Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä taloudellista apua eläinlääkärikuluihin?

Vierailija
21.05.2018 |

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva ihminen. Minulla on todella pienet tulot, eikä säästöjä tai mitään ylimääräistä. Omistan kissan, joka on minulle hyvin rakas ja läheinen. Haluaisin leikkauttaa ja rokottaa kissan, sekä saada hänet terveystarkastukseen. Ongelmana on raha, tai siis sen puute.

Olen koittanut katsoa erilaisia leikkauskampanjoita, mutta sellaisia ei valitettavasti ole kotikunnassani tai edes lähettyvillä tarjolla. Ja minulla ei ole autoa, että pääsisin yhtään kauemmas.

Tietääkö kukaan, voiko, ja jos voi niin mistä, saada taloudellista tukea ja apua kissan eläinlääkärikuluihin? Tämä olisi todella tärkeää. Olen kysynyt jo sos.toimistosta, mutta eivät myönnä.

Ps. Tiedän kyllä että olen huono ihminen ja huono omistaja kun ei ole rahaa varalle kissan hoitoon. Syytän itseäni tästä päivittäin. Kun kissan sain, oli rahatilanteeni ja terveyteni parempi. Äkillinen vammautuminen johti siihen, että taloudellinen tilanteeni romahti.

eli syytösten sijaan toivoisin asiallista neuvoa asiaan, jos joku tietää, mistä leikkaus/lääkärikuluja/apua voisi kissalle saada.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut seurakunnan diakoniaa?

Vierailija
2/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi yhtään paikkaa. Olisi omituista että diakonia jakaisi erittäin rajallisia resurssejaan lemmikkejä varten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole diakonialta tullut kysyttyä. En edes tiedä, onko paikkakunnalla sellainen; täytynee ottaa selvää! Vaikka epäilen kyllä, että auttaisivat. :( 

-ap

Vierailija
4/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle! Ne maksavat joka tapauksessa kotia etsivienkin kissojen leikkaukset ja rokotukset, ehkä inhimillinen hätäsi voisi saada nyörit aukeamaan sinunkin kissallesi pienen harkinnanvaraisen helpotuksen muodossa. Tiedän että jonkinlaista vähävaraisten henkilöiden omistamien eläinten avustustoimintaa on ainakin oman kaupungin esyllä tarjolla, vaikka sitä ei mitenkään mainostetakaan tietenkään; lahjoittavat eläinten ruokaa avustusjärjestöille jaettavaksi jne.

Et menetä mitään jos kysyt! 

Vierailija
5/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain eläinlääkäriasemilla voi käsittääkseni maksaa osamaksulla. Selvitä onnistuisiko sellainen?

Vierailija
6/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, olen pahoillani tilanteestasi. Selvästi välität kissastasi ja se on todella hieno asia. ♥

Olisiko hätätapauksessa mahdollisuus saada lainaa? Osa eläinlääkäriasemista myös hyväksyy osamaksun. Esimerkiksi. Evidensialla on joku luottohomma vaikka laskulla eivät eläintä hoida.

Vierailija
7/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko vanhemmat auttaa? Olen itse pienituloinen ja käytin koirani juuri hammasoperaatiossa, maksoi 650 euroa. Toinen samanlainen vielä edessä ja sitten käynti vielä ihotautilääkärille. Tulee menemään varmaan lähemmäs 2000 euroa. Jostain ne rahat on kaivettava, en haluaisi lopettaakkaan koiraa vaikka vanha (11 v) on jo.

Vierailija
8/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen terveys sinulla on? Voisitko hoitaa jonkun kissaa/ koiraa/ lemmikkiä/ lasta/ puutarhaa/ kotia? www.care.com ja saada sen verran ylimääräistä, että saisit hoidon maksettua?

Minäkin voisin ottaa sinut pesemään ikkunat, jos asuisimme riittävän lähekkäin (pk-seutu).

Vierailija
9/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele eläinlääkäreistä osamaksumahdollisuuksia, nykyään monessa paikassa saa maksaa osissa. Voit myös kysyä apua/neuvoja oman paikkakuntasi eläinsuojeluyhdistykseltä.

Vierailija
10/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on nopeasti sun asiat on edennyt huonoksi ja olet saanut jopa eläkepäätöksen! Kissan voi meinaan leikkauttaa alle vuotiaanakin. Vai miksi nyt yht'äkkiä haluat alkaa vastuulliseksi omistajaksi? Onko mouruava katti alkanut ärsyttää? Kissan voit viedä eläinsuojeluun, siellä leikkauttavat ja rokottavat sekä etsivät uuden kodin.

