Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
Keliaakikkona olen jäänyt kaipaamaan Lidlin ihania paistopisteen prezeleitä eli suolarinkeleitä mitä aikanaan joskus ostin. Niitä kun saisi gluteenittomana niin oi että. Olen aika tyytyväinen gluteenittomien tuotteiden valikoimaan näin muuten. Parantunut vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kofeiinitonta Coca-Colaa!!
t. Kofeiiniyliherkkä joka on aivan fiiliksissä dtelönlomilla, kun voi juoda colaa mielin määrin
Minä ostaisin, jos olisi myynnissä.
T. Toinen kofeiinille herkkä
Rio Cola on kofeiinitonta, mutta se on pahan ja oudon makuista omasta mielestäni. Jos verrataan kokikseen.
Chili-aioli kastike. Se oli niin hyvää ja sitten sen valmistus loppui.
Gluteenitonta evästä kaupasta jos alkaa huikomaan? Vain keksejä ja karkkeja tarjolla.
Tomaatti-vuohenjuustokerma?
suosikit jäi kirjoitti:
Chili-aioli kastike. Se oli niin hyvää ja sitten sen valmistus loppui.
Gluteenitonta evästä kaupasta jos alkaa huikomaan? Vain keksejä ja karkkeja tarjolla.
Tomaatti-vuohenjuustokerma?
Gluteeniton eväs?
Banaanit? Omenat? Jugurtit? Riisi/perunalisäkkeiset ruoat joissa ei gluteenia ( mikroon? ) Valmissalaatit? Suklaa? Mehu? Pähkinät?
Toki valmisleipiä, pizzoja jne ei ehkä ole juurikaan tarjolla
Vastikään näin gluteenittoman kasvishampurilaisen että ehkä niitä alkaa tulla. Myöskin Tescolla on aika paljon erilaisia free from tuotteita.
Kunnolla tuliset snacksit.
Flaming Hot Cheetoseja ei saa muuta kuin 6 euron hintaan Verkkokaupasta, ja marketeissa kaikki tuntuu näihin verrattuna niin pliisuilta :(
Vierailija kirjoitti:
Kun menee isoon lähimarkettiin missä meinaa eksyä tavarapaljouden seassa mietin miten joku voi väittää että Suomessa on huono valikoima kun ei ole jotain tosi erikoisjuttuja. Jotkut näkee nälkää, c'mon.
Et taida pahemmin matkustella ulkomailla? :D
Ulkomaiden marketeihin verrattuna suomalaiset ovat aika ankeita. Suppeat valikoimat, nahistuneet hedelmät ja vihannekset, tai vaihtoehtoisesti liian raa'at.
Jopa Ruotsissa on 10 kertaa paremmat valikoimat kuin Suomessa ja 25% halvemmat ruuan hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne katosi kaupoista se normaali 7UP -limu? Joskus ostan.
Nyt näytti olevan vain jotain Light-versiota.
Viimeksi eilen etsin paikallisesta S-marketista Spritea. Ei ollut kuin aspartaamip.askaa, ei tavallista Spritea ollenkaan.
Pitää varmaan ostaa limsakone kun ei kaupat enää myy sokerilimsaa.
Sokerilimsoista ei sentään saa aivosyöpää, kuten makeutusainemyrkyillä kyllästetyistä.
Kengurua ja kofeiinitonta coca-colaa saa Lidlistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaktusmehua (paitsi Lidlissä kampanjaviikolla, josta ostetaan heti loppuun).
Kotimaista suklaamoussea. Jotain skeidaa jostain itä-Euroopasta kuljetetaan rekkarallilla tänne Suomeen, mutta meillä ei valmisteta.
Risi-Frutti omena-kaneli. Mahdoton, ylivoimainen makuyhdistelmä, jota joskus on valmistettu ja Suomessa myyty, liian ylivoimaista enää ikinä saada valikoimiin.
Apetit-jauhelihapizzoja ei saa mistään kaupasta, vaikka niitä edelleen valmistetaan Pudasjärvellä. En tiedä, minne ne menee (hyviä ovat, olen joskus saanut maistaa), mutta Suomen kauppoihin niitä ei tilata. Ainoastaan kinkku-ananaspizzaa on saatavilla, jauhelihapizzaa ei pidä mikään kauppa valikoimissaan.
Raikasta kurkku-sipulisalaattia ei saa mistään. Kaikki kurkkusalaatit on sokerisia ja limaisia keltaisia Felix-tyyppisiä kurkkusalaatteja. S-marketilla oli joskus valikoimissa virolainen ihanan raikas kurkku-sipulisalaatti, mutta ilmeisesti se oli liian erilainen kuin muut kurkkusalaatit, joten se oli välittömästi poistettava valikoimasta.
Edelleen Suomen ruokakaupoista ei saa sitruuna-marenki-leivoksia kuin vain Helsingin Sokoksen ja Stokkan Herkuista. Muualta ei, liian vaikea artikkeli.
Maissiolutta ei taida ruokakaupoista saada, ainakaan niistä joissa olen asioinut. Ennen muinoin oli sellainen kuin Indian Beer. Maissiolut sopinee keliaakikoille, joten sitä ei voi pitää valikoimissa.
Siivuttamaton leipä. Helvetin vaikea löytää tavallisesta marketista.
Missä sä asut? Jossain takahikiälläkö, koska kyllä meillä Tampereen perämettässä saa ainakin puolia noista citymarketista.
Viinaa. Tämä on maa jossa aikuisia lapsia holhotaan kuin jotain pikkulapsia.
Orangina limsaa toivoisin saavani, mutta se ei oikeesti oo niin tärkee kun esim. lihaliemi tai kanaliemi pullossa. Tai punaviinietikka. Myös kunnon "salaattiöljyt" ois jees, eikä pelkästään mitkään "valkosipulia ja paprikaa oliiviöljyssä" vaan esim. yrttiset avokadopohjaiset öljyt.
Orangina limsaa toivoisin saavani, mutta se ei oikeesti oo niin tärkee kun esim. lihaliemi tai kanaliemi pullossa. Tai punaviinietikka. Myös kunnon "salaattiöljyt" ois jees, eikä pelkästään mitkään "valkosipulia ja paprikaa oliiviöljyssä" vaan esim. yrttiset avokadopohjaiset öljyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaktusmehua (paitsi Lidlissä kampanjaviikolla, josta ostetaan heti loppuun).
Kotimaista suklaamoussea. Jotain skeidaa jostain itä-Euroopasta kuljetetaan rekkarallilla tänne Suomeen, mutta meillä ei valmisteta.
Risi-Frutti omena-kaneli. Mahdoton, ylivoimainen makuyhdistelmä, jota joskus on valmistettu ja Suomessa myyty, liian ylivoimaista enää ikinä saada valikoimiin.
Apetit-jauhelihapizzoja ei saa mistään kaupasta, vaikka niitä edelleen valmistetaan Pudasjärvellä. En tiedä, minne ne menee (hyviä ovat, olen joskus saanut maistaa), mutta Suomen kauppoihin niitä ei tilata. Ainoastaan kinkku-ananaspizzaa on saatavilla, jauhelihapizzaa ei pidä mikään kauppa valikoimissaan.
Raikasta kurkku-sipulisalaattia ei saa mistään. Kaikki kurkkusalaatit on sokerisia ja limaisia keltaisia Felix-tyyppisiä kurkkusalaatteja. S-marketilla oli joskus valikoimissa virolainen ihanan raikas kurkku-sipulisalaatti, mutta ilmeisesti se oli liian erilainen kuin muut kurkkusalaatit, joten se oli välittömästi poistettava valikoimasta.
Edelleen Suomen ruokakaupoista ei saa sitruuna-marenki-leivoksia kuin vain Helsingin Sokoksen ja Stokkan Herkuista. Muualta ei, liian vaikea artikkeli.
Maissiolutta ei taida ruokakaupoista saada, ainakaan niistä joissa olen asioinut. Ennen muinoin oli sellainen kuin Indian Beer. Maissiolut sopinee keliaakikoille, joten sitä ei voi pitää valikoimissa.
Siivuttamaton leipä. Helvetin vaikea löytää tavallisesta marketista.
Missä sä asut? Jossain takahikiälläkö, koska kyllä meillä Tampereen perämettässä saa ainakin puolia noista citymarketista.
Ainakaan Turtolan Cittarista ei saa kotimaista suklaamoussea, omena-kaneli Risi-Fruttia, virolaista raikasta kurkku-sipulisalaattia ilman Felix-tyyppistä limamaustetta ja sitruuna-marenkileivoksia. Epäilen myös tuota kaktusmehua vahvasti.
Maissiolutta en ole sieltä katsellut, kerro ihmeessä merkki jos tiedät? Entä Apetit-jauhelihapizza?
Vierailija kirjoitti:
Viinaa. Tämä on maa jossa aikuisia lapsia holhotaan kuin jotain pikkulapsia.
Siis aikuisia ihmisiä holhotaan kuin pikkulapsia piti sanoa.
Kirsikkajugurtin ystävien kannattaa Tallinnassa käydessä katsoa jugurttihyllyjä. Myös kirsikan makuinen Kefir on hyvää. Kefir on kuin piimän ja jugurtin välimaastossa, koostumus on piimän kaltainen, maku jugurttia happamampi.
Kaipaan esikypsytettyjä lasagnelevyjä.
Voi kun olisi sellaista jäätelöä, jossa olisi runsaasti kahvinmakuista töhnää raitoina. Sellaista oli Pirkka-valikoimissa. Ihan parasta.
En löydä suurehkosta kaupungista mistään rapeakuorista, juureen leivottua leipää. Nekin harvat paperipussileivät, joita joko leivotaan kaupassa tai tehdään paikallisessa leipomossa, pakataan tiivisti pussin suu sulkien, jolloin ne ovat jo pehmeitä siinä vaiheessa, kun pääsen töistä. Ärsyttää! Leivon tämän vuoksi paljon itse, mutta kun se omakin leipä pehmenee pakastimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laktoositon kokkelipiimä ja mausteista sellerin siemenet ja nigellan siemenet.
Selleristä tuli mieleen että sellerisuolaa en ole löytänyt mistään.
Nigellan siemeniä löysin Espoon Leppävaaran aseman Gallerian puolella olevasta Taj Mehal Afro-Asian Marketista. Pussissa lukee valmistaja East End ja 'Klowunji Seeds Black (Nigella Seeds)'. Maksoi parisen euroa. Käytän salaateissa mustapippurin sijasta, noissa on miedompi mutta aromaattisempi ja vähemmän tunkkaisempi maku kuin mustapippurissa. Sieltä marketista saa myös edullisesti kimchiä, Marmitea, aasialaisia kastikkeita jne.
Miksihän joku alapeukuttaa tätäkin?
Olen pussissakin nähnyt Prismassa kuorittuja pistaaseja. Taisi olla suolaamattomia. Kalliita olivat. Itse ostan aina Rainbown kuorellisia.