Te, joilla on helteillä tukalaa, tässä muutama vinkki
Yleinen väite: "Töissä on helteillä tukalaa ja liian kuumaa".
Tuo asia hoituu kuulkaa sillä, että työpaikalla on ilmastointi kunnossa. Ei ole koskaan tullut töissä ollenkaan kuuma, vaikka hellettä olisi ollut kuinka paljon, silloin kun ilmastointi on ollut työpaikalla kunnossa. Päinvastoin! Jos ilmastointi on kunnolla tehokas, niin ennemmin on meinannut tulla jopa vilu kuin kuuma.
Yleinen väite: "Hellettä ei pääse minnekkään pakoon"
Öö, no uimarannalle sitten, kenties?
Yleinen väite: "Ei voi mennä uimaan, kun ollaan töissä. Tai kotona on muuten vaan liian kuuma"
No, tähän tekee jäätelöt, mehujäät ja kylmät mehut ja limsat ihmeitä. Käskekääpä myös työnantajanne hankkia ainakin jäätelöitä ja mehujäitä työpaikallenne. Onhan jätskit ja limsat kyllä muutenkin ihanaa herkuttelua vaikka kahvitauolla. :)
Kommentit (13)
Osa ihmisistä on vain niin helvetin uusavuttomia. Jos on tuollaisten asioiden suhteen uusavuton, niin ihmettelen, että miten sellainen ihminen elämässään yleensäkin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointi? Julkisessa virastossa? 😂 Tai työnantaja tarjoamassa yhtään mitään, kun saa valittaa ja ylipuhua kuukausikaupalla, että saa edes asialliset työvälineet?
Kyllä ainakin kaikissa työpaikoissa, missä minä olen ollut, on ollut ilmastointi. Lisäksi työpaikan pakastimista on usein löytynyt jäätelöitä :). t. ap.
Okei. Olen vanhustenhoidossa töissä ja kyseisessä palvelutalossa ei ole ilmastointia vaikka on pyydetty sekä asukkaiden että työntekijöiden takia. Ei ole kuulunut eikä näkynyt. Fyysinen työ ja ne tauot on kuitenkin aika pieni osa työpäivästä, joten ei se jäätelö ihmeitä auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointi? Julkisessa virastossa? 😂 Tai työnantaja tarjoamassa yhtään mitään, kun saa valittaa ja ylipuhua kuukausikaupalla, että saa edes asialliset työvälineet?
Kyllä ainakin kaikissa työpaikoissa, missä minä olen ollut, on ollut ilmastointi. Lisäksi työpaikan pakastimista on usein löytynyt jäätelöitä :). t. ap.
Jee! Pyydänkin kaupunginjohtajaa korottamaan veroäyriä että saadaan kaikille 14 000:lle työntekijälle ilmastointi ja jäätelöä. Varmasti suostuu.
Juu, jätskiä ja limua vaan poskeen ja sitten uimarannalle järkyttämään kanssaihmisiä "kesävartalolla". Syksyllä hammaslääkäri kiittää.
Taitaa ap olla saanut auringonpistoksen. Toimivaa ilmastointia ei vaan joka paikassa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee! Pyydänkin kaupunginjohtajaa korottamaan veroäyriä että saadaan kaikille 14 000:lle työntekijälle ilmastointi ja jäätelöä. Varmasti suostuu.
Koneellinen ilmastointi kun asennetaan yhteen rakennukseen, niin silloin kaikki samassa rakennuksessa olevat työntekijät pääsevät automaattisesti siitä nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu, jätskiä ja limua vaan poskeen ja sitten uimarannalle järkyttämään kanssaihmisiä "kesävartalolla". Syksyllä hammaslääkäri kiittää.
Tuo on hampaille vahingollista vain, jos sitä naukkailee jatkuvasti päivän mittaan. Kerran, pari, tai edes kolmesti päivässä ei tuollaisella ole paskankaan vaikutusta hammasterveyteen, kunhan muistaa normaalin hammasharjauksen 2 kertaa päivässä.
Ilmastointi, huoh. Meillä toimistolla on sellainen, mutta se ei toimi tasaisesti. Osa tiloista kuin istuisi jääkaapissa jossa lisäksi vetää ja osassa tiloista lämpö huitelee 30:n molemmin puolin. On valitettu asiasta, mutta ollaan vuokralle ja omistajaa ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ja laittilimuissa on selvästi vähemmän sokeria ja kaloreita kuin niissä "terveellisissä" mehuissa...
Ilmastoinnista ei ole tietenkään hyötyä jos sitä ei osata tai malteta käyttää. Yleensä kaikki on oikein hyvin ja sisälämpö +22, kunnes joku työpaikan ämmistä alkaa valittaa että ompas täällä huono ilma pyörryn, ja sitten avaa ikkunan niin että liikenteen melu ja +28 asteinen helleilma vyöryy sisään... Kiitti taas.
Työnteleppä sinä sitte vaan tuuttia poskeen. Tehään me muut töitä.