Voiko naisen hääpuku kirkkohäissä olla minkä värinen tahansa?
Vaikka musta, sininen, punainen tai vihreä? Tai kansallispuku? Tai univormu? Tai jotain muuta?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen on hyvä kun se sointuu keittössä muiden kodinkoneiden väriin.
Nyt puhuttiin kirkkohäistä. Te saatte toki mennä naimisiin keittiössä.
Vaimon paikka on keittiössä. Jonninjoutavaa tuollainen kirkossa norkoilu. Ei ne astiat itsestään tiskaannu.
:D
Olisi kyllä mielestäni hyvä ja varmasti vähemmän kommentteja, kyselyjä, puhetta ja sekaannusta aiheuttavaa, jos sen hääpuvun pystyisi joukosta selvästi erottamaan ja heti myös mieltämään nimenomaan siksi sen morsiamen hääasuksi...
Muistan kun eräissä häissä hääpuvussa oli samanlaiset hihat kuin kimonossa ja sitä koristi japanilainen kirsikankukka kuosi. Puku itse oli oranssin ja keltaisen värinen ja siinä oli laskostettu laahus. Se oli aika upea ja erikoinen hääasu. Morsiusneidoilla taas oli tiukat kirsikansävyiset biletopit ja flamingo kuosiset kietaisuhameet.[/quote]
Jos morsian ei ollut japanilaista sukua, ni tosi törkeesti kulttuurista omimista tuollainen;)
Minulla oli mustat housut, musta paita. Entivanhaan Suomessa morsiuspuku oli musta. Sitäpaitsi, mitä väliä :D
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Minua harmittaa se, että lähtöoletus on, että morsian pukeutuu valkoiseen. Sitä sitten välttävät kaikki häävieraat. Minä haluaisin itse pukeutua (ja pukeudunkin) johonkin väriin. Pelkään, että joku samaan väriin pukeutuva harmistuu siitä, ehkä peläten vievänsä huomion morsiamesta.
Te värikkäästi pukeutuneet morsiamet: ilmoititteko siitä jotekin kutsussa? Mietin, että jos kutsuun laittaisi jotakin "Morsian pukeutuu turkoosiin. Vieraana saat pukeutua mihin väriin tahansa", silleen nätisti muotoiltuna. Kun en halua, että yksikään häävieras joutuu stressaamaan asuaan.
Voisivatko vieraat siis tulla häihinne, iloisesti yllättäen, naamiaiskaupan pellettelyvarusteissa tekonenineen ?
Voi vittu näitä "kulttuurin omimisesta" itkijöitä. Yksi keksii trendikkään valitusvirren niin loput hipsterit länkytti perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Minua harmittaa se, että lähtöoletus on, että morsian pukeutuu valkoiseen. Sitä sitten välttävät kaikki häävieraat. Minä haluaisin itse pukeutua (ja pukeudunkin) johonkin väriin. Pelkään, että joku samaan väriin pukeutuva harmistuu siitä, ehkä peläten vievänsä huomion morsiamesta.
Te värikkäästi pukeutuneet morsiamet: ilmoititteko siitä jotekin kutsussa? Mietin, että jos kutsuun laittaisi jotakin "Morsian pukeutuu turkoosiin. Vieraana saat pukeutua mihin väriin tahansa", silleen nätisti muotoiltuna. Kun en halua, että yksikään häävieras joutuu stressaamaan asuaan.
Voisivatko vieraat siis tulla häihinne, iloisesti yllättäen, naamiaiskaupan pellettelyvarusteissa tekonenineen ?
Heittäydy nyt tyhmäksi
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli mustat housut, musta paita. Entivanhaan Suomessa morsiuspuku oli musta. Sitäpaitsi, mitä väliä :D
Joo, niissä tutuissa pieruverkkareissa vaan ja 'Ainot' jalassa ja paplarit päässä, mitä välii...
olin häissä joissa morsiammella oli musta, pitsillä ja helmillä koristeltu puku. Oli todella kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri meni naimisiin punaisissa. Itse asiassa valkoinen kuuluu neitsyeille.
Tuollakaan ei ole koskaan ollut mitään uskonnollista merkitystä. Alunperin valkoista hääpukua alkoivat käyttää rikkaat erottuakseen köyhistä. Valkoinen kangas oli kallista, joten köyhillä ei ollut siihen varaa. Tuo neitsyys-juttu on jälkikäteen keksitty.
Miten neitsyys liittyy uskontoon?
Aika paljonkin. Neitsyt Mariasta alkaen...
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu näitä "kulttuurin omimisesta" itkijöitä. Yksi keksii trendikkään valitusvirren niin loput hipsterit länkytti perässä.
Tämä menee ohi aiheen mutta monet ymmärtävät kulttuurisen omimisen ihan päin seiniä. Esim. aiemmin tässä ketjussa: kimonotyyppiset hihat ja japanilaisvaikutteinen kukkakuosi ei ole ongelma varmaan kenestäkään.
Ihan eri tavalla ongelma on se, jos otetaan toisen kulttuurin tiettyihin tilanteisiin tarkoitettu asuste ja käytetään sitä vaikka naamiaisasuna. Varsinkin jos jokin ihmisryhmä on kohdannut paljon syrjintää (kuten monet alkuperäisheimojen jäsenet), on minusta ymmärrettävää haluta palauttaa keskeiset symbolit siihen käyttöön, johon ne on tarkoitettu. Vaikutteiden ottaminen on eri asia kuin se, että selvästi tietyksi asuksi tai asusteeksi tunnistettavaa vaatekappaletta pidetään sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri meni naimisiin punaisissa. Itse asiassa valkoinen kuuluu neitsyeille.
Tuollakaan ei ole koskaan ollut mitään uskonnollista merkitystä. Alunperin valkoista hääpukua alkoivat käyttää rikkaat erottuakseen köyhistä. Valkoinen kangas oli kallista, joten köyhillä ei ollut siihen varaa. Tuo neitsyys-juttu on jälkikäteen keksitty.
Miten neitsyys liittyy uskontoon?
Aika paljonkin. Neitsyt Mariasta alkaen...
Jokainen on syntyjään neitsyt, mutta ei se uskonnosta johdu =D.
Vierailija kirjoitti:
olin häissä joissa morsiammella oli musta, pitsillä ja helmillä koristeltu puku. Oli todella kaunis.
Morsiamella.
Olin häissä jossa blondilla morsiamella violetti puku, oli tosi hyvännäköinen!
Tummille naisille passaa hyvin valkoinen puku 😍
Tunnustan, se olin minä. Luulin, että lauseen lopussa ollut hymiö olisi selventänyt, että nyt ei oikeasti itketä kulttuurista omimista, vaan vinoillaan juurikin kyseiselle trendikkäälle valitusvirrelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.
No ei se minua haittaisi, jos joku tosissaan haluaisi. En usko, että haluaisi. Mutta ihmeellinen vastaus tuohon viestiini joka tapauksessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Univormu morsiamella?
Voi toki olla niinkin.
Jollei suoraan sotilaalla niin vaikka sitten Pelastusarmeijan jäsenellä.
Mä haluun kirkkohäät..viimeksi kävin kirkossa ripillä....
Mä haluun prinsessapuvun ilman hihoja,oon 100kg /160 cm
Mun lapset Muhamad, Jessica ja Nico saa olla hunnun kantajia.
Juhlat on jossain nuorisotalolla..ei ohjelmaa , ei ilmaista viinaa
Mulla on tietenkin oma skumppa ja taskumatti...nih
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Morsian pelkää että kaunis vieras turkoosissa mekossa vie huomion hänen kuninkaallisen korkeutensa läskilölly käsivarsista ja naurettavasta kiinasta tilatustta turkoosista tyllimekosta.....)
Vaimon paikka on keittiössä. Jonninjoutavaa tuollainen kirkossa norkoilu. Ei ne astiat itsestään tiskaannu.