Vierailija
11/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissa on kolli, niin ei sen leikkauttaminen ylettömän kallista ole, kun jätät terveystarkastukset ja rokotukset pois, mitä se niillä edes tekee jos ei ole ulkokissa? 

Jos taas narttu, niin sen leikkaus maksaa siinä 150 euroa, mikä ei nyt ihan mahdoton hinta ole säästääkään. 

Mikään  tähän ei avustuksia myönnä, jos ei eläinlääkäri harrasta hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
12/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteron Ystävät ry on yhdistys, joka järjestää leikkauskampanjoita, mutta käsittääkseni auttaa joissakin tapauksissa myös yksittäisiä kissan omistajia.

Vierailija
13/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookiin joku kirjoitus, jossa selität tilanteen ja pyydät apua. Jospa joku haluaisi auttaa.

Vierailija
14/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on valitettavasti niin, että noihin kuluihin ei tukea saa mistään. Siksi en ole pienituloisena ottanut itse lemmikkiä, etten joudu tuollaiseen tilanteeseen.

Kissa on siis kuitenkin vasta äskettäin otettu, koska olet vasta leikkauttamassa ja rokottamassa sitä? Ja kauanko olet ollut työkyvyttömyyseläkkeellä ja paljonko se on? Nyt on kyllä pakko antaa saarnaa ja sapiskaa, halusit tai et. Nuo leikkaus-ja rokotuskulut ovat vieläpä suht pieniä verrattuna siihen, jos/kun kissa iän myötä sairastuu tai tarvitsee loppuiäksi erikoisruokavalion munuaisvaivojen vuoksi (hyvin yleistä kissoilla).

Vierailija
15/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen terveys sinulla on? Voisitko hoitaa jonkun kissaa/ koiraa/ lemmikkiä/ lasta/ puutarhaa/ kotia? www.care.com ja saada sen verran ylimääräistä, että saisit hoidon maksettua?

Minäkin voisin ottaa sinut pesemään ikkunat, jos asuisimme riittävän lähekkäin (pk-seutu).

Haluan vain kiittää sinua tuosta linkistä. Itse olen kuntoutuksessa lukuisten sairauksien takia ja taskuraha todella tulisi tarpeeseen. En näe parempaan tilannetta kuin hoitaa eläimiä rahaa vastaan. Win-win. Postinumerollani myös löytyi avoimia ilmoituksia. Nyt ei muuta kun rekisteröitymään! Kiitos vielä kerran ja hyvää kesän jatkoa. :)

-ohis

Vierailija
16/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan vain kiittää sinua tuosta linkistä. Itse olen kuntoutuksessa lukuisten sairauksien takia ja taskuraha todella tulisi tarpeeseen. En näe parempaan tilannetta kuin hoitaa eläimiä rahaa vastaan. Win-win. Postinumerollani myös löytyi avoimia ilmoituksia. Nyt ei muuta kun rekisteröitymään! Kiitos vielä kerran ja hyvää kesän jatkoa. :)

-ohis

Jos olet tilanteesi vuoksi paljon kotona nyt kesäaikaankin niin luulisi ihmisillä olevan tarvetta lemmikinhoidolle lomakaudella. Aina ei saa lemmikkiä mukaan, vaikka haluaisi. 

Vierailija
17/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten se muka tarvitsisi rokottaa?

Entä leikkauttaa, anna kissan olla kissa.

Vierailija
18/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Täytyy soitella oman kylän eläinlääkärille ja kysellä, josko olisi millään mahdollista keksiä jotain tähän tilanteeseen. Harmittaa. :( 

-ap

Vierailija
19/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita viestiä paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle! Ne maksavat joka tapauksessa kotia etsivienkin kissojen leikkaukset ja rokotukset, ehkä inhimillinen hätäsi voisi saada nyörit aukeamaan sinunkin kissallesi pienen harkinnanvaraisen helpotuksen muodossa. Tiedän että jonkinlaista vähävaraisten henkilöiden omistamien eläinten avustustoimintaa on ainakin oman kaupungin esyllä tarjolla, vaikka sitä ei mitenkään mainostetakaan tietenkään; lahjoittavat eläinten ruokaa avustusjärjestöille jaettavaksi jne.

Et menetä mitään jos kysyt! 

Todennäköisempää, että eläinsuojeluyhdistys tulee hakemaan sen kissan pois, koska sinulla ei selvästi ole varaa hoitaa sitä. Ei ne eläimiä anna sieltä muutenkaan ihmisille, jotka ovat täysin pa.

Vierailija
20/27 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnaneläinlääkärillä kollin leikkuu ei paljoa maksa. Eikä tyttökissankaan..