Ei niitä voileipäkakkuja enää kesän juhliin!
Tämän päivän hesarissakin asiantuntija tyrmäsi voileipäkakut.
Aika on ajanut niistä jo ohi. Enää ei olla 80-luvulla. Kukaan ei pidä niistä mössöisistä ja liiskaantuvista majoneesipommeista. Ja kun kuumana pävänä tarjoaa niitä niin maku vain pahenee lämpimässä. Nyt olisi aika kehittää jo jotain uutta, kevyttä ja raikasta!
Ja ei mitään raikkaita voileipiä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jälleen kerran väärässä.
Ei voileipäkakkuihin laiteta majoneesia, vaan kylmä- ja lämminsavulohta, tuorejuustoja ja kasviksia.
Olen syönyt majoneesilla varustettuja kakkuja. Mutta kuumassa nuo tuorejuustot ym. menevät kauheiksi.
Ap
Oletko koskaan kuullut siitä, että majoneesia voi keventää esim. porkkanasoseella?
En minä koskaan tee voileipäkakkuja! Mutta lähes aina niihin vain juhlissa törmää. Valitettavasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hesarin mukaan aina pitäisi olla niin kovin erikoista tuontiruokaa ja varmaankin voileipäkakku liian kotikutoista.
Niinpä. Eipä ne kaikki heidän lehdessä ehdottamat reseptinsäkään aina niin onnistuneita ideoita ole. Ja mielummin voileipäkakku, joka on hyvin tehty usean kokkailuyrityksen tuomilla taidoilla kuin joku uusi säperrys, joka ei ehkä olekaan sitten kovin maukasta. Tyyliin sukulaisen häät, joissa ei ollut perinteisiä lämpimiä ruokia vaan erikoisempien kylmien herkkujen pöytä. Joo, se sushi olisi ollut ihan jees idea, mutta ei sen riisin kuulu olla raakaa tavallista pitkäjyväistä unclebensriisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jälleen kerran väärässä.
Ei voileipäkakkuihin laiteta majoneesia, vaan kylmä- ja lämminsavulohta, tuorejuustoja ja kasviksia.
Olen syönyt majoneesilla varustettuja kakkuja. Mutta kuumassa nuo tuorejuustot ym. menevät kauheiksi.
Ap
Oletko koskaan kuullut siitä, että majoneesia voi keventää esim. porkkanasoseella?
En minä koskaan tee voileipäkakkuja! Mutta lähes aina niihin vain juhlissa törmää. Valitettavasti.
Ap
Onko se juhlissa ainoa tarjottava vai miten ihmeessä sinua haittaa joku voileipäkakku? Kiukuttaako sinua se, että joku laittaa tarjolle jotain sellaista, mistä sinä et tykkää? Entä jos vihaisit pullakranssia, tekisitkö siitäkin tällaisen aloituksen?
Minä rakastan voileipäkakkuja ja petyn aivan tolkuttomasti jos niitä ei ole! Haluan voikkaria - se on ihanaa!
Miksi muualla maailmassa ollaan ylpeitä heidän omista resepteistään ja täällä pidetään junttina? Katsokaa jenkkien tai brittien juhla reseptejä, niin väittäisin meidän voileipä kakkuja yms. vielä melko kevyiksi, ellei sitten haluta ahtaa kilo tolkulla väriaineita, hiilareita ja rasvaa :D
Jos vain jätät voileipäkakkua syömättä, jos et siitä tykkää??? Yksinkertaista.
Itse rakastan voileipäkakkuja ja minusta on tullut aika haka tekemään niitä. Parhaiten vieraille maistuva tarjottava. En itsekään juhlissa syö sellaista mistä en tykkää, en myöskään tee asiasta ongelmaa.
En muista, koska viimeksi olisin saanut juhlissa voileipäkakkua! Heti herahtaa vesi kielelle, kun vain ajattelen sellaista.
Ap, jos luet tätä ketjua, huomaat, että mielipiteesi on vähemmistössä.
Mitä ihmiset yleensä tarjoavat voileipäkakkujen tilalla? Suolaisia piirakoita, tuorejuustotahnalla päällystettyja ruisnappeja, rieskarullia? Eli samaa tavaraa hieman eri muodossa.
Teen hyvän voileipäkakun ihan ilman majoneesiakin.
Ja jos järjestäisin juhlat, en varaisi vegaaneille yhtään mitään.
Glut. kasvispiirakkaa kyllä, mutta erittäin moniallergisena ihmisenä en jaksa ymmärtää tahallaan ruokavalion rajottamista ja tarjoilujen vaatimista...
Minä teen juhliin aina voileipäkakkuja. Ja en voi sietää niissä majoneesia, maksapasteijaa, juustoraastetta, italiansalaattia, perunasalaattia yms. Oikeasti saa hyviä voileipäkakkuja kunnon aineilla. Ja ein se voikkari ole siinä pöydällä koko päivää.
Voileipäkakut loppuu meiltä ekana. Ja ne on kysyttyjä.
Kesän hittihän on nyt lämmin voileipäkakku. Se vasta mielenkiintoinen.
Minulle maistuu herkullinen voileipäkakku ja perinteinen kermakakku, nams!
Älä ota, jos niin etoo. Pääsääntöisesti olleet oikein herkullisia aina. Ei niitä arkisin juurikaan syödä.
Pohja paahtoleivästä, tummaa ja vaaleaa eri kerroksiin.
Kostutus kalaliemellä tai lihaliemellä.
Väliin tuorejuusto, millä maustettu, riippuu siitä onko kalakakku vai lihakakku.
Väleihin murskattua kylmäsavulohta, palvirouhetta tai kylmäsavupororouhetta.
Päältä käsittely tuorejuustolla.
Koristeeksi paljon kasviksia, mitä laatuja riippuu myös onko kalaa vai lihaa.
Reunoille vielä sipaisu tilli-juustoraasteseosta tai persilja-juustoraasteseosta.
Näin syntyy maailman maukkain voileipäkakku! Vitsi että tulikin nälkä :)
Olen käynyt monissa juhlissa elämäni aikana, mutta en ole kertaakaan nähnyt tarjottavan "mössöisiä ja liiskantuneita majoneesipommeja" voileipäkakkuna. Suolaiset piirakat ja kakut tuppaavat loppumaan ensimmäisinä kahvipöydästä kuin pöydästä, niitä tankkaa mielummin kuin makeita leivonnaisia ja täytekakkuja. Jälkimmäisistä tulee vain tukala ja janoinen olo lämpimänä (tai jopa kuumana) kesäpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä asiantuntija suosittelee voileipäkakun tilalle?
Lainaus Hesarin artikkelista:
Helpoin ratkaisu on seisova pöytä, josta vieras poimii sen, mikä itselle sopii. ”Hankalin tarjottava on voileipäkakku, koska siinä kaikki ainekset ovat kiinni toisissaan.”
Kyse oli siis siitä, että nykyään niin monilla on erityisruokavalioita tai he haluavat individualistisesti (!) valita eri tavalla kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asiantuntija suosittelee voileipäkakun tilalle?
Lainaus Hesarin artikkelista:
Helpoin ratkaisu on seisova pöytä, josta vieras poimii sen, mikä itselle sopii. ”Hankalin tarjottava on voileipäkakku, koska siinä kaikki ainekset ovat kiinni toisissaan.”
Kyse oli siis siitä, että nykyään niin monilla on erityisruokavalioita tai he haluavat individualistisesti (!) valita eri tavalla kuin muut.
Käytännössä siis salaattibuffet. Mikäs siinä, erittäin hyvä vaihtoehto, mutta hieman hankala jos tarkoitus on tehdä suolaista tarjottavaa kahvipöytään.
Herranen aika, juhlat ilman voileipäkakkua on kuin joulupöytä ilman kinkkua. Jotain todella olennaista puuttuisi. Sanoi asiantuntija mitä tahansa.
Voileipäkakut saa mut liikkeelle. Käyn juhlissa vain voileipäkakun toivossa ja että sitä sais mukaansa. Tänä kesänä on valitettavasti vain yhdet juhlat. Pitää vissiin tehdä itse parit kakut.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/578672/Voileipäkakku/
Tää on mun ehdoton lemppari voileipäkakuista. Tein omiin valmistujaisiin tämmösen tuplana ja kaikki meni, vaikkei vieraita käynyt edes kahtaakymmentä.