohan aivopesty? Itse olen aina uskonut huumeiden olevan huono asia, vaikka olenkin tajunnut että niiden vaaroja (tai todennäköisyyttä, että pahimmat vaarat tulevat omalle kohdalle) liioitellaan.

Vierailija
32/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa vastustaa aivopesua on puoskarointi ja heittäytyä mahdollisimman hankalaksi yhteiskunnan mielestä. Näin tulee täysin immuu iksi ympärostön vaikutuksille, manipuloinnille ja aivopesulle.

Jos tekee juuri käänteisesti, niin silloinkin antaa muiden vaikuttaa itseensä.

Vierailija
33/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama kun AP:lla. Synnyin ja kasvoin sitä kautta siihen kommuuniin ja uskoon jossa vain "meikäläiset" on hyviä ja "maailmalliset" (kaikki muut ihmiset) on umpipahoja.

Sitten pari vuotta sen jälkeen kun en enää ollut ns. aktiivinen niin yksi kerta vaan heräsin keskellä sitä kaikkea (vieläpä kesken uskonnollisen tapahtuman jossa olin) että "hyi miten oksettavaa puhetta" ja todella surrealistinen olo samalla kun tuhannet ympärillä olijat vaan tekevät sen mitä käsketään: "kääntäkää Raamatustanne esiin...". Sen jälkeen alkoi sitten lopullinen varma ja hiljainen ero joka kesti useita vuosia.

Vierailija
34/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.. Minulla on kaksoissisar ja 5v vanhempi veli. Meidän isoveli opetti, että punainen väri on vihreä ja vihreä on punainen. Eli sekotti noi nimet. Minä ja sisko sekotetaan edellee noi värit välillä. Noi värit kun tulee eteen, niin joudutaan miettimään miten ne menee. Koulussa oli kivaa olla jos väreistä tuli puhe tai kuviksessa piti maalaa jotain. Nyt ollaan jo 36v

Vierailija
35/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa käytetään väärin termiä aivopesu.

Vierailija
36/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan ei tarvitse niitä mihinkään" ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

Meitä ihmisiä ei olisi olemassa ilman huumeita.

Googlaa "Stoned ape theory".

(Eri:) Googlasin ja törmäsin hervottomaan videoon: https://www.youtube.com/watch?v=VxKrskPyBuI

Kannattaa katsoa loppuun...

Vierailija
37/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trump aivopesi minut hetkeksi. Monelle palstalla on käynyt samoin

Ja teille me muut nauretaan.

Niin kuin sanottu hetkeksi. Nauratko siis ihmisille, joka myöntää virheensä. Joka tapauksessa hän ei valehdellut siitä, että globalisti pankkiirit pyörittävät USAta ja ns: länsimaita ja siitä nämä ovat olemassa mukana ajamassa omaaa agendaa ja rikastamassa itseään. 

Aivopesun uhriksi jouduin, kuin luulin että Trump on tätä vastaan.

Vierailija
38/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Hervoton ei muuten taidakaan tarkoittaa hauskaa? Tarkoitin ehkä hulvatonta. - 37)

Vierailija
39/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uskoin pitkään evoluutio teoriaan, kunnes aloin selvittää että mihin se perustuu.

Vierailija
40/45 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskontoon yrittivät aivopestä, mutta aloittivat sen niin myöhään että pystyin jo kriittiseen ajatteluun.

Pieleen meni se yritys.

Minulle yritettiin tehdä samaa AA-seuroissa, kun niissä muinoin kävin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi