Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulla tv:ssä epäiltiin vapaaehtoisen lapsettomuuden ja älylaitteiden yleistymisen liittyvän toisiinsa.

Vierailija
21.05.2018 |

Kyllähän ne hyvin ajallisesti korreloivat mutta onko syy-seuraussuhdetta? Uppotuvatko ihmiset niin paljon virtuaalimaailmoihin nykyään ettei live-elämä pikkulapsineen kiinnosta?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä monet naiset ovat valitelleet että miehet viettävät kaiken vapaa-aikansa pelimaailmoissa ja suuttuvat kun puhutaan lastentekemisestä. Lapset kuulemma veisivät vapauden (=liikaa aikaa pois pelaamisesta?)

Vierailija
2/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä siis sanottiin tämän uskomuksen taustalla olevan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä siis sanottiin tämän uskomuksen taustalla olevan?

Se että elämyksiä haetaan/saadaaan niin paljon virtuaalisesti ettei lapset sovi siihen kuvioon.

Vierailija
4/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tiennyt pikkutytöstä asti, etten halua lapsia. Ei oikein ollut älylaitteita tuolloin.

Vierailija
5/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän internet ja nää somehommat on tuoneet tietoon ihmisten typeryyden ja maailman surkeuden, että ihan vain sen takia en halua tänne lapsia tehdä kärsimään. Että joo mutta ei.

Vierailija
6/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tiennyt pikkutytöstä asti, etten halua lapsia. Ei oikein ollut älylaitteita tuolloin.

Toki aina on ollut niitä jotka ei halua lapsia mutta nyt niiden osuus on n. kymmenen viime vuoden aikana monikertaistunut.

Vierailija
7/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tuo pyyhkisi naisten vauvakuumeen ihan tuosta noin vaan?

Vierailija
8/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan puhuttu näistä nuorista pelaajamiehistä sitä että eivät he edes pariudu eivätkä haluakaan pariutua. Lapsettomuus tulee sen kylkiäisenä.

Vierailija
9/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei vaan että lapsettomuus tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin lapsen hankkiminen yksin.

Vierailija
10/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan lisäää sitä. Jos aviopari laitetasiin vaikkapa kuukaudeksi nauttimaan siitä virtuaaalitodellisuudesssa, niin sillä voisi olla vaikutuksia tässä suhteessa.

Vierailija
11/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki aina on ollut niitä jotka ei halua lapsia mutta nyt niiden osuus on n. kymmenen viime vuoden aikana monikertaistunut.

Se on totta. Mutta on vaikea uskoa asian johtuvan älylaitteista. Ei luonto olisi jotenkin tullut ylikansoittumista helpottamaan? Tai ehkäpä ihmisten mielipiteet elämän prioriteeteista on muuttunut? Eli siis enää unelmana ei ole se lapsilauma, punainen tupa ja perunamaa vaan nykyään ihmiset keskittyvät enemmän omaan itseensä ja elämäänsä. Halutaan luoda uraa tai matkustella tai muuten vain nauttia siitä lyhyestä ajasta, joka meillä on.

Vierailija
12/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuo osin olla mutta samaan aikaan myös tulevaisuus on tullut epävarmemmaksi, koulutus ei takaa työpaikkaa, nuoret saa vain pätkätöitä jne.

Vierailija
13/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluavat panostaa työuraan ja toisaalta vapaa-aikana harrastuksiin ja matkusteluun. Ei taida lastenhoito välttämättä oikein sopia tähän kuvioon.

Vierailija
14/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta. Mutta on vaikea uskoa asian johtuvan älylaitteista. Ei luonto olisi jotenkin tullut ylikansoittumista helpottamaan? Tai ehkäpä ihmisten mielipiteet elämän prioriteeteista on muuttunut? Eli siis enää unelmana ei ole se lapsilauma, punainen tupa ja perunamaa vaan nykyään ihmiset keskittyvät enemmän omaan itseensä ja elämäänsä. Halutaan luoda uraa tai matkustella tai muuten vain nauttia siitä lyhyestä ajasta, joka meillä on.

Niin toki, mutta toisaalta some on tuonut sen hedonistisen luksuselämän "lähelle", halutaan kokeaa sitä mitä muutkin.

