Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko naisen hääpuku kirkkohäissä olla minkä värinen tahansa?

Vierailija
20.05.2018 |

Vaikka musta, sininen, punainen tai vihreä? Tai kansallispuku? Tai univormu? Tai jotain muuta?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univormu morsiamella? 

Vierailija
22/101 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Hääpuvun värillä ei ole mitään merkitystä uskonnollisessa mielessä.

Ei myöskään paikalla. Pappi tulee sanomaan aamenen minne ikinä sitten tahdotte, paitsi lentokoneesta hypäten tai vedenalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiuspukuun täytyy kuulua92 huntu, jonka sulhanen nostaa morsiamen kasvojen edestä. Niin romanttista. Ja puvun on oltava ehdottomasti valkoinen.

Vierailija
24/101 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa vaatimus on, että kirkossa on olkapäät peitettynä, mutta eipä sitä kovin tarkkaan noudateta.

Mitenhän tuo toteutuu jos kirkko järjestää juhannuksena paidattoman messun.

Vierailija
25/101 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen tuo aika hyvin naisen muodot esiin. 

Vierailija
26/101 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Univormu morsiamella? 

Voi toki olla niinkin.

Vierailija
27/101 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Morsiuspukuun täytyy kuulua92 huntu, jonka sulhanen nostaa morsiamen kasvojen edestä. Niin romanttista. Ja puvun on oltava ehdottomasti valkoinen.

Muistan kun eräissä häissä hääpuvussa oli samanlaiset hihat kuin kimonossa ja sitä koristi japanilainen kirsikankukka kuosi. Puku itse oli oranssin ja keltaisen värinen ja siinä oli laskostettu laahus. Se oli aika upea ja erikoinen hääasu. Morsiusneidoilla taas oli tiukat kirsikansävyiset biletopit ja flamingo kuosiset kietaisuhameet.

Vierailija
28/101 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
29/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan, mulle toi olisi painajainen. Huntu itsessään on kamala ja varsinkin jos se tulisi naamalle, en näe siinä mitään romanttista vaan lähinnä noloa. Menen heinäkuussa naimisiin, arvaa vaan onko huntua tai edes valkoista mekkoa 😘

Vierailija
30/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan, mulle toi olisi painajainen. Huntu itsessään on kamala ja varsinkin jos se tulisi naamalle, en näe siinä mitään romanttista vaan lähinnä noloa. Menen heinäkuussa naimisiin, arvaa vaan onko huntua tai edes valkoista mekkoa 😘

Onnea häihin! Makuasioita. Menin viime vuonna naimisiin ja halusin puvun jota voi käyttää muulloinkin kuin häissä morsiamena. Se on kuin iltapuku. Vitivalkoinen mekko on epäkäytännöllinen, tietysti moni värjää ja lyhentää. Liikaa vaivaa jos tahtoo säästää puvun.

Vierailija
31/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä voisi olla hunnun sijaan kesäkukka seppele. Ainakin päivänkakkaroita, kieloja, kissankelloja, harakankelloja ohdakekaunokkeja ja oljenkukkia 🌼

Vierailija
32/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri meni naimisiin punaisissa. Itse asiassa valkoinen kuuluu neitsyeille.

No sinnepäin ainakin. Nykyään katsotaan sitä avioliittojen määrää enemmänkin :D

On nähty kolmatta kertaa naimisiin menijä valkoisessa prinsessaunelmassa ja pitkä huntu, joten ei taida paljon olla väliä nykypäivänä.Fiilispohjalta👍

Vierailija
33/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kirkkohäissä joissa yhdessä morsiamella on ollut musta ja toisissa sininen hääpuku.

Vierailija
34/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli violetti mekko, kun meidät vihittiin kappelissa. Tuskin johtui väristä, että ero tuli 20 vuoden jälkeen.

Vierailija
35/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrtti on ruukkukasvi, tummanvihreät pienet lehdet, mitkä tuoksuu, jos niitä rikkoo. Kasvanee villinä jossain Välimeren maissa. Minut vihittiin tummanvihreässä samettileningissä, maksimittaisessa.

Vierailija
36/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Minua harmittaa se, että lähtöoletus on, että morsian pukeutuu valkoiseen. Sitä sitten välttävät kaikki häävieraat. Minä haluaisin itse pukeutua (ja pukeudunkin) johonkin väriin. Pelkään, että joku samaan väriin pukeutuva harmistuu siitä, ehkä peläten vievänsä huomion morsiamesta.

Te värikkäästi pukeutuneet morsiamet: ilmoititteko siitä jotekin kutsussa? Mietin, että jos kutsuun laittaisi jotakin "Morsian pukeutuu turkoosiin. Vieraana saat pukeutua mihin väriin tahansa", silleen nätisti muotoiltuna. Kun en halua, että yksikään häävieras joutuu stressaamaan asuaan.

Vierailija
37/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunainen mekko olisi ihana.

Vierailija
38/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen on hyvä kun se sointuu keittössä muiden kodinkoneiden väriin.

Vierailija
39/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen on hyvä kun se sointuu keittössä muiden kodinkoneiden väriin.

Nyt puhuttiin kirkkohäistä. Te saatte toki mennä naimisiin keittiössä.

Vierailija
40/101 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiinhan voi ja ehtii maistraatissa mennä vaikka ruokatunnilla ja sinne voi mennä vaikka työvaatteissaan (...ellei nyt työkseen satu olemaan joku nuohooja tai jäteauton kuljettaja), mutta jos perinteiset kirkkohäät ovat suunnitteilla ja jossain, perinteisesti, kirkossa haluaa mennä naimisiin, niin miksei sitten myös itsekin noudattaisi niitä perinteitä ?

Häävierasyleisökin siellä kirkossa voisi olla vähän aikaa aika hämillään jos morsian tulisikin paikalle esim. vihreässä mekossa ja mustissa sukissa, vihreissä polvipituisissa lakeerinahkasaappaissaan, vaikka sulhanen sitten olisikin tavanomaisesti tilaisuuden mukaan pukeutunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän