Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottavin huvipuistolaite?

Vierailija
20.05.2018 |

Mikä on mielestäsi pelottavin huvipuistolaite? Minun mielestäni Linnanmäen Ukko on pelottavin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pelottava oli se huvipuistolaite, missä pojalla irtosi pää.

Vierailija
2/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Powerparkin Booster oli aivan kamala. Luulin, että oksennan tai pyörryn. Koko loppupäivän oli huono olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa on tekninen riski vakavaan onnettomuuteen. Ja paljon niitä on maailmassa tapahtunutkin. Vuoristoradoissa vaunut voivat irrota kiskoilta, kieputtimissa varsistaan ja puhumattakaan siitä Verruch-laitteesta, Huh.

EN mene muihin kuin sellaisiin, joissa turvassa vaikka tekniikka pettää. 

Nimim. insinööri

Vierailija
4/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jossa lentää laatta ja paska samaan aikaan.

Vierailija
5/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppäkerttu.

Vierailija
6/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tällainen. Olen inhonnut aina ja miettinyt ettei mua sais kirveelläkään tuollaiseen, mutta tää video oli kyllä viimeinen niitti asiaan...

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/kuolemaan-johtanut-laiteonnettomuus-oh…

Ei heikkohermoisille.

Vierailija
7/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikissa on tekninen riski vakavaan onnettomuuteen. Ja paljon niitä on maailmassa tapahtunutkin. Vuoristoradoissa vaunut voivat irrota kiskoilta, kieputtimissa varsistaan ja puhumattakaan siitä Verruch-laitteesta, Huh.

EN mene muihin kuin sellaisiin, joissa turvassa vaikka tekniikka pettää. 

Nimim. insinööri

Totta!

8/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemen JetStar-vuoristorata. En tiedä, onko se vielä olemassa samanlaisena kuin 2010-luvun alkuvuosina. Vaunu oli yksinkertainen, se nitisi ja natisi liitoksissaan, ei turvahihnoja tms. Vaunussa istuessa tukipiste tuntui olevan tosi alhaalla ja olo oli hetala.

Osa radasta kulki korkealla ilmassa, kallioiden yllä, männynlatvojen korkeudella. Siinä kohtaa rataa pelkäsin paljon enemmän kuin olin osannut odottaa. Minulle oli vuosien mittaan kehittynyt korkean paikan kammo ilman, että olin tajunnut sitä.

Kun laite oli kiertänyt radan kaksi kertaa, aloin pelätä, että kolmannella ja viimeisellä kierroksella en enää kestäisi, vaan lopettaisin piinani hyppäämällä kallioihin. Pakkoajatus oli järjetön, ja korkean paikan kammon lisäksi jouduin siis taistelemaan omaa mieltäni vastaan.

Jos JetStarissa olisi ollut turvahihnat, joilla minut olisi vyötetty tukevasti vaunuun, en olisi pelännyt läheskään niin paljon. Vaunussa pysyminen tuntui olevan omien voimieni varassa: rutistin täysillä poikkitankoa edessäni. Siitä syntyi suurin kauhu.

Vierailija
9/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www-abc-es.cdn.ampproject.org/ii/w680/www.abc.es/Media/201408/0…

Shambala Portaventura-huvipuistossa (eli tuo vaalea vuoristorata). En oo ikinä katunut koko syntymistäni niin paljon kuin tuossa ensimmäisessä ylämäessä - ja toisessa, ja kolmannessa. Alamäissä taas tuntui siltä, että vatsalaukku sisältöineen pyrkii suun kautta ulos. Ei _ikinä_ enää.

Vierailija
10/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Särkänniemen JetStar-vuoristorata. En tiedä, onko se vielä olemassa samanlaisena kuin 2010-luvun alkuvuosina. Vaunu oli yksinkertainen, se nitisi ja natisi liitoksissaan, ei turvahihnoja tms. Vaunussa istuessa tukipiste tuntui olevan tosi alhaalla ja olo oli hetala.

Osa radasta kulki korkealla ilmassa, kallioiden yllä, männynlatvojen korkeudella. Siinä kohtaa rataa pelkäsin paljon enemmän kuin olin osannut odottaa. Minulle oli vuosien mittaan kehittynyt korkean paikan kammo ilman, että olin tajunnut sitä.

Kun laite oli kiertänyt radan kaksi kertaa, aloin pelätä, että kolmannella ja viimeisellä kierroksella en enää kestäisi, vaan lopettaisin piinani hyppäämällä kallioihin. Pakkoajatus oli järjetön, ja korkean paikan kammon lisäksi jouduin siis taistelemaan omaa mieltäni vastaan.

Jos JetStarissa olisi ollut turvahihnat, joilla minut olisi vyötetty tukevasti vaunuun, en olisi pelännyt läheskään niin paljon. Vaunussa pysyminen tuntui olevan omien voimieni varassa: rutistin täysillä poikkitankoa edessäni. Siitä syntyi suurin kauhu.

Jet Star oli kyllä aikamoista ryminää :D Ihan käsittämättömän heiveröiset vaunut ja turvatoimina tosiaan just se turvavyö, rystyset valkoisina sai puristaa kaidetta. En tajua, miten yksikään muksu ei siitä koskaan lentänyt.

http://themeparkvision.net/Data/Attractie/1348/pic5_big.jpg

Vierailija
11/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kammottaa laitteet joissa mennään pää alaspäin. Esimerkiksi Linnanmäen Kehrä, Kieputin ja Ukko. Kirnu ei ollut niin paha. Ja viikinkilaivaan en mene vaikka maksettais, ei siksi että se olis mitenkään pelottava mutta mulla tulee siinä aina ihan järkyttävän paha olo - kolmesti olen käynyt ja joka kerta voin pahoin, onneksi en sentään laatannut kenenkään syliin. Ulkomailla joissain huvipuistoissa on niitä ihan hirvittävän korkeita ja nopeita vuoristoratoja mitkä on aina joillain Maailman hurjimmat vuoristoradat -listoilla, niihinkään mua ei varmaan sais. Niitä on kyl ihan hauska katsoa youtubesta. :D Mutta Lintsin laitteet (noita paria lukuunottamatta) on mulle just sopivia. Tuo Särkänniemen Jet Star taas ei niinkään, hyi. Kerran erehdyin siihen menemään enkä kyllä mennyt enää toista kertaa.

Haluaisin kyllä joskus kokeilla sellaista Alpine Coaster -tyylistä vuoristorataa joka kulkee ihan oikeasti vuoristossa. Itävallassa taisi olla joku. Ne näyttää ainakin videolla hauskoilta, en sitten tiedä uskaltaisinko oikeasti kyytiin. Ois ainakin mahtavat maisemat. :D

Vierailija
12/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeat keinukarusellit. Mua kammottaa niissä se että niissä vois kiivetä pois sieltä ja heittäytyä maahan. Tulee pelko että mitä jos nyt ajatuksissani teenkin niin.

Vierailija
13/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Power parkin Typhoon. Toista kertaa en ole siihen suostunut. Boosteria ei tulis siellä mieleenkään edes kokeilla. Mitä enemmän tulee ikää sitä huonommin kestää minkäänlaisia vatkaimia.