Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei vanhempaa kiinnosta lapsen kouluinfo?

Vierailija
22.05.2018 |

Seurasin keskustelua, jossa useampi vanhempi puhui, että ei ollut tai ei ollut menossa edes esikoisen päiväkodin tai koulun ensimmäisiin vanhempaintilaisuuksiin. Nyt keväällä monen ekaluokkalaisen infot menossa.
Mistä johtuu? Oletus, että siellä pitää jotenkin osallistua?
Miksei kiinnosta tutustua siihen työympäristöön, jossa lapsi tulee arkipäivänsä viettämään seuraavat vuodet?

Kaipaan omakohtaisia perusteluita miksi menit tai et, en mutuilua, kiitos. Opettajilta myös, vaikka heitä ei nyt tähän aikaan pitäisi olla linjoilla. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeisiin menen, mutta en mihinkään jonninjoutaviin kälätysiltoihin. Kolme lasta on ja muutakin elämää kuin turhat "askarrellaan yhdessä lasten kanssa" -illat tai "suunnitellaan yhdessä mihin lapset menevät luokkaretkelle 2,5 vuoden päästä".

Vierailija
2/5 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeisiin menen, mutta en mihinkään jonninjoutaviin kälätysiltoihin. Kolme lasta on ja muutakin elämää kuin turhat "askarrellaan yhdessä lasten kanssa" -illat tai "suunnitellaan yhdessä mihin lapset menevät luokkaretkelle 2,5 vuoden päästä".

Koetin olla selkeä, mutta tarkoitan tämänkeväistä, ensimmäistä koulutilaisuutta, kun lapsi aloittaa ekalla syksyllä.

Sellaiseen menemättä jättäminen kuulostaa minusta kovin WTltä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puoli päivää pois töistä ekaluokkalaisen kouluuntutustumispäivänä. Lapselle oli tärkeää, että olin siellä, ja siksi olin. Mutta samassa koulussa on jo esikoinen, joten kaikki koulun käytännöt on tuttuja jo ennestään. Opettajat myös.

Päiväkodin viimeisen vanhempainillan jätin väliin, ja ystäväni sitten kertoi etten menettänyt mitään: samat jutut vuodesta toiseen. Eskarin vanhempainillassa olimme molemmat vanhemmat, mutta ei sielläkään mitään mullistavaa ollut, ja iso osa vanhemmistakin jo tuttuja vuosien varrella.

Luulen, että monet ajattelee kuten minä, että niissä käydään lapsen vuoksi, vaikka joskus olisi muutakin tekemistä. Ja sitten sieltä aina puuttuu ne tietynlaisten ongelmia aiheuttavien vanhemmat, ja usein maahanmuuttajavanhemmat lähtömaasta riippumatta. Tätä ihmettelen joskus.

Vierailija
4/5 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei kutsuttu. Kutsukirje jäänyt lähettämättä tai hukkunut postiin. Aloin sitten itse kysellä, että miksei infoa ole... oli kuulemma ollut jo.

Vierailija
5/5 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin, koska kiinnostaa ja koska pelkään lähes neuroottisesti että jos jätän jonkun tiedotteen lukematta tai infon käymättä niin siitä seuraa lapselle jotain harmia. Mutta tähänastinen kokemukseni ei kyllä puolla tuota ajatusta, ei siellä koskaan tule mitään oleellista mitä en olisi jo selvittänyt.

Meillä 1. luokkalaisen vanhempainilta oli kuulemma lähes ennennäkemätön yleisömenestys, syyksi arveltiin sitä että reilusti suurimmalla osalla kyseessä oli perheen eka koululainen. Ilmeisesti kolmannen lapsen mennessä samaan kouluun ei ole en yhtä kova motivaatio.