Vierailija
15/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä numero tehty tosta asiasta jos joku ei halua lapsia. Vertaillaan joka juttuun ja kaivellaan ja vttuillaan.

Sit kun miettii tätä nykymenoa, niin ensinnäkin suurinosa eroaa ja yleensä sit se miehen talous romahtaa. Omasta kaveripiiristä melkein kaikki on eronnut ja  monelle se ero on kuolemantuomio taloudellisesti. PAri frendii jääny työttömäksi, niin ne hikoilee ku elarit menee ulosottoon, kun milläs makselet niitä. Sit on niitä, jotka ihan puhtaasti ajattelee sitä tulevaa vkloppuisän roolii ja maksuja.

Duunit ajetaan alas koko aika enemmän ja perheen pyörittäminen vaatii fyrkkaa.

Mulla ei ole lapsia, kun mua ei kiinnosta sellaset jutut. Ei kiinnosta ottaa sellasta vastuuta ja se rajottaa omaa elämää niin paljon et nej tack. Sit tiedän itestäni sen etten seurustele mitään 18 vuotta kenenkään kanssa. Mua ei toi maksuloukku kiinnosta myöskään yhtään. Ei noihin mitään älylaitteita tarvita sotkee kuvioita.

Vierailija
16/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä numero tehty tosta asiasta jos joku ei halua lapsia. Vertaillaan joka juttuun ja kaivellaan ja vttuillaan.

Sit kun miettii tätä nykymenoa, niin ensinnäkin suurinosa eroaa ja yleensä sit se miehen talous romahtaa. Omasta kaveripiiristä melkein kaikki on eronnut ja  monelle se ero on kuolemantuomio taloudellisesti. PAri frendii jääny työttömäksi, niin ne hikoilee ku elarit menee ulosottoon, kun milläs makselet niitä. Sit on niitä, jotka ihan puhtaasti ajattelee sitä tulevaa vkloppuisän roolii ja maksuja.

Duunit ajetaan alas koko aika enemmän ja perheen pyörittäminen vaatii fyrkkaa.

Mulla ei ole lapsia, kun mua ei kiinnosta sellaset jutut. Ei kiinnosta ottaa sellasta vastuuta ja se rajottaa omaa elämää niin paljon et nej tack. Sit tiedän itestäni sen etten seurustele mitään 18 vuotta kenenkään kanssa. Mua ei toi maksuloukku kiinnosta myöskään yhtään. Ei noihin mitään älylaitteita tarvita sotkee kuvioita.

No tietysti tehdään numeroa, kun on niin iso yhteiskunnallinen asia. Halutaan ymmärtää ilmiötä ja  myös miettiä ratkaisua jos kyse on yhteiskunnan rakenteista, jotka tekevät perheellisestä elämästä ei-toivottua.

Vierailija
17/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän täällä monet naiset ovat valitelleet että miehet viettävät kaiken vapaa-aikansa pelimaailmoissa ja suuttuvat kun puhutaan lastentekemisestä. Lapset kuulemma veisivät vapauden (=liikaa aikaa pois pelaamisesta?)

On se rankkaa kun miehet eivät enää ole itsestäänselvyyksiä ja heillä on omia mielenkiinnonkohteita

Vierailija
18/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan lisäää sitä. Jos aviopari laitetasiin vaikkapa kuukaudeksi nauttimaan siitä virtuaaalitodellisuudesssa, niin sillä voisi olla vaikutuksia tässä suhteessa.

Mutta toki jos esim kaksi urheilijaa asettaisiin tuollaiseen ilaanteeseen jossa simuloitaisiin lapsiperhearkea niin ei siinä varmaan juurikaan mitään ongelmia syntyisi.

Vierailija
19/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei se "Prisma-arki" kiinnosta on seuraus naisten pitämistä pintaliitoblogeista joissa kaiken lisäksi yleensä lorvitaan ja matkustellaan miesten rahoilla.  Siinä on lapset vaan tiellä.

Vierailija
20/46 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te alapeukutatte tätä avausta? Onko aihe siis ei-kiinnostava? Minähän en itse ottanut kantaa vaan kysyin nimenomaan mielipiteitä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän